• Rumpetrollet

BIM Oktober 2025

Hej! 

Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️

• Svar på tråden BIM Oktober 2025
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-03 15:21:36 följande:

Någon här inne som bara några dagar efter ägglossning fått ömma bröstvårtor som faktiskt visat sig vara gravid sen? Är cirka en vecka kvar till BIM för min del men mina bröstvårtor jätte ömma. Kanske inte betyder något alls, men det är därför jag undrar 😂🙄

Japp, jag har varit gravid fyra gånger och fått så varje gång. Har även det just nu, och vi har samma BIM (10-12/10 för mig).

Har även väldigt molande känsla i livmodern/äggstockarna, hade även mensvärk i onsdags och igår.
  • Zozoi
    Anonym (43) skrev 2025-10-03 17:07:10 följande:
    Japp, jag har varit gravid fyra gånger och fått så varje gång. Har även det just nu, och vi har samma BIM (10-12/10 för mig).

Har även väldigt molande känsla i livmodern/äggstockarna, hade även mensvärk i onsdags och igår.

Exakt samma för mig! Har också molande i både livmodern/äggstockarna.

Så spännande att vi har ungefär samma BIM då ju. Tänk om denna månad är när man står med en positiv sticka i handen. Fy fan vad länge jag drömt om det nu 🥹🤞

När ska du testa?

• Anonym (Mioio)
    isa94 skrev 2025-10-03 11:20:01 följande:

Någon som använt dessa ägglossningstest? 

hur många blinkande dagar har ni fått innan det fasta? Fick första blinkande idag, mannen är borta lördag-söndag, idag sover hans mamma hos oss, haha i hallen utanför sovrummet 😝 
    visst är det sen när den lyser i ett fast sken som är när man registrerar på positivt test på NC? 

beräknad ägglossning enligt NC är på tisdag (dag15,) men har kommit tidigare mellan 13-16. Så kan vara från söndag till onsdag. 

hoppas kunna få till det idag ändå och även den söndag kväll när mannen kommer tillbaka, då är det bara lördag vi missar ändå. 

Jag provade dem första gången förra månaden, fick då bara en dag blinkande (då negativ rfsu), och dagen efter både fast gubbe och tydligt positiv på rfsu - och bekräftad temphöjning 2 dagar efter. Testade lite olika för att se vad som funkade bäst hehe. Jag lade in i NC när den blev fast. Tror dock att jag började lite sent med CB-testet och att det var därför den så snabbt gick från blinkande till fast, för den ska ju också anpassa sig efter ens personliga nivåer.

Låter ju ändå som att ni har bra chans att pricka in, och man får komma ihåg att positivt test inte betyder ÄL nu NU utan inom 24-48 h beroende på test!
    Hoppas ni lyckas tajma det bra, tycker själv att det här med att pricka ÄL när man har annat som händer i vardagen är ganska stressigt.
  • SK123
    Zozoi skrev 2025-10-03 15:21:36 följande:

Någon här inne som bara några dagar efter ägglossning fått ömma bröstvårtor som faktiskt visat sig vara gravid sen? Är cirka en vecka kvar till BIM för min del men mina bröstvårtor jätte ömma. Kanske inte betyder något alls, men det är därför jag undrar 😂🙄

Jag fick det direkt, ena sidan av ena brösten men båda bröstvårtorna blev ömma genast och är fortfarande (+ i måndags). Märkte även hugg i ligamenten vid hastiga rörelser jättetidigt. Lycka till!!
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (43) skrev 2025-10-03 17:07:10 följande:

Jag har också bim runt den 12:e men inte en tillstymmelse till att känna någonting... När hade du ägglossning? Jag hade med största sannolikhet det i måndags så jag borde vara på dpo4 bara.. ingen implantation Möjlig än med andra ord så kanske därför jag ej känner några som helst symtom än? Nyfiken på när du hade ägglossning som redan känner av symtom. :) håller tummarna för oss båda 🙏🏻🥰
  • Anonym (Hoppfull)

När hade du ägglossning och vilken dpo dag är du på med dessa symtom? Håller tummarna 😍 jag har beräknad bim 12:e, äl i måndags men inte en tillstymmelse till att känna något.. 

