Anonym (Funderar) skrev 2025-05-10 09:57:40 följande:
All nymodig påtvingad inkudering
Jag har reagerat på att så himla mycket reklam numera är så mångkulturell. En vit kvinna med en svart man, ett samkönat par eller något annat som inte är det "vanliga".
Jag har eg inga åsikter om vem folk väljer som partner men tycker ändå att det är på något sätt ett försök att uppfostra befolkningen att tänka "rätt".
För mig har det tvärtomeffekt, det stör mig så det nästan kliar och jag skulle aldrig köpa något eller ingå något avtal med dessa som riktigt vill nöta in dessa budskap.
Är det fler som stör sig på detta eller borde jag försöka att bara ignorera det? Blir nog svår iofs.
Bryr mig inte ens om reklam, men om du gör så mycket, så har dom lyckats bra med att få dig intresserad av reklam.
Och två, vad faan spelar det för roll vad det är för hudfärg i reklam för?
Och att du stör dig får en tänka om du har något emot annan hud/hårfärg.
Anonym (Sverige inte homogent!) skrev 2025-05-10 13:25:16 följande:
Varför ska enbart vita som lever heterosexuella liv synas i reklam?
Hur många barn med annan hudfärg fick tidigare se barn som liknade dom i reklamen?
Bor man i en storstad t ex Stockholm ser man par med olika hudfärg, gay par mm. hela tiden
Det är så det ser ut för många och självklart ska alla få synas.
Hur kan man inte tycka att det är ok att folk med olika hudfärg, sexuell läggning, funktionshinder mm ska få vara med i reklam filmer?
Dom vill också ha igenkänning om dom ska ta till sig reklam.
Sverige är inte bara vita heterosexuella som lever Svensson liv.
JAHA?
Och varför får de inte leva sina liv i fred för, och vad hän denna besatthet om andra sexualiteter.
Undrar för det har du inte ens med att göra vad de gör med sina kön.