• Anonym (Love is blind?)

Dejt ljög om utseende

Jag har sedan en tid tillbaka chattat med en kille via en dejtingapp. Vi har verkligen klickat på alla fronter med värderingar, framtidsplaner, osv och förra helgen var det äntligen dags att träffas.

Hans bilder var minst (!) tio år gamla. Han hade gått upp ganska mycket i vikt och trots att han skrivit i sin presentation att han är 1,80 så var jag tvungen att vrida huvudet lite neråt för att hålla ögonkontakt, så han har ljugit om ungefär 10 cm.

Dejten var ändå bra. Det är ju samma fina personlighet som jag fallit för över text och i slutet när han frågade så sa jag att jag ville träffa honom igen, vilket kommer ske nu i helgen.

Men det som gnager mig nu är elefanten i rummet. Jag känner mig aningen lurad och även om jag inte skulle uttrycka mig så till honom så känns det konstigt att båda bara ska låtsas som om han inte rent utseendemässigt vridit på sanningen. Det är alltså inte utseendet i sig som gnager, utan en uppenbar lögn som skulle avslöjas samma sekund som jag såg honom i verkligheten.

Jag utgår från att jag inte är den enda som varit med om detta. Är det någon som har några tankar om min situation?

• Svar på tråden Dejt ljög om utseende
  • Anonym (Mez)
    Olsdotter skrev 2025-05-05 08:14:31 följande:
    Han kanske säger att det var för att få kontakt (vilket antagligen vore sanningen).
    Då säger han ju också att:
    -han betraktar kvinnor som ytliga. 
    -han betraktar sig själv som ytlig.
    -att han inte anser sig vara tillräckligt attraktiv.
    -han känner att kvinnor behöver manipuleras.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mez) skrev 2025-05-05 15:13:15 följande:
    Precis, som kvinnor manipulerar sina bilder så att de inte ska synas att de är mulliga/tjocka.
  • Olsdotter
    Anonym (Mez) skrev 2025-05-05 15:13:15 följande:

TS kanske inte har problem med ovanstående. Hon tycks ju vara väldigt tolerant.
  • Anonym (Mez)
    Olsdotter skrev 2025-05-05 21:42:10 följande:

TS kanske inte har problem med ovanstående. Hon tycks ju vara väldigt tolerant.
    Därför är frågan också överflödig.
  • Anonym (Love is blind?)
    Anonym (Kille) skrev 2025-05-04 20:08:14 följande:

Får vi höra en uppdatering?

Det spelade tydligen ingen roll att vi "klickat", pratat länge och att jag valde att aldrig konfrontera hans lögner. Han har ghostat mig.

Jag tycker kommentarerna i tråden är intressant dock, då många män säger att man måste ljuga för att få en chans. Men när dom väl får sin chans så tar dom den ju ändå inte. Efter all den här långa tiden när vi pratat i timmar så var jag inte ens värd att få ett avslut. Han bara försvann.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Love is blind?) skrev 2025-05-10 11:20:17 följande:
    Det spelade tydligen ingen roll att vi "klickat", pratat länge och att jag valde att aldrig konfrontera hans lögner. Han har ghostat mig.

Jag tycker kommentarerna i tråden är intressant dock, då många män säger att man måste ljuga för att få en chans. Men när dom väl får sin chans så tar dom den ju ändå inte. Efter all den här långa tiden när vi pratat i timmar så var jag inte ens värd att få ett avslut. Han bara försvann.
    Du kanske inte heller var helt ärlig med dina bilder ? Hade du någon helkroppsbild?  
  • Anonym (Dateing)

Kan ju vara att han faktiskt inte är så medveten om hur pass stor skillnad det på honom nu och bilderna. Men det med längden är nog för att inte sållas bort i första titten.

Så tråkigt beteende att inte avsluta schyst. Han verkar oerhört osäker. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 12:30:40 följande:

Kan ju vara att han faktiskt inte är så medveten om hur pass stor skillnad det på honom nu och bilderna. Men det med längden är nog för att inte sållas bort i första titten.

Så tråkigt beteende att inte avsluta schyst. Han verkar oerhört osäker. 

I de flesta appar behöver man inte ange längden. Det är ganska vanligt att kvinnor inte heller anger sin längd.  Trots att män inte bryr sig lika mycket om kvinnors längd.  

Däremot ger det män en fördel att ange sin längd om man är 180+. Så många utnyttjar det.
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 12:42:10 följande:
    I de flesta appar behöver man inte ange längden. Det är ganska vanligt att kvinnor inte heller anger sin längd.  Trots att män inte bryr sig lika mycket om kvinnors längd.  

Däremot ger det män en fördel att ange sin längd om man är 180+. Så många utnyttjar det.
    Och så tror de att kvinnan bortser från det när en lilleputt infinner sig?
  • Anonym (Dateing)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 12:42:10 följande:

Ja jag har hört att kvinnor tjatar om 180 som gräns på män. Men jag har nog som gräns vid min egen som är 165. Skulle helst inte vilja att han var kortare än mig.

Även om jag själv inte nämnt killarnas längd så har jag faktiskt knappt varit på en enda dejt där jag sluppit att killen kommenterar min längd. Tex - jag trodde du skulle vara längre eller - du är så petit. 

Så känner att jag blivit mer nojig över att dejterna ska komma in på min längd. 

Svar på tråden Dejt ljög om utseende