EpicF skrev 2025-06-18 11:11:37 följande:
Har du problem med läsförståelsen? Dårlig på att läsa eller bara låtsas? Missförstår med flit?
Du tog upp att ha barnvakt för att få en barnfri helg och som man inte ställer inte för minsta lilla. (Om båda bioföräldrarna planerar en barnfri helg och ordnar barnvakt etc)
Jag skrev att normala vettiga bra föräldrar ställer in och avbokar barnvakter OM barnen blir sjuka. Ingen vettig förälder skaffar barnvakt till sjuka barn.
Men vad vet jag, du kanske gör det.
Nej, vad som framkommit hittills så är inte sonen tillsynes sjuk utan vill träffa sin pappa. Kanske för att de inte träffas så ofta (och nej, man måste inte träffas ofta för att man bor nära varandra), han kanske saknar sin pappa, vill umgås med sin pappa och även umgås med ts.
Nej, jag skulle inte boka av en träffa bara för att min son kommer hem. Finns ingen anledning till det.
Inte hellr ts särbor eller ts har bokat av träffen. Så nej, dras plan är inte avbokad så länge ts väljer att åka. Om hon väljer att inte åka är det hon som har bokat av träffen. Inte särbon.
Det blir inte på bekostnad av ts, eftersom det är HON som då avbokat. Hennes särbo vill inte avboka.
Fast de flesta hänger ju inte med på vad DU skriver så kanske du som är ute och cyklar?
Du kan ju inte läsa. Jag skrev att jag aldrig har barnvakt. Ändå skirver du att jag kanske lämnar till barnvakt när barnen är sjuka rill och med.
Jag har fortfarande aldrig skrivit att man ska lämna sjukt barn till barnvakt så fattar inte vad du ältar om.
Jo särbon träffar sonen ofta. Det har ts skrivit. Att han kommer över ofta.
Jo planen blir ju avbokad om sonen kommer. För planen är att prata om allvarliga saker som de nu inte kan prata om i fall sonen kommer=särbon har ställt in planerna. Träffas kan de visserligen fortfarande göra men inte av den anledningen som var tänkt. Och någon annan anledning har inte ts planerat för. Så det blir visst på bekostnad av ts.
Hon har ju egtligen inte tid att komma men har ordnat med det för att hon tycker att samtalet är viktigt. Nu blir samtalet kanske inställt. Och hon hade kanske aldrig ordnat med träffen in the first place om hon visste att hon skulle dit och hänga med särbon och sonen. Hon kommer dit av en enda anledning vid detta ttillfälle. Du har ju ingen aning om vad ts gjort för att få till det här samtalet. Hon kanske har bökat med sitt jobb/chef, kanske fått säga nej till sina egna barn för att få till detta viktiga samtal. Så gör särbon så här. Det är definitionen av göra saker på bekostnad av någon annans tid och liv.