• Anonym (Man)

Är jag en dålig sambo?

Hej.
    jag är man 30+ som levt med min sambo i tre år nu.
    min sambo är ofta på dåligt humör och jag förstår ibland inte varför. Jag arbetar väldigt mycket och åker oftast hemifrån vid 08 på morgonen och kommer hem runt 22-23 på kvällen. De här upprepas mer eller mindre alla dagar i veckan.
    ofta så är jag på jobbet och sen måste jag ta hand om alla saker jag har i garaget. Så jag blir ofta där till rätt sent på kvällen och orkar då kanske vara vaken i en timme. Min sambo tycker jag inte prioriterar henne alls. Hon kan väl besöka mig i garaget istället för att bara sitta hemma istället tänker jag? När jag kommer hem blir hon sur för att jag vill att hon ska lägga ifrån sig de hon höll på med. Jag värnar ju bara om vår tid och tycker hon kan göra alla måsten när jag inte är hemma. När jag kommer hem vill jag att hon ska fokusera på oss.

Nu på senaste har jag märkt att min sambo tar mer avstånd och verkar inte intresserad av mig längre. Hon har barn sedan tidigare så hon är med dom jätte mycket nu istället. Jag tycker om barnen och skulle t.o.m. kunna adoptera dom om det gick.

jag försöker bara ordna allt i livet så jag också kan skaffa barn med henne sen. Men jag måste ju bli klar med alla projekt först. Hon förstår inte alls de resonemanget jag har. Hon skaffade barn väldigt tidigt när allt var kaos men har gjort det bra trots det med karriär och allt. 

• Svar på tråden Är jag en dålig sambo?
  • Anonym (nn)
    Anonym (...) skrev 2025-05-09 18:11:16 följande:
    Det kan ju vara för att man brukar gifta sig efter att man blivit sambo och vet att det är helt rätt, man kan ju köra med samma resonemang där folk bara är flickvän och pojkvän, de går isär i ännu högre grad.... sen tror jag inte att en otrogen sambo slutar vara otrogen bara för att man gifter sig, knepigt resonemang 
    Det är klart att en otrogen sambo inte förändras för att man gifter sig. 
    Det är inte det jag säger. 
  • Kvittning
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 18:07:10 följande:

En sak till som gjorde mig ledsen var att vid vårat sista bråk så sa hon att hon inte ville ha barn med mig. Hon sa att jag alltid hittar på saker som ska ordnas innan allt är perfekt timing för mig. Så de har jag väl insett nu. Att de inte finns någon perfekt timing för barn. Men hon säger att de är försent och att hon inte orkar vänta på mig längre. Så någonting i mig inser att jag aldrig kommer få några biologiska barn. De känns som att jag under hela mitt liv har kämpat för att bli någon, men lyckas inte. Så jag jagar hela tiden, som jag letar efter mitt självförverklande

Kanske dags att se vad du har och bry dig om det istället för att jaga något i ett garage?

Såklart hon inte vill ha barn med en man som sätter henne och hennes nuvaranda barn absolut sist på prioriteringslistan.

Du säger att du jobbar på att ni ska ha det bra? Det är ju helt omöjligt att du gör det eftersom att ni omöjligt kan ha det bra om ni inte ses. 

Varför håller du dig borta för att hon säger att de inte har planerat något? Att de inte planerat något är ju samma sak som "vi har inga planer så all mölighet i världen att göra något med dig", planer innebär ju att du inte är lika efterlängtad. 

Om det är så att du faktiskt vill vara med den här kvinnan så låt bli att åka till garaget alls under några veckor och sedan åka dit i en vettig mängd, kanske 5 timmar i veckan totalt. 
  • burleskburkläsk

30åring som hellre prioriterar skräp före sin kvinna.

Så många timmar i garaget och en timme hemma.

Varför inte vara en timme i garaget efter jobb och sen resten hemma???

• Aniiee
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 18:07:10 följande:

En sak till som gjorde mig ledsen var att vid vårat sista bråk så sa hon att hon inte ville ha barn med mig. Hon sa att jag alltid hittar på saker som ska ordnas innan allt är perfekt timing för mig. Så de har jag väl insett nu. Att de inte finns någon perfekt timing för barn. Men hon säger att de är försent och att hon inte orkar vänta på mig längre. Så någonting i mig inser att jag aldrig kommer få några biologiska barn. De känns som att jag under hela mitt liv har kämpat för att bli någon, men lyckas inte. Så jag jagar hela tiden, som jag letar efter mitt självförverklande

"Life's what happens while we're busy making other plans..."

Congratulations, you made other plans. 

Frågan nu är väl om du tänker lära dig av det, eller fortsätta i samma spår.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (R)

När tvättar du dina kläder? Handlar hem mat? Städar badrummet?

• burleskburkläsk
    Anonym (R) skrev 2025-05-09 20:13:54 följande:

Han är bara en blandning av en bortskämd snorunge och en gubbe som blir uppassad på nåt vårdhem...
  • Anonym (Man)
    Anonym (R) skrev 2025-05-09 20:13:54 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

• Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 20:57:12 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

Din sambo förtjänar så mycket bättre än dig!

Hon har inte tid för hobbysar för hon axlar.hela hushållet och barnen själv!

Hur gamla är barnen förresten?
  • Anonym (a)

Såvida det inte är en sambo som gör en tvärtomtråd i akut behov att folk säger åt henne att sambon är dum i huvudet är det helg även om helgen börjar tidigt. Snark. Lets go dancing!

Svar på tråden Är jag en dålig sambo?