BF februari 2026 🌷
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?
Hittade ingen tråd för oss som väntar februaribebis. Här kan vi följas åt 🌼
Hur går det för er? Hur mår ni?

Är det någon som börjat känna fosterrörelser än? 🥰
Jag är i vecka 18 nu, började känna rörelser i den här veckan med mitt första barn, men än så länge känner jag inget. Tror jag iaf, ibland "spritter" det till men det kan lika gärna vara en prutt som flyttar sig i tarmarna haha. Inte känt något tydligt än som jag helt säkert vetat är bebisen. Har väntat otåligt i flera veckor nu på att känna rörelser!! Var inställd på att känna tidigare den här gången eftersom det är andra barnet, men fick veta vid KUB att jag har moderkakan i framvägg, så det kan ju påverka. Ni som haft i framvägg tidigare, i vilken vecka började ni känna?
Jag är i vecka 18 nu, började känna rörelser i den här veckan med mitt första barn, men än så länge känner jag inget. Tror jag iaf, ibland "spritter" det till men det kan lika gärna vara en prutt som flyttar sig i tarmarna haha. Inte känt något tydligt än som jag helt säkert vetat är bebisen. Har väntat otåligt i flera veckor nu på att känna rörelser!! Var inställd på att känna tidigare den här gången eftersom det är andra barnet, men fick veta vid KUB att jag har moderkakan i framvägg, så det kan ju påverka. Ni som haft i framvägg tidigare, i vilken vecka började ni känna?
Jag kände inte förrän v23-24 förra gången när jag hade k framvägg. Men det syntes öppnade utsidan nästan direkt då när jag började känna och fortsatte så, att det var bara det rejäla jag kände och inget smått.
Vi var inne säkert tio gånger för att jag inte kände något och såg liksom på ultraljuden hur han for runt fast jag inte kände något.
Har troligen den i framvägg igen enligt kub, men hon sa att den kan ligga fram på sidan osv så att man ändå känner bättre än vad jag gjorde sist. Men nästa gång kommer de se bättre 🤗
Jag är nog den enda som verkligen inte vill känna fosterrörelser tidigt då jag är traumatiserad efter den tortyr min förra graviditet var med just oro över att inte känna ❤️ Ser verkligen inte fram emot stressen och oron när man inte känner som vanligt. Men hoppas att moderkakan hamnar lite på sidan denna gången eller på något vis så att jag känner mer 🙏
Vad mysigt att ni är några som börjat känna lite små rörelser! 🥰
Ardnane, jag kommer ihåg att du skrivit om det tidigare i tråden, måste verkligen ha varit jättejobbigt! :( Jag var bara med om det en gång med mitt första barn, att jag inte kände några rörelser, och det var precis på slutet varpå jag blev igångsatt. Minns ångesten då när jag inte hade känt bebisen på typ en halv dag så kan föreställa mig oron du kände :( Håller tummarna för oss båda att moderkakan inte ligger så pass mycket i vägen den här gången. ❤️
Jag måste fråga, som aldrig riktigt vart gravid innan. När moderkakan ligger i framvägg, blir det lite som en kudde mot sparkarna så man inte känner dem? 🙈♥️ Och hur tidigt kan man se vad moderkakan fäst? För sista ultraljudet så var den en början till moderkaka men har för mig att hon sade att den kunna flytta på sig?!
Jag måste fråga, som aldrig riktigt vart gravid innan. När moderkakan ligger i framvägg, blir det lite som en kudde mot sparkarna så man inte känner dem? 🙈♥️ Och hur tidigt kan man se vad moderkakan fäst? För sista ultraljudet så var den en början till moderkaka men har för mig att hon sade att den kunna flytta på sig?!
Vad mysigt att ni är några som börjat känna lite små rörelser! 🥰
Ardnane, jag kommer ihåg att du skrivit om det tidigare i tråden, måste verkligen ha varit jättejobbigt! :( Jag var bara med om det en gång med mitt första barn, att jag inte kände några rörelser, och det var precis på slutet varpå jag blev igångsatt. Minns ångesten då när jag inte hade känt bebisen på typ en halv dag så kan föreställa mig oron du kände :( Håller tummarna för oss båda att moderkakan inte ligger så pass mycket i vägen den här gången. ❤️
Jag var hos bm idag och fick lyssna på lillebror ????
Så skönt att höra honom, fyra långa veckor till RUL. Hade ultraljud var annan/ var tredje vecka v8-13 så känns långt med sex veckor mellan sist och RUL 🙈