• Anonym (Jesus)

Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp

Jag var på en liten fest hemma hos en vän. Jag drack för mycket och somnade i gästrummet. När min vän hade gått och lagt sig kom hennes partner in och utsatte mig för ett sexuellt övergrepp.

Efteråt har min partner sagt att han känner äckel eftersom jag ?upplevde en sexuell handling med någon annan?. Han säger att han inte vet om han kan fortsätta vara i vår relation.

Jag känner mig helt knäckt. Jag valde inte det här, och nu förutom traumat känns det som att jag riskerar att förlora honom också.

Är det rimligt att tro att han kan komma över det här, eller bör jag förbereda mig på att bli lämnad?

• Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp
  • molly50
    Anonym (Filly) skrev 2025-09-17 15:12:19 följande:
    Nu har jag inte läst alla svar, men är det verkligen kläderna som folk ifrågasatt i tråden?
    Ja,bl a. Att man som kvinna inte ska vara för lättklädd när man går ut.
    Det tas ofta upp i diskussioner om detta ämne. 
    Men,som sagt,det är OT för denna tråden.
  • Anonym (Filly)
    molly50 skrev 2025-09-17 15:40:48 följande:
    Ja,bl a. Att man som kvinna inte ska vara för lättklädd när man går ut.
    Det tas ofta upp i diskussioner om detta ämne. 
    Men,som sagt,det är OT för denna tråden.
    Det jag undrade var om folk skrivit det i tråden här? 
  • Anonym (Filly)

Kollat igenom tråden nu och det är INGEN som ifrågasatt vad TS hade på sig. De enda som nämnt kläder är ju du och den andra som håller med dig.- Så det blir ju lite konstigt att du sitter och använder det som ett argument här. 

• Tecum
    Anonym (Filly) skrev 2025-09-17 16:39:44 följande:

Kollat igenom tråden nu och det är INGEN som ifrågasatt vad TS hade på sig. De enda som nämnt kläder är ju du och den andra som håller med dig.- Så det blir ju lite konstigt att du sitter och använder det som ett argument här. 

Inte alls konstigt, det ligger helt i linje med försöken att demonisera män, som vissa kvinnor sysslar med här. Men jag är förvånad över att det kommer från just Molly som är en av de vettiga och trevliga kvinnorna här.

Det är sant att klädsel var något som lyftes fram i våldtäktsmål  förr men numera tillmäts det inget bevisvärde.
    Tror också att klädsel inte har någon betydelse för våldtäktsmän, se på Hagamannen som utförde övergreppen utomhus på vintern...
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2025-09-16 23:27:04 följande:
    Jaha hur skall du ha det? Först säger du att du "inte känner igen mig i denna tråden, då du anser att jag skriver vettiga inlägg annars".  Nu helt plötsligt skall du blanda in mig och även anklaga mig för att komma med svepande anklagelse om män i allmänhet och på FL i synnerhet. 

Jag tänker inte inblandat i dina påhopp om svepande anklagelser mot män i allmänhet och på FL i synnerhet. 

Om du har läst mina inlägg, som du påstår att du gör då du gav ju mig beröm tidigare i tråden, så ser du att jag har ofta biter huvudet av kvinnor som skriver manshatar inlägg både i allmänhet och på FL i synnerhet. 

De enda männen jag KAN gå på är dessa män som anser att kvinnor är skyldig  att ge dem sex, d.vs bevisade incels som skriver här ibland. 

Med det sagt..
    Tecum skrev 2025-09-16 21:45:40 följande:
    Men om jag fattat dig rätt så håller jag med om att det också är självklart att kvinnor måste vara försiktiga i vissa situationer och det skulle inte behöva nämnas. Orsaken att det kom upp i denna tråd är att TS är kvinna och de som skriver brukar rikta sig till TS då denne finns på plats så att säga och kan replikera. Om en man som begått övergrepp skulle skriva om det här, vilken typ av svar tror du han skulle få? Tror du inte att hans ansvar skulle ventileras på alla tänkbara sätt?
    Nej och det behövs inte nämnas alls i denna tråden alls faktiskt, om att kvinnor skall vara försiktiga, då det inte det TS hade problem med. 

Det enda vettiga inlägget du kom med i denna tråden var att TS skulle lämna killen. 
    Sedan hände du så käckt på pöbeln som i stället för att hjälpa TS med sitt faktiska problem, i stället började svamla  (lånar ditt ordval här) och komma med en massa irrelevanta frågor om hur hon var klädd och att hon kanske inte borde ha druckit så mycket så hon försatte sig i den sistens från börja etc..
    D.vs skarpa irrelevanta ifrågasättande som inte har med hennes situation att göra med hur hennes pojkväns barnsliga reaktion över övergreppet TS blev utsatt för,
    Men av någon anledning så skall det tilltaget ändå indirekt försvaras. 🙄
    Okej, jag upprepar att du ofta skriver bra och att du inte brukar driva manshat. Jag gillar dina flesta inlägg och kommer fortsätt läsa dem och förhoppningsvis uppskatta dem.

