• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • KillBill
    Alexanderlukas skrev 2025-09-28 13:47:06 följande:

Så varför ifrågasätts Al Jazeera ibland tror du? 

Då ska vi se här, dina källor är bland annat Human Rights Watch och den källan har ju skrattats bort av din extrema kompis här i tråden som sionistisk propaganda. Så bort med den.

Ett exempel till du nämner är the Guardian vilket är Englands vänsterblaska nummer ett och kan jämföras med Aftonbladet. Så bort med den med.

Jag har tittat runt i liter trådar här på forumet och du har en förkärlek med ja och nej frågor till dina meningsmotståndare.

Så nu frågar jag dig: Anser du att Al Jazeera är en demokratisk avsändare av nyheter som berör alla människors rättigheter och en neutral rapportering av kriget i Gaza? 
    Ja eller nej?

Som sagt, flera oberoende källor, som Human Rights Watch och FN, har verifierat händelser liknande det som visades i det klipp som publicerades på Al Jazeera.

Nyheter från Al Jazeera som kan bekräftas av objektiva källor är självklart värda att sprida det gör till exempel den moderata morgontidningen Svenska Dagbladet.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Antiextremist)
    Alexanderlukas skrev 2025-09-28 13:47:06 följande:

Så varför ifrågasätts Al Jazeera ibland tror du? 

Då ska vi se här, dina källor är bland annat Human Rights Watch och den källan har ju skrattats bort av din extrema kompis här i tråden som sionistisk propaganda. Så bort med den.

Ett exempel till du nämner är the Guardian vilket är Englands vänsterblaska nummer ett och kan jämföras med Aftonbladet. Så bort med den med.

Jag har tittat runt i liter trådar här på forumet och du har en förkärlek med ja och nej frågor till dina meningsmotståndare.

Så nu frågar jag dig: Anser du att Al Jazeera är en demokratisk avsändare av nyheter som berör alla människors rättigheter och en neutral rapportering av kriget i Gaza? 
    Ja eller nej?

Det nödvändigt att gång på gång redovisa fakta om Israel krigsbrott och israels propaganda. Israel har alltid använt smutskastningskampanjer för att tysta kritiker som beskriver och dokumenterar dess behandling av palestinier. Amnesty International, Human Rights Watch och israeliska organisationer som B?Tselem har dokumenterat systematisk diskriminering och förtryck av palestinier, vilket de menar utgör apartheid enligt internationell rätt. Israel systematiskt dödar även journalister som rapporterar om det men sanningen är svår att dölja. Slakt av oskyldiga palestinier har blivit så stort att det är svårt att blunda.

Kritiker av Israels politik möter alltid anklagelser om antisemitism, vilket används av Israel som ett smutsigt verktyg för att delegitimera deras argument och avleda debatten. Oberoende rapporter visar att Israel försöker kontrollera narrativet genom att svartlista organisationer och individer som lyfter fram dessa frågor, samt genom att begränsa deras tillgång till israeliska institutioner. Samtidigt har debatten om Israels agerande intensifierats globalt, med ökande krav på ansvarstagande och respekt för mänskliga rättigheter. Israels lögner och brott avslöjas nu dagligen. 
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (F U) skrev 2025-09-28 07:23:30 följande:
    ... jag är bara nyfiken på en sak kring dig:

Är det du själv som sätter den där enda tummen upp du får på dina inlägg eller är det din partner in crime Kill Bill som sätter den, tror du?
    Det är inget jag reflekterar över. Jag varken gillar eller ogillar kommentarer...jag bemöter de argument. Men det är välkönt att tex högerextremister och trollarméer på nätet använder "tummen ner" knappen systematiskt eller i grupp för att skapa en bild av att många ogillar ett visst inlägg eller åsikt, även om det i realiteten bara är några få personer med flera konton alternativt samordnade aktioner. Målet är att försöka manipulera den allmänna opinionen eller tysta motståndare genom att ge intryck av en starkare folkopinion än vad som faktiskt finns. Som du förstår har den taktiken ingen effekt på mig 👎😄
  • Alexanderlukas
    KillBill skrev 2025-09-28 15:02:01 följande:

Som sagt, flera oberoende källor, som Human Rights Watch och FN, har verifierat händelser liknande det som visades i det klipp som publicerades på Al Jazeera.

