• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (Nej då)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 11:49:56 följande:

Jag vill inte ha string ute bland folk. Men vanliga  baddräkter har en tendens att glida in mellan skinkorna så string kan faktiskt vara mer praktiskt. 

Då har du fel storlek och/eller modell.
  • Mayjel
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 13:08:53 följande:
    Är för ung för att veta hur det såg ut tidigare än 90-talet men aldrig sett sådana bilder. 

Som jag skrev så är string faktiskt praktiskt vid bad. Baddräkter som åker in mellan skinkorna är mycket mer obekvämt. Men vet ju inte varför just den här kvinnan valde string, kan bero på annat för henne.
    Eller så har man fel storlek på badplagget eller ett med fel form för sin kropp, som en annan medlem just påpekade.
  • burleskburkläsk
    Anonym (urban i vst) skrev 2025-06-24 19:36:52 följande:
    diskret fjong...
    Då lyckas de väldigt väl...hur får man diskret detta???
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Mayjel
    burleskburkläsk skrev 2025-06-25 13:14:38 följande:
    Då lyckas de väldigt väl...hur får man diskret detta???
    Rymliga badbyxor, typ luftiga shortsliknande sorter. Alla män borde ha detta tycker jag. Bättre luftighet och mindre instängt. Och så slipper omgivningen se konturerna av ?den fule? som min egen far, lite skämtsamt, uttryckte det.
  • EpicF
    Mayjel skrev 2025-06-25 13:18:34 följande:
    Rymliga badbyxor, typ luftiga shortsliknande sorter. Alla män borde ha detta tycker jag. Bättre luftighet och mindre instängt. Och så slipper omgivningen se konturerna av ?den fule? som min egen far, lite skämtsamt, uttryckte det.
    Vad jag har fått göra och sätt brukar många män ha kalsonger under badshorts. 
  • Anonym (Johan)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-06-25 13:08:53 följande:
    Är för ung för att veta hur det såg ut tidigare än 90-talet men aldrig sett sådana bilder. 

Som jag skrev så är string faktiskt praktiskt vid bad. Baddräkter som åker in mellan skinkorna är mycket mer obekvämt. Men vet ju inte varför just den här kvinnan valde string, kan bero på annat för henne.

Om du är för ung för att veta hur det såg ut då, varför dementerar du att det var så och tycker det är trams? Det var relativt vanligt med topless i slutet på 80 och början på 90talet. 

Ju mer folk skyler sig desto mer kåtslag får männen. Nu var jag liten när det begav sig, men kan inte minnas att det blev en grej av det utan det var relativt normaliserat.

• Mayjel
    EpicF skrev 2025-06-25 13:21:15 följande:
    Vad jag har fått göra och sätt brukar många män ha kalsonger under badshorts. 
    Jaså, hurså? Är det nån sorts säkerhetsgrej då för att inte paketet ska råka dingla fram? De kanske också har fel storlek på shortsen. 
  • EpicF
    Mayjel skrev 2025-06-25 13:31:13 följande:
    Jaså, hurså? Är det nån sorts säkerhetsgrej då för att inte paketet ska råka dingla fram? De kanske också har fel storlek på shortsen. 
    Ingen aning. 
  • Mayjel
    EpicF skrev 2025-06-25 13:35:03 följande:
    Ingen aning. 
    Konservativa muslimer kanske. Har hört att de även duschar med badbyxor på. Kanske nån religiös anständighetsregel de måste följa.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Nej då) skrev 2025-06-25 13:10:05 följande:
    Då har du fel storlek och/eller modell.
    Har redan sökt och hittat eftersom jag badar ofta. Men är ett känt problem med badkläder.
Svar på tråden Stringbikini på badhus...