Vem väljer man
För att göra en lång historia kort. under ungdomen träffades jag och en kille en period. Vi blev aldrig något riktigt par men va väl lite som det ändå.
Det rann lite ut i sanden och vi båda skaffade familj på olika håll.
12 år senare separerade vi båda och sågs en sväng igen. Olika omständigheter gjorde att vi ändå inte blev ett par då heller. Jag hade börjat träffa en annan man redan och det blev liksom inte rätt att avsluta det pga en gammal kärlek.
Den mannen är idag min sambo men till problemet. Min gamla kärlek och jag kan inte sluta höras. Det går lite i perioder och jag vet såklart att det är fel. Vi stöter ihop ibland då vi bor på samma område och pratar. Varje gång blir kramen lite för lång och varje gång sägs ord som syftar till hur bra vi hade kunnat ha det. Ingen av oss kan liksom gå vidare riktigt.
Det stora problemet är att jag inte heller vill ge upp min sambo. Vi har det bra. Visst är vi oense ibland men inte mer än vad som känns normalt.
Har ni några tips? Vad ska jag göra? Vet att det inte går att svara på egentligen. är det någon som vart i liknade situation? Jag är på riktigt kär i två personer!