BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
15+4 idag.
Vi var till bm igår för blodprov och hon sa att vi kunde testa lyssna efter hjärtljud, vilket jag är ändå redan tänkt be henne om.
Hon sa att det ev kunde bli att vi inget hörde så vi var beredda på det. Men det tickade på klart och tydligt där inne 🤩🤩😍
Så himla skönt och jag kunde slappna av.
Denna vecka tycker jag magen exploderat, idag har den stått rakt ut och nu har blickarna och försiktiga frågor från kollegorna börjat komma på jobbet. Det går inte att dölja. Tror även att jag fick mina första sammandragningar ikväll. Blev helt spänd som en medicinboll.
Jag känner också att jag är helt slut efter att börjat jobba igen. Inne på tredje veckan och vet inte hur jag ska palla.
Går runt 10.000 steg om dagen och lyfter lika mycket. När vet man vad som är bra eller för mycket?!
15+4 idag.
Vi var till bm igår för blodprov och hon sa att vi kunde testa lyssna efter hjärtljud, vilket jag är ändå redan tänkt be henne om.
Hon sa att det ev kunde bli att vi inget hörde så vi var beredda på det. Men det tickade på klart och tydligt där inne 🤩🤩😍
Så himla skönt och jag kunde slappna av.
Denna vecka tycker jag magen exploderat, idag har den stått rakt ut och nu har blickarna och försiktiga frågor från kollegorna börjat komma på jobbet. Det går inte att dölja. Tror även att jag fick mina första sammandragningar ikväll. Blev helt spänd som en medicinboll.
Jag känner också att jag är helt slut efter att börjat jobba igen. Inne på tredje veckan och vet inte hur jag ska palla.
Går runt 10.000 steg om dagen och lyfter lika mycket. När vet man vad som är bra eller för mycket?!
Så underbart 😍 hoppas vi ska få lyssna nästa vecka ????🏼
Min mage börjar redan synas nu 14+4, förra gången syntes det inte förrän efter rul.
Har också haft en del sammandragningar redan. Om du går i samma omfattning som innan graviditeten bör det inte vara någon fara 🥰 Men ring din bm för att vara säker. Min vill inte att jag lyfter mer än ett mjölkpaket för att vara på den säkra sidan 😅 Men lyfter en hel del redan innan men ökar inget under graviditet. Men vår niomånaders måste jag ju lyfta ❤️
Min mage börjar redan synas nu 14+4, förra gången syntes det inte förrän efter rul.
Har också haft en del sammandragningar redan. Om du går i samma omfattning som innan graviditeten bör det inte vara någon fara 🥰 Men ring din bm för att vara säker. Min vill inte att jag lyfter mer än ett mjölkpaket för att vara på den säkra sidan 😅 Men lyfter en hel del redan innan men ökar inget under graviditet. Men vår niomånaders måste jag ju lyfta ❤️
Skönt att det såg bra ut på UL!
Jag är i vecka 16 och har haft rundare mage ett bra tag men jag är överviktig sedan innan och inbillar mig att några cm till på magen inte märks så mkt! Haha. Tror dock mycket av rundheten utgörs av välfyllda tarmar?.
Härom kvällen stod jag naken framför spegeln och slappnade av och magen sköt ut som en 7 månadersmage! fick en smärre chock. 😅
Senaste dagarna har jag börjat få ont i skinkorna på kvällarna. Det är en typ av foglossningsvärk tror jag.
Hej
Någon som börjat få lite mer skumma gravtecken?
Jag är väldigt luden på kunderna som polisonger..tur jag har rätt ljus behåring annars skulle jag se ut som Wolverine...
Det har nog med att göra med att rather be safe than sorry 🥰 Hon vill inte jag lyfter så att det blir tryck på magen/bäckenbotten. Men också för att jag lätt får sammandragningar, hon pratade att jag skulle sjukskrivas redan runt v 20 förra graviditeten men jag vägrade (jobbar på kontor så det är liksom ingen skillnad kroppsmässigt mot att vara hemma, snarare att man far runt mer hemma 🙈)
Min bm är åt det försiktigare hållet med det mesta tror jag, hon vill inte att jag kör jordfräs heller pga vibrationer.