Mamma bjuder
Har ett litet dilemma som jag önskar lite kloka tankar utifrån i.
Min mamma har bjudit sina barn med respektive på hotell och middag i storstad 20 mil hemifrån. Jag är tyvärr barnet i en skara på 3 som alltid känt mig minst nära min mor då hon har lite narcissista drag och jag håller därför lite avstånd. Ses på middag ibland men umgås inte.
Iaf, jag vet med mig att min mamma försöker på sitt sätt att ha en relation med sina barn så självklart tacka jag Ja till detta med hotell och middag. Jag har ingen respektive men en son på 15 år som gärna fick följa med.
Dilemmat nu kommer inte som en överraskning. Min mamma åker med min bror och min syster och min systers sambo i bil till denna storstad. Jag och min son får inte plats i bilen. Köra bil i storstad vill jag verkligen inte. Ta tåget och sedan leta sig fram är en rädsla hos mig så helst inte. Kruxet är ju att man känner sig åsidosatt som vanligt. Är inget att gnälla över men jag tycker ändå det blir så fel på nått vis. Känner helt ärligt bara för att stanna hemma. Vet att det låter bortskämt men jag känner mig så bortprioriterad jämt och har alltid gjort. Vad säger jag till min mamma så hon förstår?