• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (Kvinna)

Jag vill inte ha string ute bland folk. Men vanliga  baddräkter har en tendens att glida in mellan skinkorna så string kan faktiskt vara mer praktiskt. 

• Anonym (U)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-25 10:07:45 följande:
    Framförallt på badplatser och stränder. Men det hände även i badhus.
    Nej, det är först på senare år vissa badhus har sagt ok för topless. 
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2025-06-25 11:57:02 följande:
    Nej, det är först på senare år vissa badhus har sagt ok för topless. 
    Nej. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-25 10:07:45 följande:
    Framförallt på badplatser och stränder. Men det hände även i badhus.
    Nej, ingen badade topless på badhus på 90-talet. Trams.
  • Anonym (Q)
    Anonym (C) skrev 2025-06-25 08:51:52 följande:

Förstår inte varför man vill flasha sina dallrande nakna skinkor i ett badhus. Gör det gärna för min man men inte för kreti och pleti. Men vi är alla olika.

Det finns de som är stolta över sina dallrande skinkor och då kan jag tänka mig man vill visa dem. Om man bör göra det är en annan sak.
  • Anonym

Panikslagen dramaqueen som inte inser att hon ser ut som babian som går med arslet i vädret och gör sig själv till åtlöje

• Mayjel
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 12:08:55 följande:
    Nej, ingen badade topless på badhus på 90-talet. Trams.

Det var nog mer accepterat på 80-talet och innan. Jag såg en svensk film från 1986 häromdan med en scen från ett badhus, där flera tjejer sågs topless utan att någon reagerade nåt särskilt på detta. 

Kan längta tillbaka till såna tider ibland. Då samhället var mindre sexfixerat och ett par kvinnobröst sågs som nåt vardagligt och inte gav upphov till en massa rabalder och kåtslag hos män. 

Stringbikinitrosor känns nästan ännu mer sexualiserat då avsikten med dess design är att fokuset ska falla just på de blottade skinkorna.

• Anonym (T)

Vill någon visa sin nakna dallrande rumpa offentligt så inte mig emot. Jag blir bara uppiggad av det själv. Men har svårare att förstå varför man som kvinna vill visa upp sig så.

• Mayjel
    Anonym (T) skrev 2025-06-25 13:03:04 följande:

Vill någon visa sin nakna dallrande rumpa offentligt så inte mig emot. Jag blir bara uppiggad av det själv. Men har svårare att förstå varför man som kvinna vill visa upp sig så.

Modet verkar se ut så numera med ett (mer eller mindre) snöre mellan skinkorna på många bikiniunderdelar.

Själv fick jag söka i flera timmar innan jag hittade en snygg bikini och även en baddräkt med en mer blygsam design. Lite trist det.

• Anonym (Kvinna)
    Mayjel skrev 2025-06-25 13:01:38 följande:

Det var nog mer accepterat på 80-talet och innan. Jag såg en svensk film från 1986 häromdan med en scen från ett badhus, där flera tjejer sågs topless utan att någon reagerade nåt särskilt på detta. 

Kan längta tillbaka till såna tider ibland. Då samhället var mindre sexfixerat och ett par kvinnobröst sågs som nåt vardagligt och inte gav upphov till en massa rabalder och kåtslag hos män. 

Stringbikinitrosor känns nästan ännu mer sexualiserat då avsikten med dess design är att fokuset ska falla just på de blottade skinkorna.

Är för ung för att veta hur det såg ut tidigare än 90-talet men aldrig sett sådana bilder. 

Som jag skrev så är string faktiskt praktiskt vid bad. Baddräkter som åker in mellan skinkorna är mycket mer obekvämt. Men vet ju inte varför just den här kvinnan valde string, kan bero på annat för henne.
Svar på tråden Stringbikini på badhus...