• Anonym (H)

Till er som skriver att ni är ensamma..

Är du verkligen ensam idag? Har du ingen partner, barn eller någon annan kommunikation med någon människa muntligt? Sett många trådar där folk skrivit att de är ensamma, men så har de ju man och barn.

Jag har ingen att ringa, ingen som jag pratat med förutom randoms i några sekunder när jag varit ute på promenad. Ingen att vara med ikväll... Hur kan ni påstår att ni är ensamma då ni faktiskt inte är ENSAMMA??

• Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..
  • Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-06-20 20:22:55 följande:
    Nej, det var faktiskt inte en enda siffra rätt i den gissningen. Sakerna du räknar upp låter helt fruktansvärt att ha varit med om....men det ger dig fortfarande absolut noll rätt att skita på andra här inne (syftar inte på mig själv) för att du inte accepterar att de kan känna sig ensamma och må dåligt utifrån sina livsvillkor. Är du något slags facit för vem som får lov att lida? Är det en tävling? Så om jag letar upp en människa som haft ett ÄNNU värre livsöde än dig så kan jag säga åt tid att sluta gnälla eller??? För mellan raderna blir det innebörden av det du säger....och din reaktion och svar till en del personer längre upp i tråden som bara försökte visa dig empati och omtanke är helt bisarr - som om din smärta ger dig ett frikort att bära dig åt som ett rövhål mot resten av världen när det passar dig.....och när du märker att det landade fel eller får en släng av dåligt samvete smackar du upp allt elände du varit med om så ska ditt beteende vara förlåtet??? Nä du, tänk om.
    Jag radade upp det för dig, då du var ett riktigt nr 2 hål. Sedan att jag inte går naivt på att vc har alla svaren och att du motsätter sig det får stå för dig. Det säger ingenting om att jag skulle vara ett rövhål för det. Bara att jag inte går på det. Men är det detsamma som att vara rövhål för dig bortsett att jag har förklarat mig och bett om ursäkt och fördjupat mig så får det stå för dig. 
  • Anonym (H)
    Jimmy75 skrev 2025-06-20 20:22:55 följande:
    Nej, det var faktiskt inte en enda siffra rätt i den gissningen. Sakerna du räknar upp låter helt fruktansvärt att ha varit med om....men det ger dig fortfarande absolut noll rätt att skita på andra här inne (syftar inte på mig själv) för att du inte accepterar att de kan känna sig ensamma och må dåligt utifrån sina livsvillkor. Är du något slags facit för vem som får lov att lida? Är det en tävling? Så om jag letar upp en människa som haft ett ÄNNU värre livsöde än dig så kan jag säga åt tid att sluta gnälla eller??? För mellan raderna blir det innebörden av det du säger....och din reaktion och svar till en del personer längre upp i tråden som bara försökte visa dig empati och omtanke är helt bisarr - som om din smärta ger dig ett frikort att bära dig åt som ett rövhål mot resten av världen när det passar dig.....och när du märker att det landade fel eller får en släng av dåligt samvete smackar du upp allt elände du varit med om så ska ditt beteende vara förlåtet??? Nä du, tänk om.
    Jag radade upp det för dig, då du var ett riktigt nr 2 hål. Sedan att jag inte går naivt på att vc har alla svaren och att du motsätter sig det får stå för dig. Det säger ingenting om att jag skulle vara ett rövhål för det. Bara att jag inte går på det. Men är det detsamma som att vara rövhål för dig bortsett att jag har förklarat mig och bett om ursäkt och fördjupat mig så får det stå för dig. 
  • Jimmy75
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 19:27:52 följande:
    Skitsnack. Att vända sig till vårdcentralen som skriver ut antidepressiva utan att veta om de långt gående effekterna av det, är alltså vad du rekomenderar? Man kan ju undra om du inte arbetar på en vårdcentral själv och försöker rättfärdiga "medicin" ut skrivandet eller har en högre status där du själv tjänar pengar på det. Det är ju hyckleri rakt igenom! 

Visst, om de tär självvalt så får det vara så, klart du inte mår dåligt då. Jag levde själv i celibat under 7 års tid. Men idag mår jag dåligt. Okej? Du låter mer narcissistisk än att du valt att vara ensam för att skydda dig själv från tortyr, mordförsök våldtäkt och psykisk misshandel, vilket endast är en del av vad jag har gått igenom. Men kom för fan inte och säg att jag ska vända mig till vårdcentralen för då bevisar du än mer att du inte har något som helst grepp om vad du pratar om, alt så är du extremt naiv och narcissistisk! 
    Det jag reagerade på var din FULLSTÄNDIGT obefogade attack mot Lana i citatet ovan.
  • Anonym (Q)

Som jag ser det så har alla rätt att beklaga sig och beskriva sin verklighet, men det gäller att välja rätt publik och läsa av rummet. Det gör forum som FL väldigt svåra för du skickar ut din tråd i etern och hoppas att det hittar någon som den resonerar med utan att såra någon annan. 

