• Anonym (Love is blind?)

Dejt ljög om utseende

Jag har sedan en tid tillbaka chattat med en kille via en dejtingapp. Vi har verkligen klickat på alla fronter med värderingar, framtidsplaner, osv och förra helgen var det äntligen dags att träffas.

Hans bilder var minst (!) tio år gamla. Han hade gått upp ganska mycket i vikt och trots att han skrivit i sin presentation att han är 1,80 så var jag tvungen att vrida huvudet lite neråt för att hålla ögonkontakt, så han har ljugit om ungefär 10 cm.

Dejten var ändå bra. Det är ju samma fina personlighet som jag fallit för över text och i slutet när han frågade så sa jag att jag ville träffa honom igen, vilket kommer ske nu i helgen.

Men det som gnager mig nu är elefanten i rummet. Jag känner mig aningen lurad och även om jag inte skulle uttrycka mig så till honom så känns det konstigt att båda bara ska låtsas som om han inte rent utseendemässigt vridit på sanningen. Det är alltså inte utseendet i sig som gnager, utan en uppenbar lögn som skulle avslöjas samma sekund som jag såg honom i verkligheten.

Jag utgår från att jag inte är den enda som varit med om detta. Är det någon som har några tankar om min situation?

• Svar på tråden Dejt ljög om utseende
  • Anonym (foton)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 17:45:28 följande:
    Om man har lätt för att dra grövre öppenbara lögner får man skylla sej själv om man aldrig hittar någon som vill ha en.
    Anonym (foton) skrev 2025-04-29 15:34:41 följande:

Min fråga är: finns det någon, någonsin som inte lagt upp ett "lite för fint" foto på dejtingsajter?

Fem år gammalt

Smickrande vinkel

Kanske inte helkropp

Kanske i motljus

Man kan säkert känna att "Va?!" när han eller hon dyker upp på fiket där man bestämt träff men so wha!? 

ökar falsk/vilseledande marknadsföring risken för kvinnan att bli ghostad efter första ligget?
    Jag tror du gör för stor sak av det ...

Alla vet att "det ingår" att tänja lite på sanningen när man letar efter någon.
  • Blåvitt
    Anonym (Signe) skrev 2025-04-29 13:39:47 följande:
    Googla hur konsekvenstänket utveckas, det är inte fullt utvecklad förrän runt 25. 
    Det är liksom fakta.
    För det är jag inget barn som du sa
  • Anonym (foton)

Nä tacka vet jag de gamla hederliga äktenskapsannonserna

Ett förståndigt och hushållsaktigt fruntimmer, det är allt som behöver sägas. 
    .

(1894)

• Anonym (Signe)
    Blåvitt skrev 2025-04-29 18:21:39 följande:
    För det är jag inget barn som du sa
    Jo, i stort sett.
    Kanske myndig, men inte vuxen.
    Du får inte ens gå på systemet för guds skull.
  • ClumsySmurf
    Anonym (foton) skrev 2025-04-29 18:12:01 följande:
    Jag tror du gör för stor sak av det ...

Alla vet att "det ingår" att tänja lite på sanningen när man letar efter någon.
    Det är väl snarare så att de som gör bara tänjer lite eftersom nästan alla förstår hur efterblivet det är att ljuga om 10 cm.
  • Anonym (Signe)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 22:05:25 följande:
    Det är väl snarare så att de som gör bara tänjer lite eftersom nästan alla förstår hur efterblivet det är att ljuga om 10 cm.
    Precis.

Jag är 175 cm, skulle mannen i fråga uppge att han är 180 och visa sig vara 170 så blir det en kaffe sen säger jag hej då.
  • Anonym (Rob)
    Eftersom 90% av alla kvinnor föredrar män som är 180+ cm så är det väl inte så dumt att lägga på 10 cm om du är 170. Man ökar utbudet mer 90%.  Jag skulle inte kalla det efterblivet.
  • Anonym (Signe)
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-29 22:30:51 följande:
    Eftersom 90% av alla kvinnor föredrar män som är 180+ cm så är det väl inte så dumt att lägga på 10 cm om du är 170. Man ökar utbudet mer 90%.  Jag skulle inte kalla det efterblivet.
    Fast du ses ändå som rätt dum när din dejt på 175 cm upptäcker din lögn.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Signe) skrev 2025-04-29 22:30:27 följande:
    Precis.

Jag är 175 cm, skulle mannen i fråga uppge att han är 180 och visa sig vara 170 så blir det en kaffe sen säger jag hej då.
    ökar falsk/vilseledande marknadsföring risken för mannen att bli ghostad efter ha betalat första dejten?
  • Anonym (Signe)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 22:52:30 följande:
    ökar falsk/vilseledande marknadsföring risken för mannen att bli ghostad efter ha betalat första dejten?
    Vet ej, jag betalar för mig själv. Utöver det, korta män intresserar inte mig.
Svar på tråden Dejt ljög om utseende