• Anonym (aksdapo)

Hur tänker dom?

Lär få skit för det jag tänker skriva nu så spy inte galla över mig.. ska du nu klaga och nervärdera mig gör det med stil och skriv bara inte det samma cliché man får läsa i olika trådar tack.

Är 45 år gammal, varit arbetslös sen 2023 och inga jobb fått ännu.
    Har haft en praktik som inte gick att slutföra pga vissa omständigheter.
    Endast en intervju har jag fått komma på och de har varit ett jobb jag haft tidigare, men inte hört något ännu.

Nu är A-kassan snart slut och jag är då satt på jobb och utvecklingsgaratin, det har då sagt att dom tänker hålla dialog med Samhall om städjobb.

lägsta i ersättning är 223:-/dag 
    Eftersom jag inte uppfyller kraven då jag inte jobbat på länge är detta vars jag hamnar.
    Min hyra är 6122:-
    Men Samhall- Jag?- Städa?.. jag som är så jätteduktig på att städa så att jag behöver en hel jävla vecka på mig att städa en 62 kvadratmeters lägenhet..
    Sökt sen arbetslös 15 jobb i månaden. Men de är väl nu åldersdiskrimineringen börjar  göra sig påtänkt.
    Har inget intresse eller driv att starta eget eller ( Nu kommer jag få skit för detta) jobba inom vården.
    försörjningsstöd om möjligt.. yay 😑..

• Svar på tråden Hur tänker dom?
  • HeiHei
    Anonym (Eld) skrev 2025-05-05 21:27:35 följande:
    Jaså, du är från Norra Norrland. Det hade jag inte trott faktiskt.

Varför duckar du poängen som personen hade?
    Har kollat lite på tråden här och vem säger att TS bor i den norra delen av landet, TS kan ju lika gärna bo i Småland, det är ju inte bara Norra Norrland som har skog.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Torhild) skrev 2025-05-06 19:10:59 följande:
    Om TS hade känt tacksamhet så hade jag inte tyckt att det vore orimligt på något vis. Men nu är det inte så han känner och då är det bättre att fokusera på vad som behöver göras.
    Det är ju det som skaver. Ts är bortskämd och reagerar bortskämt. Om ts blir medveten om det orimliga i hans beteende så kommer han också att axla ansvaret över sig själv. Människor som känner tacksamhet tar det som erbjuds för att det genererar mat på bordet och tak över huvudet. Ts fokuserar då på vad som behöver göras i stället för att lägga sitt liv och lycka i andras händer.
  • Anonym (Eld)
    HeiHei skrev 2025-05-06 19:15:49 följande:
    Har kollat lite på tråden här och vem säger att TS bor i den norra delen av landet, TS kan ju lika gärna bo i Småland, det är ju inte bara Norra Norrland som har skog.
    Inte pga av skogen, utan på hur han skriver.
  • HeiHei
    Anonym (Eld) skrev 2025-05-06 20:43:18 följande:
    Inte pga av skogen, utan på hur han skriver.
    Nu hänger jag inte med riktigt, iofs jobbat flera pass sen i onsdags så är väl trött..
  • Anonym (Teamledare inom lokalvård)

Skyll inte på att du inte klarar "starka kemikalier".
    Idag använder inte städföretagen några "starka kemikalier".

Förstår att Samhall inte lockar, men sök städjobb hos något annat bolag då. 
    Eller är du för fin för att städa?

Jag är teamledare på ett av de större städbolagen, dock inte Samhall.
    Hos oss förekommer inga starka kemikalier, förutom i vissa fall. Dock inte hos de som städar daglig städning hos våra kunder.

Är du för fin för detta så köp en trisslott och hoppas på det bästa.
    Är du för fin för detta så är du inte värd att få någon ersättning alls.

• HeiHei
    Anonym (Teamledare inom lokalvård) skrev 2025-05-06 21:05:08 följande:

Skyll inte på att du inte klarar "starka kemikalier".
    Idag använder inte städföretagen några "starka kemikalier".

Förstår att Samhall inte lockar, men sök städjobb hos något annat bolag då. 
    Eller är du för fin för att städa?