Du är smärtsamt ensam och du lider av det. Samtidigt är din situation bättre än någon som är ensam för att han eller hon är skeppsbruten på en öde ö eller sitter i isoleringscell år ut och år in eller är ett barn som nyss blivit föräldralöst.

Det gäller bara att komma ihåg att livet inte är en tävling. De som skriver trådar om att de känner sig ensamma i ett rum fullt av folk gör det inte för att de tycker att deras ensamhet är värre än din utan för att de har de svårt själva. Jag tror verkligen inte att de skulle beklaga sig sig till dig direkt om de kände till din situation.

• burleskburkläsk
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 18:53:30 följande:
    Ingen att vara med ikväll...
    Jag menar inget illa, undrar mest vad du menade med detta?
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (Jakob.)
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 18:53:30 följande:
    Till er som skriver att ni är ensamma..

Är du verkligen ensam idag? Har du ingen partner, barn eller någon annan kommunikation med någon människa muntligt? Sett många trådar där folk skrivit att de är ensamma, men så har de ju man och barn.

Jag har ingen att ringa, ingen som jag pratat med förutom randoms i några sekunder när jag varit ute på promenad. Ingen att vara med ikväll... Hur kan ni påstår att ni är ensamma då ni faktiskt inte är ENSAMMA??

Jag är precis som du. Bara ett namn i folkbokföringen varken mer eller mindre. Dagen har varit som andra dagar. Men jag hoppas ändå att alla andra har haft en trevlig midsommar.
  • Anonym (Sara)
    Jimmy75 skrev 2025-06-20 20:42:51 följande:
    Det jag reagerade på var din FULLSTÄNDIGT obefogade attack mot Lana i citatet ovan.
     Ganska uppenbart att det är en bitter incel man som tar ut sitt eget misslyckande och ensamhet. På en kvinna som frivilligt avstått allt det han förmodligen vill ha.  Det var det första jag såg direkt när jag läste det.

Dom tycker oftast vi som valt bort barn frivilligt eller som inte lever med män är egoistiska, narcissistika etc.  Personen behöver ta tag i sitt eget liv. Verkar djupt olycklig. Helt fel att gå på kvinnor så där aggressivt med. Knappast normalt eller acceptabelt beteende.
  • Anonym (Run)
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 19:27:52 följande:
    Skitsnack. Att vända sig till vårdcentralen som skriver ut antidepressiva utan att veta om de långt gående effekterna av det, är alltså vad du rekomenderar? Man kan ju undra om du inte arbetar på en vårdcentral själv och försöker rättfärdiga "medicin" ut skrivandet eller har en högre status där du själv tjänar pengar på det. Det är ju hyckleri rakt igenom! 

Visst, om de tär självvalt så får det vara så, klart du inte mår dåligt då. Jag levde själv i celibat under 7 års tid. Men idag mår jag dåligt. Okej? Du låter mer narcissistisk än att du valt att vara ensam för att skydda dig själv från tortyr, mordförsök våldtäkt och psykisk misshandel, vilket endast är en del av vad jag har gått igenom. Men kom för fan inte och säg att jag ska vända mig till vårdcentralen för då bevisar du än mer att du inte har något som helst grepp om vad du pratar om, alt så är du extremt naiv och narcissist
    När du inte får det medkännande du tycker du förtjänar så går du till pinsamma angrepp, och skyller sen på spriten?

Du har nog mycket större problem än ensamhet! Paranoia och aggressions problem bla.

Du trivs bra i din offerkofta, för den ger dig rättigheten att bete dig om en skitstövel.

Jag förstår att du är ensam.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (H) skrev 2025-06-20 20:17:56 följande:
    Ber om ursäkt för min djävla mobil, hoppas du förstår vad jag skriver ändå för så full är jag inte ännu. Men ja, jag rättar inte texterna men samtidigt så är det överdrivet mycket konstigheter i texten. 
    Skyll inte på mobilen för att du är jävligt otrevlig mot folk i tråden. 
  • Anonym (Hmm)

Jag blir ledsen att höra hur jobbigt du haft det. Men om du verkligen inte vill förbli ensam är det nog dags att tänka efter hur du beter dig mot andra människor, och tar tag i dina aggressions problem. Alkohol gör bara saken värre!

Det är trist att medicin inte fungerat för dig, men dra inte alla över en kam. För mig räddade medicinen mitt liv, när jag befann mig i en djup depression med självmordsbenägenhet. Ingen läkare rådde mig att bara ta medicin utan även samtal med psykolog.

Svar på tråden Till er som skriver att ni är ensamma..