Men så anklagar du mig för att "hänga på" pöbeln som du påstår skyller övergreppet på TS. Men jag har då inte sett någon pöbel här och vad menar du att jag skrivit som stöder en ev pöbel? Det är ju faktiskt ett angrepp på mig som helt enkelt inte är sant.
  • EnAnonumius
    Tecum skrev 2025-09-17 17:08:21 följande:
     Det är ju faktiskt ett angrepp på mig som helt enkelt inte är sant.
    Oj förlåt, trodde det var okey att svara med samma mynt... 🙄😏
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Filly) skrev 2025-09-17 16:31:39 följande:
    Det jag undrade var om folk skrivit det i tråden här? 
    Ja,det har väl tagits upp i och med diskussionen om att kvinnor ska vara aktsamma. Om inte jag har sett fel.
  • molly50
    Tecum skrev 2025-09-17 16:55:38 följande:
    Inte alls konstigt, det ligger helt i linje med försöken att demonisera män, som vissa kvinnor sysslar med här. Men jag är förvånad över att det kommer från just Molly som är en av de vettiga och trevliga kvinnorna här.

Det är sant att klädsel var något som lyftes fram i våldtäktsmål  förr men numera tillmäts det inget bevisvärde.
    Tror också att klädsel inte har någon betydelse för våldtäktsmän, se på Hagamannen som utförde övergreppen utomhus på vintern...
    Jag är inte ute efter att demonisera män.
    Men har själv märkt av att män har tafsat och varit närgångna mer om jag har haft t ex kort kjol och urringning när jag har gått ut. Även om jag tycker att det inte ska ha någon betydelse.
    Därav mina funderingar.
  • EnAnonumius
    Tecum skrev 2025-09-17 16:55:38 följande:
    Ingen här är ute efter att demonisera män. Inte jag ialf och jag har inte sett att Molly50 är det heller.  Bara för att man reagera på den ensidiga upprepandet om just kvinnor i sådana här trådar, 
    om hur kvinnor skall göra och bete sig och tänka, även om det i sig är OT för tråden, som exempel denna, så betyder det inte att man är ute efter att demonisera någon män i grupp.  Utan man är intresserad av att demonisera männen som begår övergreppen. Och det var både jag och Molly50 mycket tydliga med också. 

Eller tar du så illa vid dig av att man sätter ned foten och ryter ifrån till slut?  Då anser att man borde egentligen även snacka om hur dessa pissråttor till män, som besudlar manssläktet, skall bete sig och uppföra sig? 

För det är faktiskt irrelevant att ta upp till diskussion om hur kvinnan skall göra när skadan är redan skedd. Vad är vitsen med att sitta och hamra om det egentlige? Dessutom, så är det också OT för denna tråd att tjata om "riskbedömning" som kvinna faktiskt då, TS blev ledsen för att hennes kille blir äcklad av henne efter att hon blev  utsatt för övergrepp.
  • Tecum
    EnAnonumius skrev 2025-09-17 23:15:05 följande:
    Ingen här är ute efter att demonisera män. Inte jag ialf och jag har inte sett att Molly50 är det heller.  Bara för att man reagera på den ensidiga upprepandet om just kvinnor i sådana här trådar, 
    om hur kvinnor skall göra och bete sig och tänka, även om det i sig är OT för tråden, som exempel denna, så betyder det inte att man är ute efter att demonisera någon män i grupp.  Utan man är intresserad av att demonisera männen som begår övergreppen. Och det var både jag och Molly50 mycket tydliga med också. 

Eller tar du så illa vid dig av att man sätter ned foten och ryter ifrån till slut?  Då anser att man borde egentligen även snacka om hur dessa pissråttor till män, som besudlar manssläktet, skall bete sig och uppföra sig? 

För det är faktiskt irrelevant att ta upp till diskussion om hur kvinnan skall göra när skadan är redan skedd. Vad är vitsen med att sitta och hamra om det egentlige? Dessutom, så är det också OT för denna tråd att tjata om "riskbedömning" som kvinna faktiskt då, TS blev ledsen för att hennes kille blir äcklad av henne efter att hon blev  utsatt för övergrepp.
    Jag tar inte illa vid mig att man ryter till, men ryt då på rätt person! Alltså de som begår övergrepp eller försvarar det. Jag upplever inte att någon i tråden försvarat varken TS` kille eller den som utförde övergreppet. Att diskutera det olämpliga i att dricka för mycket är att slå in öppna dörrar, det borde alla förnuftiga människor veta. Men ändå händer det ständigt, både män och kvinnor får i sig för mycket. Visst är det OT att snacka om riskbedömningar men det är inte heller skäl nog att hoppa på några skribenter, som jag tycker du gjorde. Om man bara ska skriva om sådant som aldrig tidigare varit uppe till debatt blir nog forumet tämligen tomt... Och som jag skrev tidigare, man trodde att TS fanns till hands och kunde svara.

Om jag ska killgissa, (och rätta mig om jag har fel), tror jag att du och Molly är extra känsliga för ämnet övergrepp då ni har personliga erfarenheter av det. Då reagerar man kanske lite för snabbt och hårt på det man upplever som förringande eller skuldbeläggande av offret. Vilket inte är konstigt alls.

