• Anonym (Uppgiven)

Sonen ska vara där

Jag är särbo (distans) och vi har inte kunnat träffas på länge. Saker är komplicerade och vi behöver kunna prata ut i lugn och ro. Jag kan bara vara där runt ett dygn innan jag måste åka hem och nu fick jag veta att hans son ska vara där, "för att han saknat mig"... och visst, det är väl fint att höra, men det känns så felprioriterat när vi inte ens vet var vi står. Jag sa att jag kan komma senare i veckan då, så vi får mer ensamtid, men han sa att "det får vi ändå" och ville inte att jag bokar om...

Vad är era tankar på det här? Han lät upprörd över att jag inte prioriterade att träffa hans son, men så fel tänker jag väl inte?

• Svar på tråden Sonen ska vara där
  • EpicF
    LaFontaine skrev 2025-06-19 12:45:26 följande:
    Förlåt, va? Jag förstår inte vad du menar. Självklart ska särbon delta i samtalet om relationen, eller vad tänker du?
    Att särbons son ska delta i samtalet med särbon och ts?
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-06-19 13:23:32 följande:
    Och hon valde att ställa in för att hon inte vile ta det där samtalet när sonen var där.
    En del saker vill man kanske inte prata om med barn närvarande.
    Det hade hon inte behövt göra heller. De 15 timmar på sig efter att sonen hade åkt (och ja, det är exklusive sömntimmar). Klarar man inte sådant samtalet på 15 timmar, då får man också räkna med att träffas en till gång senare alt ta det per telefon. 
  • EpicF
    molly50 skrev 2025-06-19 13:33:30 följande:
    Ja,men i och med att han valde att inte säga nej till sonen,när han visste vad som stod på spel,så prioriterade han ju bort att träffa TS.
    Så han gjorde ju valet åt TS att ställa in.
    Nej, han prioriterade inte bort att träffa ts. Han prioriterade att träffa de båda. Ts däremot prioriterade bort att träffa särbon och hans son. Ts valde helt själv att ställa in. Det är hennes val och något hon får stå för. 
  • molly50
    EpicF skrev 2025-06-19 14:22:57 följande:
    Det hade hon inte behövt göra heller. De 15 timmar på sig efter att sonen hade åkt (och ja, det är exklusive sömntimmar). Klarar man inte sådant samtalet på 15 timmar, då får man också räkna med att träffas en till gång senare alt ta det per telefon. 
    Men har du då tänkt på att de då får sitta där och hålla masken och ha en spänd stämning mellan sig under tiden?
    Varför ska de utsätta sig för det för att han inte kan säga nej till sin son en gång?
  • Anonym (Moss)
    EpicF skrev 2025-06-19 14:22:57 följande:
    Så hon förväntas hålla masken i 15 timmar gentemot sonen för att sen ändra sinnesstämning och eventuellt prata om ett uppbrott?

Det låter inte helt friskt.
  • EpicF
    Anonym (Moss) skrev 2025-06-19 14:45:31 följande:
    Så hon förväntas hålla masken i 15 timmar gentemot sonen för att sen ändra sinnesstämning och eventuellt prata om ett uppbrott?

Det låter inte helt friskt.
    Va? 

Varför ska hon hålla masken i 15 timmar, när sonen bara ska vara där 4-5 timmar?

De/hon har minst 15 timmar på sig att allvarsprata efter att sonen har dragit hem. 

Klarar man inte det så man träffas ytterligare en gång, kanske flera gånger till innan man är färdiga med allvarspraten. 
  • beli
    EpicF skrev 2025-06-19 14:59:33 följande:
    Va? 

Varför ska hon hålla masken i 15 timmar, när sonen bara ska vara där 4-5 timmar?

De/hon har minst 15 timmar på sig att allvarsprata efter att sonen har dragit hem. 

Klarar man inte det så man träffas ytterligare en gång, kanske flera gånger till innan man är färdiga med allvarspraten. 
    Att behöva hålla masken i 4-5 timmar är nog fruktansvärt. Att du kanske skulle klara det betyder verkligen inte att TS skulle det. Jag skulle inte det.
  • Anonym (Bengt)
    EpicF skrev 2025-06-19 11:57:56 följande:
    Nej? 

Du kan ju läsa vad jag har skrivit. 
    Jag har läst och har sett dig i en massa trådar genom åren.
    Jag vet inte om din dyslexi påverkar din förmåga att uttrycka dig i skrift, men du borde jobba på det när du så ofta blir missförstådd.
  • EpicF
    Anonym (Bengt) skrev 2025-06-19 15:05:10 följande:
    Jag har läst och har sett dig i en massa trådar genom åren.
    Jag vet inte om din dyslexi påverkar din förmåga att uttrycka dig i skrift, men du borde jobba på det när du så ofta blir missförstådd.
    Du har inte läst. Ok. Inget att göra åt det. 
  • Anonym (Bengt)
    EpicF skrev 2025-06-19 15:06:10 följande:
    Du har inte läst. Ok. Inget att göra åt det. 
    Lika oförmögen att svara i skrift som vanligt alltså.

Bekymrar det dig inte att du generellt missförstås?
    Vad tror du själv det beror på?
Svar på tråden Sonen ska vara där