• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Vallmo93

Hur går det för alla? Vilken dag i cykeln är ni på och hur mår ni? 🤗

Jag är 10 dpo idag (bim imorgon/ev onsdag), och är inte jättehoppfull. Förvisso har jag inte haft lika mycket spottings som jag brukar ha (knappt något), men testat negativt och vet om att jag ägglossade från min sämre sida som inte har äggledare (iom jag gjorde spolning och ultraljud denna cykeln). Tempen är under coverline idag också.

Känner mig inte lika ledsen som tidigare månader under hösten. 2025 har varit ett jävla skitår och någonstans så ser jag ändå fram emot att få lämna det bakom mig och att 2026 kommer bli bättre ❤️

• Anonym (Nemi)
    Vallmo93 skrev 2025-12-08 10:03:13 följande:

Jag är 10 dpo idag (bim imorgon/ev onsdag), och är inte jättehoppfull. Förvisso har jag inte haft lika mycket spottings som jag brukar ha (knappt något), men testat negativt och vet om att jag ägglossade från min sämre sida som inte har äggledare (iom jag gjorde spolning och ultraljud denna cykeln). Tempen är under coverline idag också.

Känner mig inte lika ledsen som tidigare månader under hösten. 2025 har varit ett jävla skitår och någonstans så ser jag ändå fram emot att få lämna det bakom mig och att 2026 kommer bli bättre ❤️

Jag är på ÄL + 11/12, enligt min app är min BIM 14/12 men tror snarare det är 11/12-12/12 med tanke på när min ägglossning verkar varit. Dock har jag lovat min man att inte testa för tidigt denna månad haha, att vi ska testa i helgen nära min BIM om min mens inte kommer innan. Känslorna går på högvarv och hoppas verkligen det har blivit en graviditet denna månad! 🥰❤️ Men kliar i fingrarna vill testa nu haha. 😅

Håller tummarna för dig att det kanske bara var tidigt och att det är något ändå ❤️ Annars att 2026 blir ditt år istället ❤️
  • Elisand

Är på äl+4 idag så väntan känns ännu lång för att veta om det blev något eller inte. Jag känner typ lika som dig faktiskt, inte lika ledsen som tidigare. Vill också bara lämna detta år bakom mig och hoppas att 2026 är året jag faktiskt blir gravid och får behålla ❤️ 
  • Vallmo93
    Anonym (Nemi) skrev 2025-12-08 10:35:29 följande:
    Jag är på ÄL + 11/12, enligt min app är min BIM 14/12 men tror snarare det är 11/12-12/12 med tanke på när min ägglossning verkar varit. Dock har jag lovat min man att inte testa för tidigt denna månad haha, att vi ska testa i helgen nära min BIM om min mens inte kommer innan. Känslorna går på högvarv och hoppas verkligen det har blivit en graviditet denna månad! 🥰❤️ Men kliar i fingrarna vill testa nu haha. 😅

Håller tummarna för dig att det kanske bara var tidigt och att det är något ändå ❤️ Annars att 2026 blir ditt år istället ❤️
    Åh spännande dagar! Jag försöker egentligen inte heller testa för tidigt, men någonstans så gillar jag att börja testa på helgen (och ta besvikelsen då) än att testa/få mens en vardag typ på kontoret. Så därav det ändå blev tidigt denna cykel igen 🙈 Hoppas så det är något för dig! ❤️ 
    Elisand skrev 2025-12-08 13:39:16 följande:
    Är på äl+4 idag så väntan känns ännu lång för att veta om det blev något eller inte. Jag känner typ lika som dig faktiskt, inte lika ledsen som tidigare. Vill också bara lämna detta år bakom mig och hoppas att 2026 är året jag faktiskt blir gravid och får behålla ❤️ 

Har följt dig i trådarna under hösten, och hoppas så för dig också! Jag och min partner kommer nog skicka in ansökan om fertilitetsutredning snart också (frågan är om de räknar 12 månader från X:et i Januari eller från operationen i mars?) och visst känns det alltid lite lättare när det händer saker runtomkring så att man kan ta det cykel för cykel. Även om jag gick in i 2025 med tron om att jag skulle bli gravid någon gång under året, så känner jag ändå så stor tilltro och hopp om att mycket kommer hända 2026 (med eller utan hjälp).❤️

Hur lång tid tog det från att ni skickade in om utredning till att ni fick remissen godkänd? ❤️
  • Lovishumlan

Är på dag 24 och ägglossningen känns fortsatt långt ifrån. kanske inte ens blir någon denna månad. Men försöker hålla modet uppe. 

Skönt att du ändå ser framemot ett nytt år! 2025 känner man sig rätt färdig med nu..

• Labella9

Jag har bim på lördag och beställde hem gravtest igår. När de kommer ska jag nog våga mig på att testa :)

• Anonym (En liten 2a)

Har bim idag eller imorgon och testade med rfsus nya stickor. Någon som upplevt såpass starka spökstreck på dessa? Vet inte ju inte vad man ska tro. 
  • Labella9
    Anonym (En liten 2a) skrev 2025-12-08 16:14:49 följande:

Har bim idag eller imorgon och testade med rfsus nya stickor. Någon som upplevt såpass starka spökstreck på dessa? Vet inte ju inte vad man ska tro. 
    Jag ser ett streck. Testa att ta ett annat från annat märke 🙈
  • Vallmo93
    Lovishumlan skrev 2025-12-08 15:12:45 följande:

Är på dag 24 och ägglossningen känns fortsatt långt ifrån. kanske inte ens blir någon denna månad. Men försöker hålla modet uppe. 

Skönt att du ändå ser framemot ett nytt år! 2025 känner man sig rätt färdig med nu..

Hoppas ÄL kommer snart för dig! Och förstår det måste vara tufft med längre och oregelbundna ÄL 😔 vet du vad det beror på, om du har PCOS eller annat? 

och ja, vi får hålla modet uppe ❤️

Svar på tråden BIM december 2025