• Anonym (Man)

Är jag en dålig sambo?

Hej.
    jag är man 30+ som levt med min sambo i tre år nu.
    min sambo är ofta på dåligt humör och jag förstår ibland inte varför. Jag arbetar väldigt mycket och åker oftast hemifrån vid 08 på morgonen och kommer hem runt 22-23 på kvällen. De här upprepas mer eller mindre alla dagar i veckan.
    ofta så är jag på jobbet och sen måste jag ta hand om alla saker jag har i garaget. Så jag blir ofta där till rätt sent på kvällen och orkar då kanske vara vaken i en timme. Min sambo tycker jag inte prioriterar henne alls. Hon kan väl besöka mig i garaget istället för att bara sitta hemma istället tänker jag? När jag kommer hem blir hon sur för att jag vill att hon ska lägga ifrån sig de hon höll på med. Jag värnar ju bara om vår tid och tycker hon kan göra alla måsten när jag inte är hemma. När jag kommer hem vill jag att hon ska fokusera på oss.

Nu på senaste har jag märkt att min sambo tar mer avstånd och verkar inte intresserad av mig längre. Hon har barn sedan tidigare så hon är med dom jätte mycket nu istället. Jag tycker om barnen och skulle t.o.m. kunna adoptera dom om det gick.

jag försöker bara ordna allt i livet så jag också kan skaffa barn med henne sen. Men jag måste ju bli klar med alla projekt först. Hon förstår inte alls de resonemanget jag har. Hon skaffade barn väldigt tidigt när allt var kaos men har gjort det bra trots det med karriär och allt. 

• Svar på tråden Är jag en dålig sambo?
  • Anonym (Va)

Herregud....läs din egen text. Du är snart singel. 

• Sollan907

Jag kan inte avgöra om du trollar eller inte.. 
    Gör du inte det tycker jag väldigt synd om din sambo. Att hon inte redan lämnat dig är ett under.. 

• Anonym (R)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-09 20:57:12 följande:

De gör min sambo. Hon ska endå tvätta åt barnen. Samma med alla matinköp, hon gör dessa också. Hon ska endå handla till sig själv och barnen. Men hon är alltid snäll och frågar om jag behöver något hem. Min sambo har inte några hobbys än fast jag sagt åt henne att skaffa några. Men hon säger att hon inte har tid. Endå sitter hon bara hemma för det mesta. Så hon verkar inte ha något emot sysslorna.

ja badrummet tror jag aldrig att jag har städat, så den faller jag fullt ut på. hade jag varit själv hade jag aldrig behövt städa, jag är inte hemma så ofta för att kunna skita ner. Så de är ju främst min sambo och barnen som stökar ner anser jag. 

Tr*ll. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Va) skrev 2025-05-10 08:03:24 följande:

Herregud....läs din egen text. Du är snart singel. 

Skulle tro det
  • Anonym (H)
    Anonym (R) skrev 2025-05-10 22:11:13 följande:
    Tr*ll. 
    Förmodligen är det så
  • Anonym (S)

Ja, du är en dålig sambo. Du verkar mer kär i ditt jobb och ditt garage än i henne. Jag hade definitivt dragit mig bort från dig.

• Anonym (Sektish)
    Anonym (nn) skrev 2025-05-09 17:03:37 följande:

Ja, du är en extremt dålig sambo. Varför har inte inte friat? 
    Det är äckligt att vara ''sambo''. Man ska vara gift om man ska nu bo ihop. 

Vilken sekt representerar du?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Sektish) skrev 2025-05-11 09:49:04 följande:
    Vilken sekt representerar du?
    Ingen sekt överhuvudtaget.
    Tror du att Sverige är hela världen? Sverige har högsta antal sambor i hela världen. I övriga delar av världen så är det inte så. Övriga delar av världen är det betydligt ovanligare. 
  • Anonym (Man)

Jag har läst och tagit åt mig av det ni skrivit. Anledningen till att jag valde att lägga upp på familjeliv är för att jag tycker svaren är mognare än Flashback när det kommer till relationsproblem. Iallafall kom jag hem sent på natten igår.. och jag vet inte varför men jag blev ledsen att min sambo gått och lagt sig. Än fast jag vet att klockan var mycket..01. Jag väckte henne lite försiktigt och frågade om hon ville fika med mig i köket och de ville hon inte. Jag vet att hon var trött och sov men de gjorde mig endå ledsen och jag kände mig bortvald ÄN fast jag vet att jag inte prioriterat henne på hela dagen. Jag försökte iaf prata med henne när jag var klar och blev också ledsen att hon inte pratade tillbaka så speciellt mycket. Jag kan som inte beskriva känslan jag känner i de här situationerna.

visst kan jag gå till en psykolog eller liknande men det känns som jag måste kunna sätta ord på vad problemet är först.
    jag har försökt att googla men jag blir inte klokare för det. 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Man) skrev 2025-05-11 17:03:42 följande:

Jag har läst och tagit åt mig av det ni skrivit. Anledningen till att jag valde att lägga upp på familjeliv är för att jag tycker svaren är mognare än Flashback när det kommer till relationsproblem. Iallafall kom jag hem sent på natten igår.. och jag vet inte varför men jag blev ledsen att min sambo gått och lagt sig. Än fast jag vet att klockan var mycket..01. Jag väckte henne lite försiktigt och frågade om hon ville fika med mig i köket och de ville hon inte. Jag vet att hon var trött och sov men de gjorde mig endå ledsen och jag kände mig bortvald ÄN fast jag vet att jag inte prioriterat henne på hela dagen. Jag försökte iaf prata med henne när jag var klar och blev också ledsen att hon inte pratade tillbaka så speciellt mycket. Jag kan som inte beskriva känslan jag känner i de här situationerna.

visst kan jag gå till en psykolog eller liknande men det känns som jag måste kunna sätta ord på vad problemet är först.
    jag har försökt att googla men jag blir inte klokare för det. 

Men du måste skämta?!

DU väljer att komma hem sent och blir besviken över att hon inte väntat på att du ska behaga komma hem?! Hade du ens hört av dig till henne om att du skulle bli senare än vanligt? 

På det så VÄCKER du henne för att fråga om hon vill fika med dig? Klockan ETT PÅ NATTEN? Förlåt, men vad i helvete tänkte du med? Hade blivit sinnessjukt arg om någon gjort det mot mig! 

Sen känner DU dig bortvald för att hon inte behagar välja att sova istället för att behaga dig när du äntligen masat dig hem?! Men snälla lilla vän!

Det fär loftet i garaget låter som en briljant idé eftersom det är där du bor och då kan du låta bli helt att åka till din ska sambo. Det enda hon är för dig en sängvärmare! Du har inte en relation med henne eftersom du aldrig umgås med henne!
Svar på tråden Är jag en dålig sambo?