• Anonym (Man)

Är jag en dålig sambo?

Hej.
    jag är man 30+ som levt med min sambo i tre år nu.
    min sambo är ofta på dåligt humör och jag förstår ibland inte varför. Jag arbetar väldigt mycket och åker oftast hemifrån vid 08 på morgonen och kommer hem runt 22-23 på kvällen. De här upprepas mer eller mindre alla dagar i veckan.
    ofta så är jag på jobbet och sen måste jag ta hand om alla saker jag har i garaget. Så jag blir ofta där till rätt sent på kvällen och orkar då kanske vara vaken i en timme. Min sambo tycker jag inte prioriterar henne alls. Hon kan väl besöka mig i garaget istället för att bara sitta hemma istället tänker jag? När jag kommer hem blir hon sur för att jag vill att hon ska lägga ifrån sig de hon höll på med. Jag värnar ju bara om vår tid och tycker hon kan göra alla måsten när jag inte är hemma. När jag kommer hem vill jag att hon ska fokusera på oss.

Nu på senaste har jag märkt att min sambo tar mer avstånd och verkar inte intresserad av mig längre. Hon har barn sedan tidigare så hon är med dom jätte mycket nu istället. Jag tycker om barnen och skulle t.o.m. kunna adoptera dom om det gick.

jag försöker bara ordna allt i livet så jag också kan skaffa barn med henne sen. Men jag måste ju bli klar med alla projekt först. Hon förstår inte alls de resonemanget jag har. Hon skaffade barn väldigt tidigt när allt var kaos men har gjort det bra trots det med karriär och allt. 

• Svar på tråden Är jag en dålig sambo?
  • Anonym (Man)
    Agda90 skrev 2025-05-09 21:35:59 följande:
    Din sambo förtjänar så mycket bättre än dig!

Hon har inte tid för hobbysar för hon axlar.hela hushållet och barnen själv!

Hur gamla är barnen förresten?
    14 och 9 år
  • Anonym (Man)

Jag har läst allt ni skriver och jag trodde att jag skulle få mer igenkänning och sympati än det jag fick från er. Så de var chockerande läsning. Men ja nu ska jag strax åka hem. Och sova med era ord i tankarna. Jag vet inte, men jag blev rätt avrättad av er ikväll. Så tack för orden och godnatt

• Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:05:15 följande:
    14 och 9 år
    Man lämnar inte en 9 åring ensam hemma. Inte ens med en 14 åring. Så din sambo är ganska låst vid hemnet.
  • Agda90
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 22:08:15 följande:

Jag har läst allt ni skriver och jag trodde att jag skulle få mer igenkänning och sympati än det jag fick från er. Så de var chockerande läsning. Men ja nu ska jag strax åka hem. Och sova med era ord i tankarna. Jag vet inte, men jag blev rätt avrättad av er ikväll. Så tack för orden och godnatt

Du borde ta till dig av det folk har skrivit till dig. 
  • beli

Nu vill jag egentligen inte skymfa dig, men jag undrar ärligt om du kanske har problem med logisk förståelse överlag. Du verkar inte förstå helt grundläggande saker som att man ska tillbringa tid med sin familj, att man ska dela på hushållssysslorna, att man ska vårda relationen genom att vara närvarande. Förstår du verkligen inte detta? Det kanske är bra för dig att gå i terapi, eller för er att gå i parterapi, så att du ser lite andra perspektiv än ditt eget?
  • Aniiee
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 20:57:12 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

Klart hon inte har tid med hobbies, hon sköter ju HushålletAB med ett antal ungar, varavet ett "vuxet tonårsbarn" som är ute och slarvar hela kvällarna och inte lyfter ett finger hemma.

Jag hoppas verkligen att du, som du skriver senare "sover med svåra ord i tankarna", för du behöver dig verkligen en tankeställare. 

Hon borde verkligen sluta både tvätta och handla åt dig. Låsa in sitt och barnens så du inte ens kan ta en macka på kvällen utan att ha inhandlat den själv. Du låter verkligen som att du inte blivt vuxen än.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Poison82

Hade också blivit trött på dig. 
    Först knappt träffa henne för du prioriterar ditt eget sen när du kommer hem tycka att hon ska släppa allt. Väx upp!

• burleskburkläsk

TS lockar fram hat hos mig...nu tar jag bort den som favorit vilket jag borde gjort direkt!

TS...jag önskar din fru all lycka i världen med att skaffa sig en riktig man så hon kan få det liv hon förtjänar så hon blir av med denna ap-imitatör!

• Anonym (Bert Kärt)

Det var tråkigt att du kände dig avrättad. En del människor i FL är överdrivet elaka och moraliserande, tycker jag. Man kan ge råd och andra perspektiv utan att trycka ner andra.
  • Mandel

Antingen måste du vara otroligt rik och ge henne en massa pengar eller så måste du vara en gud i sängen när du väl tar dig tid till att vara hemma.
    Annars förstår jag inte vad hon ska med dig till.
    Du tillför ingenting till er relation.
    Du är bara tärande och så har du mage att bli sur?

Misstänker att detta är skrivet av en kvinna som tröttnat på sin sambo då denne beter sig och resonerar som "ts" gör. Tror ingen självupptagen man skulle skaffa inlogg till fl och skriva så här.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?