• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (urban i vst)

Kan iofs reagera på att många tjejer i yngre tonåren går med väldigt utmanande bikiniklädsel, kan kännas lite onödigt. Finns nog lite för mycket män som skulle kunna tända på det där på fel sätt och göra övergrepp. Har ju tyvärr hört om män som våldtagit eller tafsat på tjejer i avskilda delar av äventyrsbad.

Nu var den här kvinnan i fråga ganska smal och ung. Undrar hur folk reagerat om typ Rutiga Rut 56 bast klev in i badhuset med stringbikini.

• Anonym (Äh)
    Anonym (urban i vst) skrev 2025-06-26 08:40:49 följande:

Kan iofs reagera på att många tjejer i yngre tonåren går med väldigt utmanande bikiniklädsel, kan kännas lite onödigt. Finns nog lite för mycket män som skulle kunna tända på det där på fel sätt och göra övergrepp. Har ju tyvärr hört om män som våldtagit eller tafsat på tjejer i avskilda delar av äventyrsbad.

Nu var den här kvinnan i fråga ganska smal och ung. Undrar hur folk reagerat om typ Rutiga Rut 56 bast klev in i badhuset med stringbikini.

En tjej ska kunnna runt med vilken klädsel som helst utan att någon ska göra övergrepp. Det är inte tjejers fel om män gör övergrepo. Lägg problematiken på rätt ställe. 
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Äh) skrev 2025-06-26 10:26:09 följande:
    En tjej ska kunnna runt med vilken klädsel som helst utan att någon ska göra övergrepp. Det är inte tjejers fel om män gör övergrepo. Lägg problematiken på rätt ställe. 
    Enligt lagen ja, men man behöver även inse hur det fungerar i praktiken. Går du även runt med Rolexklockor i slummen och hävdar din juridiska rätt att inte bli rånad?
  • Anonym (Äh)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-26 11:05:46 följande:
    Enligt lagen ja, men man behöver även inse hur det fungerar i praktiken. Går du även runt med Rolexklockor i slummen och hävdar din juridiska rätt att inte bli rånad?
    Jag har ingen sådan klocka. Men om jag hade det så tror jag det finns ett allmänintresse av att jag ska kunna gå var jag vill med min klocka. Vad jag menar är att det kan bli jäkligt illa om tjejer ska behöva anpassa sig efter våldtäktsmän. Det ska inte vara så i vårt land.
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Äh) skrev 2025-06-26 11:51:31 följande:
    Jag har ingen sådan klocka. Men om jag hade det så tror jag det finns ett allmänintresse av att jag ska kunna gå var jag vill med min klocka. Vad jag menar är att det kan bli jäkligt illa om tjejer ska behöva anpassa sig efter våldtäktsmän. Det ska inte vara så i vårt land.

Nej, det ska inte vara så. Det är vi överens om. Men det finns risk att råka illa ut om man inte förstår hur världen fungerar i praktiken.

• Anonym
    Anonym skrev 2025-06-25 12:53:58 följande:

Panikslagen dramaqueen som inte inser att hon ser ut som babian som går med arslet i vädret och gör sig själv till åtlöje

• Anonym (Äh)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-26 13:46:07 följande:

Nej, det ska inte vara så. Det är vi överens om. Men det finns risk att råka illa ut om man inte förstår hur världen fungerar i praktiken.

Självklart. Som tjej får man lära sig att alltid kolla sig bakom axeln, så är det. Tyvärr.
  • Liza86

Har aldrig upplevt det som ett problem när jag haft det. Men bryr mig ej så mycket om vad andra tycker så kanske har det irriterat någon vad vet jag?

• Anonym (Bikini är bättre)
    Anonym (urban i vst) skrev 2025-06-26 08:40:49 följande:

Det där med badhustrakasserier har jag hört blivit mycket bättre. Det var 2014-2018 det hade sin "peak" tydligen
  • Anonym (?)
    Anonym (Bikini är bättre) skrev 2025-06-26 22:40:05 följande:
    Det där med badhustrakasserier har jag hört blivit mycket bättre. Det var 2014-2018 det hade sin "peak" tydligen
    Yepp, men runkgubbarna riktade sig även in på småpojkar.
     Likväl som kvinnor och flickor.
    Många av dem blev både fängslade och portade men - inte alltid att budskapet gick fram.
    Som man så får man ju skämmas för beteendet!
    Ställ av dem nakna vid närmsta busshållplats så alla kan se vilka de är.
Svar på tråden Stringbikini på badhus...