• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:30:48 följande:
    Nähe men på hennes instagram står det : följ meddelande kontakta och trycker man på kontakta på hennes instagram så står hennes mail och telefonnummer 
    EpicF skrev 2025-10-04 12:36:47 följande:
    Ok. Jag får enbart upp följande och medelande på Instagram. Intefliken kontakta. 

Men det spelar ingen roll, för man kontaktar inte okända människor för att man är svartsjuk. Det är inte normalt och man kan faktiskt riskera att bli polisanmäld. 
    Nu såg jag att det kommer upp "kontakta" på folk man inte är vän med. 
  • Anonym (runt runt)
    Jimmy75 skrev 2025-10-04 12:25:03 följande:
    Men va fan? Du ser inte att du har någon möjlighet att påverka detta alls??? Nu har jag inte läst allt du skrivit, men det låter ju onekligen som att han inte har betett sig särskilt schysst mot dig....så lång är jag med. Men om du fortsätter svara varje gång han hör av sig och vara schysst eller vad du nu gör med hänvisning till att du tycker om honom (vilket i sig är obegripligt om han nu är ett sånt as) så skickar du ju signalen till honom att det är okej att behandla dig illa - Ja, han kanske är ett as, Ja, han kanske är trög eller obegriplig - men sluta godkänna det beteendet då. 
    Vad har han gjort för fel menar du?
  • EpicF
    Anonym (runt runt) skrev 2025-10-04 12:39:00 följande:
    Vad har han gjort för fel menar du?
    Det är inte speciellt skysst att använda folk som runkmaterial eller låtsas vilja träffas för att sedan komma med undanflykter och ursäkter. 
  • Anonym (Anonym)
    Jimmy75 skrev 2025-10-04 12:25:03 följande:
    Men va fan? Du ser inte att du har någon möjlighet att påverka detta alls??? Nu har jag inte läst allt du skrivit, men det låter ju onekligen som att han inte har betett sig särskilt schysst mot dig....så lång är jag med. Men om du fortsätter svara varje gång han hör av sig och vara schysst eller vad du nu gör med hänvisning till att du tycker om honom (vilket i sig är obegripligt om han nu är ett sånt as) så skickar du ju signalen till honom att det är okej att behandla dig illa - Ja, han kanske är ett as, Ja, han kanske är trög eller obegriplig - men sluta godkänna det beteendet då. 
     Hur kan jag påverka det här ? Han har kommit och gått flera gånger, första gången för 10 år sen , sen hörde jag av mig nåt år senare men då hade han flickvän, sen hade han förhållande december 2023-mars 2025, han kontaktade mig i maj på snapchat kanske för att söka tröst efter att det tog slut mellan hans tjej jag vet inte,sen blockade han mig på snap helt utan någon anledning i slutet av maj sen hade vi ingen kontakt i juni och juli men jag kollade hans Stories ibland och kollade ibland på hans TikTok, sen i slutet av augusti hörde han av sig till mig på messenger och då blev jag glad men lite chockad.

Jag är van att bli behandlad illa av killar så vad spelar det för roll om jag blir behandlad illa av en kille till ? Hela mitt redan dåliga självförtroende är förstört sedan länge och känner mig hela tiden osäker på mig själv och har svårt att lita på någon längre troligtvis pga av hur jag har blivit behandlad tidigare 
  • Anonym (Hmmm..,,)

Bara det faktum att du stalkar en för dig helt okänd tjej både på fb och Instagram och dessutom letar upp hennes telefonnummer och kontaktar henne pga helt obefogad sjuklig svartsjuka är sinnessjukt. När ska du förstå det?

Du kommer råka illa ut en dag om du inte får hjälp att sluta med detta agerande. Det du gör är skrämmande för folk.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-10-04 12:25:43 följande:
    Vad tyckte han om det? Förklarade han att det faktiskt är en kompis och att du gjorde fel och inte får göra nåt liknande igen?

Det borde han har gjort tycker jag.
    Han skrev bara : varför har du skrivit till **** ? 😥 Det är min bästa tjejkompis 😞 jag svarade: för att ni dejtar ? Och för att du skrev med mig när du började träffa henne. Han svarade : nej gud nej jag och **** är bara vänner vi har känt varandra sen skolan. Jag svarade Jaha,kul då..  sen skrev han så snälla skriv inte till **** förlåt om jag störde. Sen skrev vi inget mer igår
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-04 12:28:01 följande:
    Du låter honom komma och gå som han vill. Det är inte honom du ska vara förbannad på utan dig själv. 

Han vet att du alltid svarar. Detta utnyttjar han. 
    Ja men det var fortfarande inte svaret på varför han blockar mig på TikTok men inte på fb
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:40:29 följande:
     Hur kan jag påverka det här ? Han har kommit och gått flera gånger, första gången för 10 år sen , sen hörde jag av mig nåt år senare men då hade han flickvän, sen hade han förhållande december 2023-mars 2025, han kontaktade mig i maj på snapchat kanske för att söka tröst efter att det tog slut mellan hans tjej jag vet inte,sen blockade han mig på snap helt utan någon anledning i slutet av maj sen hade vi ingen kontakt i juni och juli men jag kollade hans Stories ibland och kollade ibland på hans TikTok, sen i slutet av augusti hörde han av sig till mig på messenger och då blev jag glad men lite chockad.

Jag är van att bli behandlad illa av killar så vad spelar det för roll om jag blir behandlad illa av en kille till ? Hela mitt redan dåliga självförtroende är förstört sedan länge och känner mig hela tiden osäker på mig själv och har svårt att lita på någon längre troligtvis pga av hur jag har blivit behandlad tidigare 
    Genom att blocketa honom och sluta svara! 

Ta hjälp av personalen på ditt boende. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:45:24 följande:
    Han skrev bara : varför har du skrivit till **** ? 😥 Det är min bästa tjejkompis 😞 jag svarade: för att ni dejtar ? Och för att du skrev med mig när du började träffa henne. Han svarade : nej gud nej jag och **** är bara vänner vi har känt varandra sen skolan. Jag svarade Jaha,kul då..  sen skrev han så snälla skriv inte till **** förlåt om jag störde. Sen skrev vi inget mer igår
    Kan du ta in nu att det inte är henne han dejtar! 
    Och vem han dejtar har faktiskt du inte med att göra. Det är hans ensak.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-10-04 12:42:10 följande:

Bara det faktum att du stalkar en för dig helt okänd tjej både på fb och Instagram och dessutom letar upp hennes telefonnummer och kontaktar henne pga helt obefogad sjuklig svartsjuka är sinnessjukt. När ska du förstå det?

Du kommer råka illa ut en dag om du inte får hjälp att sluta med detta agerande. Det du gör är skrämmande för folk.

Men jag ville att hon skulle veta om vad han hade skrivit till mig för jag trodde dom dejtade eller var tillsammans och ville vara ärlig jag tycker inte om att ljuga för personer, jag får ångest och ont i magen av att gå omkring och dölja saker det känns inte bra och jag hade velat att någon kontaktade mig om samma sak skulle hända mig för jag uppskattar ärlighet även om jag kanske skulle bli arg först.
Svar på tråden 💔💔💔