• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Anonym (Virrpannan)

Ugh, min ÄL verkar bli sen denna månad. Den är aldrig sen så känns inte toppen, eller så växer det till sig ett rejält toppenägg, jag kan ju hoppas på det 😆 Känns i kroppen att ÄL är på gång och det har varit nästan positivt men varför slår inte testet om för?! Drygt. Hemma med sjukt barn också så har ju alldeles för mkt tid till att fundera och grubbla 😂

Stort grattis dom nya plussen 🥳😍

• Hejasommaren
    Lalviv skrev 2025-12-04 10:43:47 följande:

Så kul! vilken start på december tråden!🥳🤩
    grattis grattis!!
    jag har inte vågat testa än, håll tummar och tår för mig♥️

Håller alla tummar jag kan för dig! 🤞🏻🌸
  • Anonym4042

Mensen dök tyvärr upp idag som jag anade. Men hinner med en bim till i december så hänger kvar ☺️

1/12 - Ayla ➖
    4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042 
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    15/12 - En som längtar
    16/12 - Otålig!
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    22/12 - Babysheep
    26/12 - Hemliganatta
    26/12 - Jullan00
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)
    30/12 Anonym4042

• FLundvall

Symptom - Foglossning

Son 1 kom vid vecka 20
    Son 2 kom vid vecka 4
    Son 3 kom vid vecka 12
    Missfall kom vid vecka 8
    Nuvarande graviditet kom vid vecka 4 igen nu alltså... :/

Ja, man kan ha det så tidigt. Relaxinen peakar vid ÄL och sen sjunker. Men, blir man gravid så utsöndras det vidare och ökar. Och ja... idag när jag vek tvätten och tog ett stort kliv ut till sidan så visade den sig igen.. så ont! Nu hugger det till i SI-leden på vänstra sidan hela tiden sen nån timme tillbaka. 

Nån mer som har besvär som jag? 🙈 kryckor har jag hemma och räknar med rullstol mot slutet... 🤓 

• Zozoi

Tog ett digitalt idag, idag är egentligen beräknad BIM.

Nu vågar jag tro på det här på riktigt 😭❤️
  • Zozoi
    FLundvall skrev 2025-12-04 12:55:09 följande:

Symptom - Foglossning

Son 1 kom vid vecka 20
    Son 2 kom vid vecka 4
    Son 3 kom vid vecka 12
    Missfall kom vid vecka 8
    Nuvarande graviditet kom vid vecka 4 igen nu alltså... :/

Ja, man kan ha det så tidigt. Relaxinen peakar vid ÄL och sen sjunker. Men, blir man gravid så utsöndras det vidare och ökar. Och ja... idag när jag vek tvätten och tog ett stort kliv ut till sidan så visade den sig igen.. så ont! Nu hugger det till i SI-leden på vänstra sidan hela tiden sen nån timme tillbaka. 

Nån mer som har besvär som jag? 🙈 kryckor har jag hemma och räknar med rullstol mot slutet... 🤓 

Usch vad jobbigt med foglossningen! Hoppas att det kanske lättar 😩 Vet en kompis till mig hade, men dock inte så tidigt som du och det avtog en del sen.

Jag var väldigt skonad från det min förra graviditet, jag vet att jag kände av lite i mitten av graviditeten men att det sedan försvann. Behövde aldrig något bälte eller så.

Hoppas du mår bättre snart 🙏
  • FLundvall
    Zozoi skrev 2025-12-04 15:50:53 följande:
    Usch vad jobbigt med foglossningen! Hoppas att det kanske lättar 😩 Vet en kompis till mig hade, men dock inte så tidigt som du och det avtog en del sen.

Jag var väldigt skonad från det min förra graviditet, jag vet att jag kände av lite i mitten av graviditeten men att det sedan försvann. Behövde aldrig något bälte eller så.

Hoppas du mår bättre snart 🙏
    Tror tyvärr det kommer följa samma mönster som tidigare 🙃 värre o värre. Men när de två första fixerade sig så försvann foglossningen! Men inget man kan räkna med att nr 4 kommer göra 🙈 men vet vad foglossningen innebär och är redo och det är så värt det! :)
  • Anonym (Elly)

Jag har BIM 9/12. Har sedan i tisdags haft mensvärk som kommer på kvällarna. Sitter just nu och pluggar med molande mensvärk som kommer och går. Det är bara på kvällen det har vart så. Någon som har vart med om samma?

Har även huvudvärk som kommer och går. Mensvärken är ibland väldigt kraftig, gör lika ont som när man har mens typ.

Är nästan 100% säker jag kommer få min mens snart. Men blir lite orolig att något är fel med sådan stark smärta som kommer och går.

• Babysheep

Jag har en fråga om cervixsekret för er som följer med sånt. Varning för TMI nedan.

Mitt fertila sekret brukar börja med en rejäl "blobb", som riktigt färsk äggvita. Seg, halvgenomskinlig och väldigt fast i konsistensen. 
    Dagen efter blir sekretet glattare, rikligare och rinnigare, kan lämna spår i trosan. Det håller i sig 1-2 dagar innan det blir tunnare och mindre och försvinner sedan helt. 

Vilket sekret är egentligen det mest fertila? Det sega första? Eller det hala rinniga?

Svar på tråden BIM december 2025