Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-09-15 20:55:49 följande:
Håller med till 100%
Du håller med Molly till 100%???
Då tycker jag det är mycket märkligt att du inte i något av dina tidigare inlägg aldrig lagt ett förslag på hur ni män skall uppfostra era söner att ge fan i en kvinna som inte samtycker till sex.
Du som påstår att det är fel med våldtäkt.
Inte heller säger du ett ord om att mannens skall ge fan i en kvinna som inte samtycker, oavsett hur full mannen och kvinnan ön månne vara.
Nej du tjatar bara om hur kvinna skall kläs sig fä att minska risken, och kommer med bisarra jämförelser.
Du jämför sexuellt övergrepp som ger fysiska r, och livslånga emotionella sår resten av livet, med "iPhone stöld" genom att då att man lägger iPhonen på ett bord på krogen och går på toan.
Sedan när gav en iPhone stöld fysiska ärr, och emotionella sår för resten av livet? Berätta, det är ju du som gör den jämförelsen.
Kan lova dig att en stöld av en mobil, knappast ger fysiska är och livslånga emotionella sår.
Fast nu du har gjort den jämförelsen, då tycker jag att du kan gott redogöra hållbarheten med att jämföra sexuellt övergrepp/våldtäkt med en iPhone stöld.
Jag själv har varit med om sexuellt övergrepp, och jag var inte ens utmanade klädd, och var spik nykter med, och jag har blivit utsatt för stöld också.
Gissa vilket som var jobbigast på ett emotionellt plan att bearbeta? Jag kan ge dig en hint, det var inte stölden ialf.
Så nej jag köper inte en sådan ytlig jämförelse som du gör mellan sexuellt övergrepp och en iPhonestöld när du pratar om s.k "riskbedömningar".