Jag i min tur har gång på gång råkat ut för påhopp och medvetna feltolkningar av mina inlägg, och fått anklagelser om att vara kvinnohatare. Jag har även fått indirekta hot "om du bara visste vem jag är". Nästa steg är väl "jag vet var du bor".
    Så jag är också överkänslig för det jag uppfattar som svepande anklagelser mot män i allmänhet och feltolkningar av mina inlägg.

Så jag hoppas att vi kan lägga denna lilla dispyt bakom oss och se framåt? Synd att TS är så tyst, det skulle vara intressant att veta om hennes kille håller fast vid sina stollerier och om TS lämnat? Eller om TS berättat för vännen vad dennes kille gjorde mot henne? Vilket hon borde, han kan ju göra så mot andra tjejer också.

Men tystnaden gör att jag tvekar om tråden, ja du vet vad jag menar...
  • EnAnonumius
    Tecum skrev 2025-09-18 19:35:13 följande:
    Jag tar inte illa vid mig att man ryter till, men ryt då på rätt person! Alltså de som begår övergrepp eller försvarar det. Jag upplever inte att någon i tråden försvarat varken TS` kille eller den som utförde övergreppet. Att diskutera det olämpliga i att dricka för mycket är att slå in öppna dörrar, det borde alla förnuftiga människor veta. Men ändå händer det ständigt, både män och kvinnor får i sig för mycket. Visst är det OT att snacka om riskbedömningar men det är inte heller skäl nog att hoppa på några skribenter, som jag tycker du gjorde. Om man bara ska skriva om sådant som aldrig tidigare varit uppe till debatt blir nog forumet tämligen tomt... Och som jag skrev tidigare, man trodde att TS fanns till hands och kunde svara.
    Ja jag skulle nog ha rutit till på "rätt person" vem det nu var i denna tråden egentligen. Då det var fler som gick OT och, och man blev på gapad av andra att "man förskingrar ju inte killen vad han gjort". 
    Men som sagt..
    Det ska inte vara fel att även "tjata" i samma fulla utsträckning om idioterna till män som begår övergrepp som att tjata på i efter hand på kvinnor som riskbedömning när skadan är redan skedd. 
    Om jag ska killgissa, (och rätta mig om jag har fel), tror jag att du och Molly är extra känsliga för ämnet övergrepp då ni har personliga erfarenheter av det. Då reagerar man kanske lite för snabbt och hårt på det man upplever som förringande eller skuldbeläggande av offret. Vilket inte är konstigt alls.
    Uch, ogillar det uttrycket "killhgissar"... 😏

Ja jag och Molly50 har båda blivit utsatta för övergrepp. Dock så är det irrelevant faktiskt. För man skall inte behöva bli indirekt nedtystad med "men ingen färöingar ju inte vad killen gjort", som det försöktes med av flera andra (syftar inte på dig) när man vill dra upp om det motsatta.  Det som för mig, gjorde att jag reagerade var att det var ingen som var direkt intresserad av att diskutera kärnan med tråden, det TS skrev i hennes post. Utan det var mer intressant att diskutera riskbedömningar helt i onödan. Det var därför jag reagerade, inte för att jag är "känsligare" för att jag blivit utsatt för övergrepp. 
    Jag i min tur har gång på gång råkat ut för påhopp och medvetna feltolkningar av mina inlägg, och fått anklagelser om att vara kvinnohatare. Jag har även fått indirekta hot "om du bara visste vem jag är". Nästa steg är väl "jag vet var du bor".
    Så jag är också överkänslig för det jag uppfattar som svepande anklagelser mot män i allmänhet och feltolkningar av mina inlägg.
    Äh, inte ens solen är fläckfri... 😉
    Så jag hoppas att vi kan lägga denna lilla dispyt bakom oss och se framåt? Synd att TS är så tyst, det skulle vara intressant att veta om hennes kille håller fast vid sina stollerier och om TS lämnat? Eller om TS berättat för vännen vad dennes kille gjorde mot henne? Vilket hon borde, han kan ju göra så mot andra tjejer också.

Klart vi kan det...  

Fast jag måste hålla med dig till fullo att det är konstigt att TS lyser med sin frånvaro. 
  • molly50

Det är möjligt att vi kanske reagerar starkare på denna diskussion om sexuella övergrepp.
    Men jag reagerade även på en annan sak. Och det var en skribent som menade att TS kanske varit med på att ha sex med vännens pojkvän men kallar det för övergrepp.
    Oavsett vilket så tycker jag att man,som man borde inse att en kvinna som är för berusad och har somnat inte kan ge samtycke till sex.
    Även om hon kanske vaknar till och inte protesterar.
    Det räknas ju då som oaktsam våldtäkt.
    Så även som man så bör man ju vara försiktig.

TS tystnad kan kanske också bero på att vi har hamnat lite OT i diskussionen.
    Men jag tycker också att det hade varit intressant med en uppdatering från TS och om hennes kille har fortsatt med sitt beteende.
Svar på tråden Min pojkvän säger att han äcklas av mig efter att jag var med om ett övergrepp