Nyheter från Al Jazeera som kan bekräftas av objektiva källor är självklart värda att sprida det gör till exempel den moderata morgontidningen Svenska Dagbladet.

Tack för ett intetsägande svar, men min fråga kvarstår eftersom du glömde svara på den.
    Anser du att Al Jazeera är en demokratisk avsändare av nyheter som berör alla människors rättigheter och en neutral rapportering av kriget i Gaza?

Ja eller nej?
    Håll stånd mot kulturvänstern!
  • Anonym (Antiextremist)

När även Tyskland börjar agera mot folkmord.

• KillBill
    Alexanderlukas skrev 2025-09-28 15:19:59 följande:
    Tack för ett intetsägande svar, men min fråga kvarstår eftersom du glömde svara på den.
    Anser du att Al Jazeera är en demokratisk avsändare av nyheter som berör alla människors rättigheter och en neutral rapportering av kriget i Gaza?

Ja eller nej?

Al Jazeera är en professionell nyhetskälla med fokus på mänskliga rättigheter och globala frågor, men den har med fog, kritiserats för att inte alltid vara neutral. Samtidigt pratar vi om en nyhetskanal och inte om en demokratisk institution.

Precis som den moderata morgontidningen Svenska Dagbladet anser jag att man kan hänvisa till nyheter från Al Jazeera om man har objektiva källor som styrker Al Jazeeras nyheter.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Om gisslan släpps)
    KillBill skrev 2025-09-28 12:51:57 följande:

Sverige har inte råd med fyra år till med Tidögänget, som har drivit ner svensk ekonomi i botten. Enligt SD och regeringens egna siffror väntas det totala budgetunderskottet nästa år uppgå till 168 miljarder kronor

Utöver detta planerar SD och regeringen att låna flera hundra miljarder kronor för att bygga ny kärnkraft, trots bedömningar om att elproduktionen blir olönsam och behöva stöd från skattebetalarna.

Med den politik som regeringen nu driver är Sverige på väg mot väsentligt sämre offentliga finanser än vad landet haft de senaste 25 åren.

www.regeringen.se/artiklar/2025/09/budgeten-for-2026-pa-fem-minuter/

Citat från SDs och regeringens budget: "Statens ekonomi beräknas därmed få ett underskott om cirka 167 miljarder kronor under 2026"

Internationell lågkonjunktur drabbar även vänsterregeringar.Inte allt beror på regeringen i ett enskilt land.I o f s finns inget parti jag är nöjd med. Jag skulle önska att det fanns ett parti som var värdekonservativt, klassisk konservatism enligt Burke. Men i brist på det säger jag ändå leve Tidö i jämförelse med alternativet. Jag tror det är värre i längden för Sverige med Anderssons ministär.
  • Alexanderlukas
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-28 15:29:48 följande:

När även Tyskland börjar agera mot folkmord.

Ja och Tyskland har 85 miljoner invånare och fint att du hittade en länk med alla dessa på bild och som stödjer Palestina.
  • Alexanderlukas
    KillBill skrev 2025-09-28 15:30:41 följande:

Al Jazeera är en professionell nyhetskälla med fokus på mänskliga rättigheter och globala frågor, men den har med fog, kritiserats för att inte alltid vara neutral. Samtidigt pratar vi om en nyhetskanal och inte om en demokratisk institution.

Precis som den moderata morgontidningen Svenska Dagbladet anser jag att man kan hänvisa till nyheter från Al Jazeera om man har objektiva källor som styrker Al Jazeeras nyheter.

En proffesionell nyhetskälla med fokus på mänskliga rättigheter säger du? Kan du plocka fram ett klipp eller en länk där Al Jazeera på ett positivt sätt diskuterar homosexuellas rättigheter och hbqt frågor?
  • Rataxes
    Alexanderlukas skrev 2025-09-28 15:38:57 följande:
    En proffesionell nyhetskälla med fokus på mänskliga rättigheter säger du? Kan du plocka fram ett klipp eller en länk där Al Jazeera på ett positivt sätt diskuterar homosexuellas rättigheter och hbqt frågor?
    Al-Jazeera säger en sak i sina engelskspråkiga program, och en helt annan sak i de arabiskspråkiga. 

Professionellt, my ass...

Voice of ham-ass.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.