Jag förstår vad du menar TS. Jag är väldigt tacksam för mina vänner, min son och min syster.
Det är inte samma sak när jag känner mig ensam men det kan göra ont ändå.
Min son har vuxit upp och umgås mest med sina vänner nu. Mina vänner har egna familjer och min syster brukar vara på landet med sin sambo.
Jag älskar Valborg men jag hade ingen att gå med så jag stannade hemma. Sonen var på fest hos en vän. Igår gick jag på en konsert . Sonen ville inte följa med eftersom han var bakis så jag gick dit ensam.
När konferenciern sa att alla borde ringa eller hälsa på någon släkting/vän som sitter ensam idag då kände jag mig lite dum. Jag var den enda som satt ensam vid ett bord.
Det är inte samma sak, jag förstår det, men för mig är sådana högtider också en påminnelse om familjen som aldrig blev.
Min sons pappa blev våldsam mot mig när sonen var nyfödd så jag lämnade honom. Han har ägnat många år åt att förstöra både mitt och sonens liv. Det har varit otaliga rättegångar och besöksförbud.
Det har inte funnits någon ork över för mig att bilda en ny familj, även om sonen och jag förstås är en familj.
Snart åker jag ensam på en resa. Jag vill ändå uppleva saker och känna att jag lever.
Jag respekterar verkligen TS och andras erfarenheter av att vara verkligt ensamma och jag önskar att ingen skulle behöva ha det så.
Sedan finns det olika sorters ensamhet och man kan känna sig väldigt ensam i till exempel en dysfunktionell relation.
Återigen är jag så tacksam för mina närmaste för jag vet hur lätt det är att bli ensam på riktigt.