• Anonym (urban i vst)

Stringbikini på badhus...

Kunde inte låta bli att notera en mammas väldigt avslöjande stringbikini under en vistelse på det lokala badhuset idag. Inte som att hon inte passade i den klädseln i sig men just att det kändes lite väl avklätt bland så mycket folk. Kan väl tänkas att en del karlar på plats fick diskret fjong...

• Svar på tråden Stringbikini på badhus...
  • Anonym (Badkläder)

Jag har aldrig förstått detta med att visa skinkorna för okända personer. Det anses ju vara något sexuellt, så i ett badhus bör man ha på sig normala badkläder. Det är samma sak med badstranden bland barnfamiljer. Innan detta blev modernt fanns det bara bland sexiga underkläder. Det kan inte vara bekvämt med ett snöre mellan skinkorna, och inte särskilt hygieniskt heller. Skrattande

• Anonym (Bikini är bättre)
    Anonym (Badkläder) skrev 2025-06-24 19:51:49 följande:

Jag har aldrig förstått detta med att visa skinkorna för okända personer. Det anses ju vara något sexuellt, så i ett badhus bör man ha på sig normala badkläder. Det är samma sak med badstranden bland barnfamiljer. Innan detta blev modernt fanns det bara bland sexiga underkläder. Det kan inte vara bekvämt med ett snöre mellan skinkorna, och inte särskilt hygieniskt heller. Skrattande

Bikinistring är mindre obekvämt än vanlig string. Material osv. Så på det sättet är det inte så illa.

Inte i badhus men på strand har jag det. Jag har nån slags ide att min man skall titta på någon annans bak om jag inte har det. Han är inte stirrig av sig att han tittar med den blicken på andra...så det ligger hos mig. Jag gillar när han tittar på min bak.
  • Anonym (C)

Förstår inte varför man vill flasha sina dallrande nakna skinkor i ett badhus. Gör det gärna för min man men inte för kreti och pleti. Men vi är alla olika.

• Anonym (U)

Jag kan väl tycka att string passar bättre på stranden. 

• Anonym (Johan)

Man vill visa upp sig. Det är upp till var och en.

Det som skiljer idag är att alla har så mycket åsikter om detta. På 90-talet så var många topless, så dom som förordar det moraliska i att visa hud har det nog bättre idag än tidigare.

• Anonym (U)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-25 09:53:34 följande:

Man vill visa upp sig. Det är upp till var och en.

Det som skiljer idag är att alla har så mycket åsikter om detta. På 90-talet så var många topless, så dom som förordar det moraliska i att visa hud har det nog bättre idag än tidigare.

Nej, man var inte topless på simhallen på 90-talet. 
  • Anonym (Johan)
    Anonym (U) skrev 2025-06-25 09:59:53 följande:
    Nej, man var inte topless på simhallen på 90-talet. 
    Framförallt på badplatser och stränder. Men det hände även i badhus.
  • Anonym (Grabb)

Sen har väl ordet "string" - när det handlar om bikinis, och för den delen underkläder blivit lite av ett svepande begrepp... Det finns ju idag en uppsjö av varianter och modeller... Där långt ifrån alla är ett "snöre-mellan-skinkorna"... men som kanske visar mer "skinka"...

Varför lägga tid och energi på hur andra klär sig?

• Anonym (M)
    Anonym (Johan) skrev 2025-06-25 10:07:45 följande:
    Framförallt på badplatser och stränder. Men det hände även i badhus.
    Nej, inte i badhus på 90-talet. Faktum är att badhus alltid har varit strikt mot topless. 
  • Anonym (tycker såhär)

Jag tycker det är lite konstigt att ha på sig såna kläder när man är tillsammans med sitt barn faktiskt. Är jag väldigt konservativ kanske? Men man är ju ett föredöme och som vuxen kvinna vill man väl visa att man inte är ett sexobjekt i varenda sammanhang tycker jag. 

Svar på tråden Stringbikini på badhus...