Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-26 12:49:12 följande:
Du fattar inte ens att jag drev med ditt påstående? Påståendet att islamister eller Hamas styr världen, EU och FN är så löjligt falskt och utgör en del av israelisk propaganda. Det finns absolut inga fakta som stöder att dessa grupper kontrollerar globala institutioner eller EUs politiska strukturer. Du lever verkligen i en egen desinformations-bubbla.
Tvärtom, har omfattande israeliska propagandakampanjer visat sig sprida falsk information för att stärka Israels narrativ i västvärlden, särskilt i Europa, för att få acceptans för de alla de fruktansvärda krigsbrotten i Gaza. Till exempel har Israel betalat miljontals euro för att sprida annonser som framställer deras agerande som humanitärt och nödvändigt, samtidigt som man demoniserar palestinier, Hamas och Iran, vilket har kritiserats som informationskrigföring och propaganda riktad mot europeiska medborgare.
Sammanfattningsvis är ditt påstående att islamister eller Hamas styr världen, EU och FN en konspirationsteori utan grund i verkligheten. Därmed är det upp till dig att förklara det. Det är snarare en del av massiva Israeliska propagandakampanjer som används för att rättfärdiga Israels agerande och skifta fokus från andra faktorer i konflikten.
Din respons är baserat på strawman.
Jag repeterar:
Jag nämnde förresten aldrig Hamas, så det är du som förknippar ?extremt välbärgade islamister? med dem. Intressant.
Jag sa inte heller att islamisterna styr hela världen utan endast att de har köpt FN, EU och Amnesty. Strawman.
? Halmdocka, engelska straw-man argument, är en form av argumentationsfel. Halmdockan består i att debattören först bygger en nidbild av motståndarens åsikter och argument och sedan argumenterar mot denna nidbild. De förvrängda argumenten framställs som absurda och blir därför lätta att argumentera mot?
Jag ser ingen mening i att bevisa att FN, EU, Amnesty osv är uppköpta av extremt välbärgade islamister iochmed att du antingen trollar eller saknar läsförståelse.