• Anonym (Man)

Är jag en dålig sambo?

Hej.
    jag är man 30+ som levt med min sambo i tre år nu.
    min sambo är ofta på dåligt humör och jag förstår ibland inte varför. Jag arbetar väldigt mycket och åker oftast hemifrån vid 08 på morgonen och kommer hem runt 22-23 på kvällen. De här upprepas mer eller mindre alla dagar i veckan.
    ofta så är jag på jobbet och sen måste jag ta hand om alla saker jag har i garaget. Så jag blir ofta där till rätt sent på kvällen och orkar då kanske vara vaken i en timme. Min sambo tycker jag inte prioriterar henne alls. Hon kan väl besöka mig i garaget istället för att bara sitta hemma istället tänker jag? När jag kommer hem blir hon sur för att jag vill att hon ska lägga ifrån sig de hon höll på med. Jag värnar ju bara om vår tid och tycker hon kan göra alla måsten när jag inte är hemma. När jag kommer hem vill jag att hon ska fokusera på oss.

Nu på senaste har jag märkt att min sambo tar mer avstånd och verkar inte intresserad av mig längre. Hon har barn sedan tidigare så hon är med dom jätte mycket nu istället. Jag tycker om barnen och skulle t.o.m. kunna adoptera dom om det gick.

jag försöker bara ordna allt i livet så jag också kan skaffa barn med henne sen. Men jag måste ju bli klar med alla projekt först. Hon förstår inte alls de resonemanget jag har. Hon skaffade barn väldigt tidigt när allt var kaos men har gjort det bra trots det med karriär och allt. 

• Svar på tråden Är jag en dålig sambo?
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:04:30 följande:
    ja barnen tycker om mig väldigt mycket men de enda som de anser dåligt med mig är att jag inte är hemma så mycket. Vilket jag tycker är jätte tråkigt. ibland får jag känslan att jag inte är välkommen hem. Men min sambo säger att det är pga dom inte känner mig längre. Men jag vet inte hur jag ska lösa situationen. De är ju jätte mycket som behöver ordnas upp i mitt liv. Sommarbilen måste jag laga annars kan vi ju inte använda den exempelvis.

ibland vill jag inte åka hem för att de känns så tråkigt att min sambo inte gör något roligt. Då blir jag sittandes med mobilen och då känns det som jag slösar bort livet. Då kan jag ju lika gärna ta tag i mina projekt.
    Men VARFÖR  tror du att det är så?
    Jag gissar på att din sambo och hennes barn känner att du struntar i dom.
    Läs vad du själv har skrivit så kanske du förstår. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (U) skrev 2025-05-09 15:57:48 följande:

Om du bara umgås en timme om dagen med din sambo, alltså 7 timmar i veckan, är du en värdelös sambo.

Vad gör du i garaget och vad har du för projekt? 

Just nu håller jag på att fixa med en hobby bil och så bygger jag ett loft i garaget. Jag tänkte att min sambo kan vara där dom dagar hon arbetar hemifrån. Så slipper hon vara hemma. Men då blev hon på dåligt humör igen för att hon inte orkar åka dit när de går lika bra att jobba hemifrån. De känns som allt jag gör för oss blir dåligt i slutändan.

vi bråkade för nån månad sen om att jag inte engagerar mig men de är ju det jag gör!!
    jag gör allt för oss. Då sa hon att hon ska börja behandla mig likadant som jag gör emot henne..så efter det har vi haft det väldigt knackigt. Nu åker hon iväg och gör massa saker och hon ringer inte ens och frågar om jag vill följa med?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lol) skrev 2025-05-09 16:06:40 följande:

Kul fredagstråd - eller inte.

tänkte starta tråden igår men jag har inte hunnit ordna med dator till garaget. Så nu satt jag över lite på jobbet istället.
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:13:07 följande:
    tänkte starta tråden igår men jag har inte hunnit ordna med dator till garaget. Så nu satt jag över lite på jobbet istället.
    Är det inte bättre att du åker hem och umgås med familjen istället?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ja tyvärr!!) skrev 2025-05-09 16:26:16 följande:
    Är det inte bättre att du åker hem och umgås med familjen istället?
    Pratade precis med min sambo och dom hade inte planerat något speciellt ikväll så jag stannar förbi garaget så jag får lite saker gjorda istället. 
  • Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 16:30:07 följande:
    Pratade precis med min sambo och dom hade inte planerat något speciellt ikväll så jag stannar förbi garaget så jag får lite saker gjorda istället. 
    Va? Är du verkligen sann?
    Din familj är hemma och har inget inplanerat,  du väljer att åka till garaget.
    Åk hem istället och ha en mysig kväll med din familj medan du har dom kvar!
  • beli

Du verkar ha helt fel tänkesätt.

Skit i garaget. På riktigt. Om du bara lyckas slå garaget ur hågen så kommer du att upptäcka andra saker i livet. Att ni kan göra utflykter tillsammans, eller laga middag ihop. Det finns tusen saker att göra som inte involverar garaget. Din kvinna har redan sagt att hon inte vill jobba i ditt garage, så SLÄPP DET. Åk hem.

• Anonym (nn)

Ja, du är en extremt dålig sambo. Varför har inte inte friat? 
    Det är äckligt att vara ''sambo''. Man ska vara gift om man ska nu bo ihop. 

• Anonym (Ja tyvärr!!)

TS, du kallar dig "man".
    Visa att du är det då och sluta bete dig som en egoistisk idiot, annars blir du snart singel istället för sambo.

• Anonym (Ja tyvärr!!)
    Anonym (nn) skrev 2025-05-09 17:03:37 följande:

Ja, du är en extremt dålig sambo. Varför har inte inte friat? 
    Det är äckligt att vara ''sambo''. Man ska vara gift om man ska nu bo ihop. 

Varför är det "äckligt" att vara sambo?
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?