• Anonym (Vill inte göra abort)

Pappan till barnet tvingar mig till abort

Jag är så ledsen. Jag är 34 år och gravid och jag såg verkligen fram emot att bli mamma. Jag har haft en affär med en gift man (han har barn i sitt förhållande). Jag blev gravid och jag vill verkligen inte ha det gär barnet. Han säger att jag måste göra abort, att det inte finns något alternativ. 

Jag räknade aldrig med att han skulle finnas där på något sätt. Jag ville bara att han skulle acceptera mitt val. Men han ringer mig varje dag och gråter. Han säger att han kommer ta livet av sig om jag inte gör abort. Att jag förstör hans liv. Men grejen är den att han förstör mitt liv öila mycket om han tvingar mig till det här. Jag är 34 år oxj förmodligen är det här min sista chans att få barn. Jag har tidigare en abort bakom mig, ca 10 år tillbaka. Den aborten blev jag också tvingad till. Jag vill verkligen inte göra abort. 

• Svar på tråden Pappan till barnet tvingar mig till abort
  • Anonym (Mmmm)
    Anonym (Alice) skrev 2025-07-22 15:36:34 följande:

Eh, ja, självklart? Vi pratar om fertilitet på gruppnivå när vi säger saker som att en 34-åring är gammal eller inte. Förstår du verkligen inte det..?

Generellt sett är en 34-åring inte för gammal för att få barn och många kan mycket väl få flera barn naturligt om de börjar försöka vid 34-35. Alltså borde det vara lugnt för TS om hon istället vill vänta och få barn med någon som också vill ha barn, när de är i en bättre situation, ur en fertilitetsaspekt. 

Självklart kan hon mycket väl behålla nu om hon vill, men att säga att hon borde för att det mycket troligt är sista chansen innan hon blir för gammal är helt enkelt inte sant.

Jo jag fattar. Därför är det löjligt att skriva att hon har gott om tid. Förstår du verkligen inte det? TS är ingen grupp. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Barnperspektivet) skrev 2025-07-22 17:35:02 följande:
    Fast man kan inte lägga hela skulden på den hon vänstrade med. TS visste att det fanns barn i bilden och hur man än vänder och vrider så drabbas det första barnet med.
    Ts är en lika stor nolla som medvetet gick i säng med en upptagen man.
    Det är föräldrarna som har ansvar för det barnet, inte TS. Och det är deras val hur de hanterar den här otroheten med sitt barns bästa i åtanke.
  • Tom Araya
    Anonym (Vill inte göra abort) skrev 2025-07-20 20:14:35 följande:

Jag har haft en affär med en gift man (han har barn i sitt förhållande). Jag blev gravid och jag vill verkligen inte ha det gär barnet. 

Om det är så här du känner så är abort det rätta alternativet, oavsett vad han vill.
  • Anonym (Barnperspektivet)
    Anonym (m) skrev 2025-07-22 18:43:30 följande:
    Det är föräldrarna som har ansvar för det barnet, inte TS. Och det är deras val hur de hanterar den här otroheten med sitt barns bästa i åtanke.
    Jo TS har ett ansvar, hon har medvetet gått i säng med en man. Hin har medvetet bidragit till att splittra familjen  när sanningen väl kommer ut. Barnet kommer oavsett ha en pappa som var otrogen. 
    I denna röra är det TS som går ut som vinnare då hon fick som hon ville, hon får ett barn. 

Mannen kan hin qnnäla för olaga hot, få barnbidrag i 18 år utan att behöva se honom igen. Bakom sig så lämnar hon en trasig familj som hon inte behöver träffa över huvudtaget.
  • Anonym (MSM)

Självklart kan han inte tvinga dig till att göra abort, men samtidigt är det inte rätt att behålla barnet, du visste ju att han var gift! 

Tror inte han kommer göra självmord det säger han nog mest för att skrämmas men det är tydligt att han mår väldigt dåligt över att du vill behålla barnet och mår väldigt dåligt över detta. 

I det fall ni haft någon form av relation, eller ens bara dejtat hade det varit mer rätt för dig att behålla barnet mot partnerns vilja, men i detta fall när det rör sig om en affär med en gift person är det bara fel, du visste ju att han redan var upptagen, det straffar ju mannen dubbelt som inte bara åker på ett ofrivilligt föräldraskap han kommer förmodligen också att tappa sin befintliga familj och man kan fundera på hur relationen blir i framtiden mellan barnet dig och pappan? Stor risk att han blir extremt bitter och låter det gå ut över barnet som han kommer att ha rätt att ha 50% av tiden. 

Varför då inte avsluta graviditeten, lära sig läxan och i framtiden satsa på en seriös relation, det har du tid med.

Ditt argument om att du måste behålla barner för att tiden löper ut köper jag inte alls, tror det är ett svepskäl och att du har känslor för mannen och hoppas någonstans att barnet kommer tvinga in honom i en mer stabil långsiktig relation med dig, så kan mycket väl vara en rent egoistisk handling där du vill utnyttja barnet och graviditeten för att köpa dig makt i förhållandet till mannen.

• Anonym (m)
    Anonym (Barnperspektivet) skrev 2025-07-22 20:30:10 följande:
    Jo TS har ett ansvar, hon har medvetet gått i säng med en man. Hin har medvetet bidragit till att splittra familjen  när sanningen väl kommer ut. Barnet kommer oavsett ha en pappa som var otrogen. 
    I denna röra är det TS som går ut som vinnare då hon fick som hon ville, hon får ett barn. 

