• Anonym (Bråk)

Bråk på tåget

Åkte med västtåget där det inte går att boka platser. Sitter på en plats till en station där tåget gör ett uppehåll på ca 30 min. Passar på att gå på toaletten på den stationen. Lämnar kvar min jacka som markering att jag sitter där. När jag kommer tillbaka sitter det en person där, och när jag konfronterar människan sa denne att ?denne trodde det var ledigt där och att min jacka skulle kvarglömd. Då det inte fanns någon annan sittplats satte sig denne här?. Personen sa dock att jag kan sitta längst ut om du vill sitta vid fönstret, men jag sa att du får flytta på dig. Personen blev sur och sa att jag kanske inte skulle lämna min sittplats om jag var rädd att förlora den. Sen flyttade hon sig. Men jag vill inte sitta bredvid någon på tåget. Tyvärr går det inte att boka sittplats men jag vill sitta själv. Är det konstigt? 
  • Svar på tråden Bråk på tåget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Bråk)
    Anonym skrev 2025-04-29 10:17:20 följande:
    Fullständigt livsfarlig rekommendation. Vad händer om TS får för sig att hon vill vara ensam på vägen?
    Men det är inte alls samma sak. Jag sitter helst själv i kollektivtrafiken vid ett dubbelsäte MEN det som stör mig MEST i detta är att hon delvis flyttade på min jacka och lade i det andra sätet! Snälla förstå, jag lade det i kors av en anledning! 
  • Meddelande borttaget
  • EmilyHyday
    Anonym (Ge dig) skrev 2025-04-29 09:46:48 följande:

MATA INTE TROLLET.!!!!!!!

Hi hi, en av stationerna på västtågen är Trollhättan Solig
  • EpicF
    Anonym (Bråk) skrev 2025-04-29 12:19:18 följande:
    Men det är inte alls samma sak. Jag sitter helst själv i kollektivtrafiken vid ett dubbelsäte MEN det som stör mig MEST i detta är att hon delvis flyttade på min jacka och lade i det andra sätet! Snälla förstå, jag lade det i kors av en anledning! 
    Vi förstår det. Men återigen, du har inte rätt att paxatcå säten. Var glad att din jacka inte blev snodd istället. 
  • molly50
    Anonym (Bråk) skrev 2025-04-29 12:19:18 följande:
    Men det är fortfarande helt irrelevant! Du har betalat en tågbiljett. Inte för en plats på tåget. Alltså kan du inte paxa 2 platser för dig själv. Går du då ifrån din plats så får du skylla dig själv om någon annan tar den. Så enkelt är det. Hon har rätt och du har fel
    Men nu börjar jag också tvivla på att det här är på riktigt.
  • Anonym (Självgoda generationen)

Kan mycket väl vara sant. Unga män nu för tiden är egoistiska och självcentrerade. Har själv råkat ut för flertalet. Så det är inte alls omöjligt att det stämmer. För trolltråd betyder väl orimliga saker som knappast hänt?

• Anonym (Självgoda generationen)
    Anonym (Självgoda generationen) skrev 2025-04-29 13:57:30 följande:

Kan mycket väl vara sant. Unga män nu för tiden är egoistiska och självcentrerade. Har själv råkat ut för flertalet. Så det är inte alls omöjligt att det stämmer. För trolltråd betyder väl orimliga saker som knappast hänt?

Förlåt unga MÄNNISKOR inte MÄN. Jäkla autocorrect!
  • Anonym (Eli)
    Anonym (Självgoda generationen) skrev 2025-04-29 13:58:19 följande:
    Förlåt unga MÄNNISKOR inte MÄN. Jäkla autocorrect!
    Hur gammal är ts, har hen skrivit det?
  • Alana

Av just denna anledningen så går jag alltid på toaletten mellan stationer, just för att minska risken att någon tar "min" plats. Är ju som flest människor i rörelse vid uppehållen så det kommer sig naturligt att folk vill sätta sig där just då.

Svar på tråden Bråk på tåget