Jag är teamledare på ett av de större städbolagen, dock inte Samhall.
    Hos oss förekommer inga starka kemikalier, förutom i vissa fall. Dock inte hos de som städar daglig städning hos våra kunder.

Är du för fin för detta så köp en trisslott och hoppas på det bästa.
    Är du för fin för detta så är du inte värd att få någon ersättning alls.

Vad jag förstått av TS är att han helt enkelt vägrar att jobba med städning. Så det spelar nog garanterat ingen roll om det är via Samhall eller andra städjobb.

EN trisslott hjälper tyvärr inte, då ska TS ha en sju jävla tur, jag och min sambo hade prenumererat på triss 10 lotter i månaden, vi höll vid i 3 år.. Max vinsten vi fick på en lott var 1000:- 
    Tur kan man ha men chansen är rätt låg.
    HeiHei skrev 2025-05-07 15:22:18 följande:
    Vad jag förstått av TS är att han helt enkelt vägrar att jobba med städning. Så det spelar nog garanterat ingen roll om det är via Samhall eller andra städjobb.

EN trisslott hjälper tyvärr inte, då ska TS ha en sju jävla tur, jag och min sambo hade prenumererat på triss 10 lotter i månaden, vi höll vid i 3 år.. Max vinsten vi fick på en lott var 1000:- 
    Tur kan man ha men chansen är rätt låg.
    Vägrar ts att städa så ska inga pengar betalas ut.

Angående triss så var det mest raljans.
  • Anonym (skattebetalare)

Börjar förstå varför det är nästan 9% arbetslösa i Sverige. Skulle aldrig anställa TS, verkar vara en lat arbetsskygg hypokondriker, outbildad men vill inte ha okvalificerade arbeten. Har aldrig varit arbetslös, skulle jag förlora min anställning skulle jag som nästa 50 åring utan problem flippa burgare på donken , städa eller vad som behövs för att ha en inkomst och inte leva på staten,  TS verkar sakna självrespekt och tycka att andra ska lösa hans problem. Ring runt till större företag i närheten, visa på driv, följ upp efter ett par veckor. Söka platsannonser gör bara att man försvinner i mängden. Vill man jobba och är lite flexibel löser man alltid ett jobb, kanske inte nått roligt jobb men iallafall en inkomst.

• Anonym (Ge upp?)

är 58 och har nu varit arbetslös i snart 2,5 år. Har sökt jobb aktivt under hela tiden och har haft totalt ett Teamsmöte och tre telefonintervjuer - på hela den tiden!!!

I de flesta fall får man inte ens ett automatiskt mail med "Tack för din ansökan"
    När min A-kassa gick ut så skulle jag välja s.j leverantör för jobb och utvecklingsgarantin.
    Kommer dit på mitt intro-möte och det första personen säger till mig är:
    - Jaa, anledningen till att du sitter här är åldersdiskriminering ..
    Det visste jag redan innan men det är ju ett jävla sätt? Deras uppgift är ju att hjälpa och stötta på vägen till nytt jobb.
    Jag anser att det systemet bara är ett sätt att hålla ner arbetslöshetssiffrorna.
    Deltar du i ett program så anses du "sysselsatt"

Anonym (Ge upp?) skrev 2025-05-08 16:02:09 följande:

är 58 och har nu varit arbetslös i snart 2,5 år. Har sökt jobb aktivt under hela tiden och har haft totalt ett Teamsmöte och tre telefonintervjuer - på hela den tiden!!!

I de flesta fall får man inte ens ett automatiskt mail med "Tack för din ansökan"
    När min A-kassa gick ut så skulle jag välja s.j leverantör för jobb och utvecklingsgarantin.
    Kommer dit på mitt intro-möte och det första personen säger till mig är:
    - Jaa, anledningen till att du sitter här är åldersdiskriminering ..
    Det visste jag redan innan men det är ju ett jävla sätt? Deras uppgift är ju att hjälpa och stötta på vägen till nytt jobb.
    Jag anser att det systemet bara är ett sätt att hålla ner arbetslöshetssiffrorna.
    Deltar du i ett program så anses du "sysselsatt"

Förfärligt!
    Jag har anställt människor i din ålder och det har visat sig vara bättre än många anställningar av yngre personer.
Svar på tråden Hur tänker dom?