Mannen kan hin qnnäla för olaga hot, få barnbidrag i 18 år utan att behöva se honom igen. Bakom sig så lämnar hon en trasig familj som hon inte behöver träffa över huvudtaget.
    Det måste inte splittras, det är ju deras val hur de vill gå vidare.
  • Anonym (m)
    Anonym (Barnperspektivet) skrev 2025-07-22 20:30:10 följande:

Och hon fortfarande inget ansvar för andras barn. Hon har ansvar för sig själv före främlingar.
  • Anonym (MSM)

I 99% av alla såna här ärenden förhåller det sig på följande sätt:

Ensamstående kvinna ingår en relation med gift man, den gifta mannen drivs av ett sexuellt begär och den ensamstående kvinnan drivs av ett kärleksbegär där hon när förhoppningen om att cementera en relation. 

Jag säger inte att det är så i detta ärendet men det absolut mest sannolika är att TS vill ingå en parrelation med mannen och hon har förstått att mannen inte kommer lämna sin fru. 

TS svarar inte på frågan om det är mannen som slarvat med preventinmedel, det förhåller sig antagligen så att TS medvetet slarvat med preventinmedel utan att berätta för mannen. 

Graviditeten är troligtvis ett maktmedel TS vill nyttja mot mannen snarare än en 34årings desperata längtan efter barn. Antingen vill TS nyttja detta för att hämnas mot mannen eller så har hon en förhoppning om att graviditeten ska cementera deras realtion och jämställa TS med mannens fru, kan också vara en blandning av dessa två faktorer som  motiverar TS. 

Anledningen till TS inlägg på detta forum är att testa av hur allmänheten ställer sig till hennes resonemang, hon är orolig för hur att vänner och bekanta ska se igenom resonemanget och förstå den verkliga motivatorn till graviditeten vilket kan leda till skam och konflikt. Vilket är uppenbart att dom kommer göra. 

• Anonym (Mmmm)
    Anonym (MSM) skrev 2025-07-23 07:01:06 följande:

I 99% av alla såna här ärenden förhåller det sig på följande sätt:

Ensamstående kvinna ingår en relation med gift man, den gifta mannen drivs av ett sexuellt begär och den ensamstående kvinnan drivs av ett kärleksbegär där hon när förhoppningen om att cementera en relation. 

Jag säger inte att det är så i detta ärendet men det absolut mest sannolika är att TS vill ingå en parrelation med mannen och hon har förstått att mannen inte kommer lämna sin fru. 

TS svarar inte på frågan om det är mannen som slarvat med preventinmedel, det förhåller sig antagligen så att TS medvetet slarvat med preventinmedel utan att berätta för mannen. 

Graviditeten är troligtvis ett maktmedel TS vill nyttja mot mannen snarare än en 34årings desperata längtan efter barn. Antingen vill TS nyttja detta för att hämnas mot mannen eller så har hon en förhoppning om att graviditeten ska cementera deras realtion och jämställa TS med mannens fru, kan också vara en blandning av dessa två faktorer som  motiverar TS. 

Anledningen till TS inlägg på detta forum är att testa av hur allmänheten ställer sig till hennes resonemang, hon är orolig för hur att vänner och bekanta ska se igenom resonemanget och förstå den verkliga motivatorn till graviditeten vilket kan leda till skam och konflikt. Vilket är uppenbart att dom kommer göra. 

Det troliga är väl att mannen inte tagit sitt ansvar för sitt sexliv. TS kan bara ta sitt ansvar. Så även om TS slarvat med skydd så borde mannen tagit sitt ansvar. Ännu viktigare eftersom han är gift. 

• Anonym (Mmmm)
    Anonym (MSM) skrev 2025-07-22 20:50:44 följande:

Självklart kan han inte tvinga dig till att göra abort, men samtidigt är det inte rätt att behålla barnet, du visste ju att han var gift! 

Tror inte han kommer göra självmord det säger han nog mest för att skrämmas men det är tydligt att han mår väldigt dåligt över att du vill behålla barnet och mår väldigt dåligt över detta. 

I det fall ni haft någon form av relation, eller ens bara dejtat hade det varit mer rätt för dig att behålla barnet mot partnerns vilja, men i detta fall när det rör sig om en affär med en gift person är det bara fel, du visste ju att han redan var upptagen, det straffar ju mannen dubbelt som inte bara åker på ett ofrivilligt föräldraskap han kommer förmodligen också att tappa sin befintliga familj och man kan fundera på hur relationen blir i framtiden mellan barnet dig och pappan? Stor risk att han blir extremt bitter och låter det gå ut över barnet som han kommer att ha rätt att ha 50% av tiden. 

Varför då inte avsluta graviditeten, lära sig läxan och i framtiden satsa på en seriös relation, det har du tid med.

Ditt argument om att du måste behålla barner för att tiden löper ut köper jag inte alls, tror det är ett svepskäl och att du har känslor för mannen och hoppas någonstans att barnet kommer tvinga in honom i en mer stabil långsiktig relation med dig, så kan mycket väl vara en rent egoistisk handling där du vill utnyttja barnet och graviditeten för att köpa dig makt i förhållandet till mannen.

Varför lägger du över ansvaret på TS för vad som händer med mannens familj? Det är hans ansvar, ingen annans. Han har valt att ligga med TS trots sin familj. Hade han respekterat och varit rädd om sin familj hade han aldrig  varit otrogen. 

Han får städa upp skiten han har satt sig i. Det är inte TS ansvar. 

Svar på tråden Pappan till barnet tvingar mig till abort