Anonym (Ty) skrev 2025-05-10 15:40:27 följande:
Tror inte det handlar om att omdefiniera jämställdhet och mångfald och jag tror inte de är intellektuellt handikappade, det är rätt nedsättande och elakt att säga så faktiskt. Tror att reklammakarna tror att tar de med en svart man i reklamen så har man täckt in alla olika etniciteter. Ett enormt feltänk helt enkelt.
Jag såg ett forumprogram för en tid sedan på svt där man skulle tala om jämställdhet i arbetslivet, det var intressant enda tills man insåg att det var ett hyllningsprogram till kvinnor. Under hela programmet talade man om hur fantastiskt det var med kvinnor i arbetslivet och hur bra allt skulle bli bara de kom in, inte ett enda ord om någon annan grupp i samhället. Snacka om feltänk. Hade man döpt programmet till Kvinnor i arbetslivet eller nåt så skulle det har varit mer rätt.
Pratar du om reklamen eller om de som gråter över den?
Och det är inte det minsta nedlåtande när någon försöker definiera om vad jämställdhet och mångfald är.
Och det är där också frågan om de driver med oss eller om det är just intellektuellt handikapp.(Och inget av dom är bra, för orden blir fel.)
Och frågan som kommer bakom är, varför upprör det en del så mycket att inkludera alla att ha samma rättigheter?
Men såklart, dessa "åsikter" är svårt koncentrerade långt långt ut på högerkanten.
Och det är där agenda kommer in som en sak också.
Ja, det är fanatiskt med kvinnor i arbetet.
Ser skillnaden när stereotypen försvann att kvinnor inte kunde ha fabriksarbeten, och stämningen på arbetet som är så mycket bättre.
Och varför skulle man inte få hylla kvinnor för, tycker du illa om kvinnor?
För det gör inte jag och är de korkade så är det ingen skillnad om de hade varit män.
Men kanske svaga män inbillar sig annat.
Men att bli upprörd över en reklam och inte har vita och blonda, ja, då är det illa för den.
Och jag skiter i reklam fullständigt oavsett vilken hårfärg eller hudfärg de har och pga det är riktigt irrelevant.