• Anonym (Uppgiven)

Sonen ska vara där

Jag är särbo (distans) och vi har inte kunnat träffas på länge. Saker är komplicerade och vi behöver kunna prata ut i lugn och ro. Jag kan bara vara där runt ett dygn innan jag måste åka hem och nu fick jag veta att hans son ska vara där, "för att han saknat mig"... och visst, det är väl fint att höra, men det känns så felprioriterat när vi inte ens vet var vi står. Jag sa att jag kan komma senare i veckan då, så vi får mer ensamtid, men han sa att "det får vi ändå" och ville inte att jag bokar om...

Vad är era tankar på det här? Han lät upprörd över att jag inte prioriterade att träffa hans son, men så fel tänker jag väl inte?

• Svar på tråden Sonen ska vara där
  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-18 21:55:11 följande:
    Du märker inte att du får alla emot dig i trådarna du svarar på? Väljer du att inte förstå vad TS menar eller vill du bara slå dig på bröstet och berätta hur fel alla andra gör?

Du drar ner stämningen och ställer till bråk och gör så att det som ska diskuteras kommer i skymundan, t ex att frågan i tråden handlar om bristande prioritering hos särbon men du vill diskutera huruvida sonen är viktig. Snälla, gå till en annan tråd och stör, här tillför du ingenting.
    Nej, har faktiskt inte märkt det 🤔
    I denna tråden. Ja. Men här verkar det vara många som inte sätter sina barn först när det kommer till kritan. 

Nu var det ts som prioritera bort att träffa särbon. Han har aldrig ställt in och välkomnade både ts och sin son. 
  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-18 21:55:11 följande:
    Du märker inte att du får alla emot dig i trådarna du svarar på? Väljer du att inte förstå vad TS menar eller vill du bara slå dig på bröstet och berätta hur fel alla andra gör?

Du drar ner stämningen och ställer till bråk och gör så att det som ska diskuteras kommer i skymundan, t ex att frågan i tråden handlar om bristande prioritering hos särbon men du vill diskutera huruvida sonen är viktig. Snälla, gå till en annan tråd och stör, här tillför du ingenting.
    Eller så svarar jag helt enkelt på det ts skrivit. Ibland var vi samma åsikt ocj ibland inte. Ibland har ts totalt fel i sina antaganden/frågor och ibland inte. 

Vilket faktiskt är helt normalt. Även på familjeliv  
  • EpicF
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-06-18 22:09:15 följande:

Har inte plöjt hela tråden så jag kan ha fått en hel del om bakfoten. 

Syftet med träffen var att tala allvar. Särbons son ville vara hos pappan för han gillar TS och vill träffa henne. Har det funkat att ta allvarssnacket när han sover? 

Är det så att det är för att avsluta relation är det väl jobbigt att TS är så involverad i sonen. Blir ju en stor förlust för honom också. 

Lite knepigt att sonen inte ville vara hos pappan få TS inte kom. Vad händer? Det har säkert stått någonstans hur länge relation har varit. Hoppas att inte barnen blivit introducerade för snabbt. 

Särbon son skulle vara där under 4-5 timmar. Massor av tid till att ta allvarsprater mellan ts och särbon. Nu valde ts att avboka, sonen valde att inte komma eftersom sonens syfte med besöket var att träffa ts. 
  • Anonym (Betty)
    EpicF skrev 2025-06-18 22:41:07 följande:
    I denna tråden. Ja. Men här verkar det vara många som inte sätter sina barn först när det kommer till kritan. 

Nu var det ts som prioritera bort att träffa särbon. Han har aldrig ställt in och välkomnade både ts och sin son. 
    När det kommer till kritan skulle nog de flesta i denna tråd sätta sina barn först så där har du antagligen fel. 

Problemet är väl att vi har olika syn på vad kritan är. De flesta tycker inte att barnet har "lust att komma över" är ett kritiskt"krita"läge. 
  • Anonym (Bengt)

Du själv skriver om påhittade scenarion där sjuka barn överges av egoistiska föräldrar.
    Vi skriver om trådstarten, där en tonåring vill nåt (och inte är övergiven utan har sin vecka hos andra föräldern), och TS inte har lust att spela falskt och låtsas som ingenting när hon och särbon ska ha allvarligt framtidsprat.

Hur kan du tycka dina exempel är relevanta för diskussionen?
  • Anonym (Betty)

Jo han ställde in deras plan att prata allvar om deras relation. Och då fanns det ingen anledning för dem att ses längre eftersom att det var den enda orsaken till att de skulle ses.

Det fanns aldrig någon plan dem emellan att att ts bara skulle åka dit för att hänga casul med varken särbon eller sonen. 

Så särbon prioriterade bort det viktiga samtalet och däremot relationen. 

Ts kan ju inte anklagas för att prioritera bort något som aldrig ens var ett alternativ. 
  • Anonym (Anna)

Jag har sett dig "missförstå" i massor av trådar och du vill alltid ställa dig på motsatt sida och få igång en märklig diskussion där det alltid handlar om att du är präktigast.

Ingenting i den här tråden handlar om att prioritera bort ett barn, alla vi andra ser det när vi läser TS svar men inte du. Är inte det konstigt?
  • Anonym (Uppgiven)
    EpicF skrev 2025-06-18 21:48:41 följande:
    Nej, med är det jag frågar
    Du måste missförstå med flit, för ingenting i det du kommenterade tyder på det du påstår. Jag sa för det första att mina barn får nej ibland, fast de vet att de är min prio. För det andra så har jag aldrig nekat honom att prioritera sonen, jag erbjöd mig att boka om till en annan dag.

Samtalet vi ska ha är inget man sätter på paus för att vara social med hans barn, det kommer påverka oss båda mycket. Att han satte sonens önskan över min fick konsekvensen att vi fortfarande inte träffats och pratat ut. Det var hans val, hans ansvar.
  • EpicF
    Anonym (Betty) skrev 2025-06-18 23:37:03 följande:
    När det kommer till kritan skulle nog de flesta i denna tråd sätta sina barn först så där har du antagligen fel. 

Problemet är väl att vi har olika syn på vad kritan är. De flesta tycker inte att barnet har "lust att komma över" är ett kritiskt"krita"läge. 
    Nej, det är det vanligen inte heller....

Ja, jag hoppas att man som förälder sätter sina barn först men det verkar inte så på familjeliv. 
  • EpicF
    Anonym (Bengt) skrev 2025-06-19 07:22:03 följande:
    Du själv skriver om påhittade scenarion där sjuka barn överges av egoistiska föräldrar.
    Vi skriver om trådstarten, där en tonåring vill nåt (och inte är övergiven utan har sin vecka hos andra föräldern), och TS inte har lust att spela falskt och låtsas som ingenting när hon och särbon ska ha allvarligt framtidsprat.

Hur kan du tycka dina exempel är relevanta för diskussionen?
    Nej? 

Du kan ju läsa vad jag har skrivit. 
Svar på tråden Sonen ska vara där