Zozoi skrev 2025-10-03 17:10:14 följande:

Så spännande att vi har ungefär samma BIM då ju. Tänk om denna månad är när man står med en positiv sticka i handen. Fy fan vad länge jag drömt om det nu 🥹🤞

När ska du testa?

• En som längtar
    Zozoi skrev 2025-10-02 08:01:52 följande:
    Heja! Hoppas att blåsan vill växa till sig, spännande med nytt VUL på fredag då ❤️

Jag har ju inte heller haft ägglossning uppenbarligen eftersom jag haft så otroligt svårt att hitta min peak med stickor. Dock har jag inte tempat och så pga att det hade varit svårt i min situation då jag jobbar natt, så det hade blivit missvisande ändå.

Hoppas det är vår tur snart 🙌
    Nu har jag varit på VUL idag igen. Slemhinnan mättes nu till 8 mm, ist för 9, men läkaren sa att den såg jättefin ut, så jag får helt enkelt lita på dom.
    Blåsan på 14 mm har växt sig till 16 mm vilket de tyckte var bra. För att göra de hela ännu mer intressant så har en blåsa på andra sidan som var mindre än 14 (typ 11,12 mm) också växt sig till 16 mm. Cool

Så när de ringde upp mig under dagen så har de informerat om risken/chansen att det kan bli en tvillinggraviditet. Jag ska nu mysa varannan dag i 10 dagar och sedan höra av mig till dom med resultat Glad

Nu är det bara att hoppas på det bästa Hjärta
  • Zozoi
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-10-03 21:04:52 följande:

När hade du ägglossning och vilken dpo dag är du på med dessa symtom? Håller tummarna 😍 jag har beräknad bim 12:e, äl i måndags men inte en tillstymmelse till att känna något.. 

Jag vet inte 100% exakt men jag hade så starka ägglossningssmärtor i lördags & började klinga av i söndags. Egentligen väldigt tidigt här med så jag vet inte om det ens är möjligt.

Har somsagt ömma bröstvårtor och molande värk i livmodern just nu i skrivande stund.

Håller tummarna för oss 🥺🤞❤️
  • Zozoi
    En som längtar skrev 2025-10-03 21:15:50 följande:
    Nu har jag varit på VUL idag igen. Slemhinnan mättes nu till 8 mm, ist för 9, men läkaren sa att den såg jättefin ut, så jag får helt enkelt lita på dom.
    Blåsan på 14 mm har växt sig till 16 mm vilket de tyckte var bra. För att göra de hela ännu mer intressant så har en blåsa på andra sidan som var mindre än 14 (typ 11,12 mm) också växt sig till 16 mm. Cool

Så när de ringde upp mig under dagen så har de informerat om risken/chansen att det kan bli en tvillinggraviditet. Jag ska nu mysa varannan dag i 10 dagar och sedan höra av mig till dom med resultat Glad

Nu är det bara att hoppas på det bästa Hjärta
    Härligt att höra att det såg bra ut 😍

Vad spännande med eventuell tvillinggraviditet, man vet ju aldrig liksom. Hur ställer du dig till det? Jag har sagt att jag absolut inte hade tvekat på tvillingar, klart det är tufft men det är ju en gåva.

Hoppas på det allra bästa för dig! Lycka till ❤️
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-10-03 17:10:14 följande:

När ska du testa?

Jag kommer nog att testa den 13/10, som senast. 😁 Har sån himla brännande känsla i brösten, som eldklot, ha ha. Och jag är väldigt liten i vanliga fall så det är ju trevligt att de växt lite. 😅

När tänkte du testa?
Svar på tråden BIM Oktober 2025