• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Jhanna)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-26 15:42:17 följande:
    Men jag sriver tydligt och klart "Teori:" framför. 😄 Altså, israelvänner. 😄

Ja vad skulle du annars skriva? En konspirationsteori jag har?.? 

En konspirationsteori är också teorier, därav namnet, och det var en klassisk sådan du kom med. 

Dessutom har jag aldrig sagt att jag är en israelvän. Är det också en teori av dig att bara Israelvänner kan reagera på konspirationsteorier om att Israel har hållhakar på USA?

Om du får kalla mig Israelvän trots att jag aldrig benämnt mig så. Då får jag m.a.o kalla dig för Hamasvän?

• Anonym (Jhanna)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-26 15:42:17 följande:
    Men jag sriver tydligt och klart "Teori:" framför. 😄 Altså, israelvänner. 😄

Vilken kategori av teori vill du mena att ditt inlägg om att Israel har hållhakar över Trump p.g.a Epstein? 

Teori som beprövad kunskap, eller teori som i konspirationsteori?

• Tow2Mater

Hamas i Gaza fick lyssna vare sig de ville eller inte och fick genom högtalare höra Netanyahu än en gång avvisa allt vad en tvåstatslösning heter. Bra.

• Anonym (Om gisslan släpps)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-08-28 15:05:49 följande:
    Gaza Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
    Kanske skulle det kunna bli snabbt eld upphör om gisslan släpps. Jag vet inte hur många om det ännu finns levande av dem som lever
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Om gisslan släpps) skrev 2025-09-26 18:52:27 följande:
    Kanske skulle det kunna bli snabbt eld upphör om gisslan släpps. Jag vet inte hur många om det ännu finns levande av dem som lever
    Israel bryr sig inte om gisslan. Hamas har redan erbjudit flera gånger att släppa alla kvarvarande gisslan i utbyte mot ett slut på kriget. Israel har sagt nej.

Hamas har också visat vilja till intensiva förhandlingar och har frigivit vissa gisslan som ett signalement på framsteg.israel istället dödar de som vill förhandla om fred ( senast i Qatar).

Israel hjälpte till att skapa Hamas, finansierade Hamas och det här kriget handlar inte om Hamas. Israel slaktar civila obeväpnade oskyldiga civila för att roffa Gaza. Israels arme är en av världens starkaste med mest avancerade vapen men kan inte vinna över några tusen primitiva terrorister som har de mest primitiva vapen? Nej, det handlar inte om gisslan eller att vinna över Hamas utan kriget handlar om att fördriva eller döda ALLA palestinier och ta över deras land. Det vet vi alla. Israel bryr sig inte alls om gisslan. Varför tror du att gisslans anhöriga demonstrerar mot Netanyahu? Netanyahu använder bara hela situationen för att fördriva palestinier och roffa deras land.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/25rxVR/kallor-netanyahu-ville-inte-ens-rosta-om-forslag

"När Israels säkerhetskabinett möttes ville flera ledamöter ta upp det senaste förslaget om vapenvila, uppger källor enligt tidningen Haaretz. Men premiärminister Benjamin Netanyahu ska ha sagt nej."

"Arméchefen Eyal Zamir ville ta upp medlarländernas förslag till vapenvila och frigivning av gisslan för diskussion. Palestinska Hamas har sagt ja till planen, medan Israel inte har svarat."

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-09-26 17:55:58 följande:

Hamas i Gaza fick lyssna vare sig de ville eller inte och fick genom högtalare höra Netanyahu än en gång avvisa allt vad en tvåstatslösning heter. Bra.

FN delegater lämnade salen nör krigsförbrytaren Netanyahu skulle hålla tal. Ingen vill lyssna på folkmordspropaganda.

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-26 19:23:57 följande:
    Israel bryr sig inte om gisslan. Hamas har redan erbjudit flera gånger att släppa alla kvarvarande gisslan i utbyte mot ett slut på kriget. Israel har sagt nej.

Hamas har också visat vilja till intensiva förhandlingar och har frigivit vissa gisslan som ett signalement på framsteg.israel istället dödar de som vill förhandla om fred ( senast i Qatar).

Israel hjälpte till att skapa Hamas, finansierade Hamas och det här kriget handlar inte om Hamas. Israel slaktar civila obeväpnade oskyldiga civila för att roffa Gaza. Israels arme är en av världens starkaste med mest avancerade vapen men kan inte vinna över några tusen primitiva terrorister som har de mest primitiva vapen? Nej, det handlar inte om gisslan eller att vinna över Hamas utan kriget handlar om att fördriva eller döda ALLA palestinier och ta över deras land. Det vet vi alla. Israel bryr sig inte alls om gisslan. Varför tror du att gisslans anhöriga demonstrerar mot Netanyahu? Netanyahu använder bara hela situationen för att fördriva palestinier och roffa deras land.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/25rxVR/kallor-netanyahu-ville-inte-ens-rosta-om-forslag

"När Israels säkerhetskabinett möttes ville flera ledamöter ta upp det senaste förslaget om vapenvila, uppger källor enligt tidningen Haaretz. Men premiärminister Benjamin Netanyahu ska ha sagt nej."

"Arméchefen Eyal Zamir ville ta upp medlarländernas förslag till vapenvila och frigivning av gisslan för diskussion. Palestinska Hamas har sagt ja till planen, medan Israel inte har svarat."
    Tycker du att Hamas inte omedelbart ska släppa ev ännu levande gisslan? De skulle kunna göra det om levande finns.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-26 19:29:36 följande:
    FN delegater lämnade salen nör krigsförbrytaren Netanyahu skulle hålla tal. Ingen vill lyssna på folkmordspropaganda.

Vad är då Hamas.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Om gisslan släpps) skrev 2025-09-26 19:37:30 följande:
    Vad är då Hamas.
    Hamas bär ansvaret för terroristdåd mot israeliska civila och organisationen klassas som en terroristgrupp.