• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Anonym (Virrpannan)
    Anonym (Nr4) skrev 2025-12-10 10:40:40 följande:
    Åh haha tror också jag får en röd och mensig jul 😂

Min man jobbar borta och ägglossningen kom såklart då så tror också vi hade sex för tidigt. Så förstår helt hur du känner och din frustration!

Håller tummarna för oss ändå, jag frågade chatgpt och den tyckte det kunde gå bra så jag fortsätter hoppas tills jag får bevisat något annat! 😁
    Så irriterande när man försöker få till det så gott man kan, men vi kan ju ha tur ändå 😅🙏🏻 Dom små simmarna ska ju kunna leva och vänta flera dagar men jag är nog lite pessimistiskt lagd 🙈
    Labella9 skrev 2025-12-10 13:43:10 följande:
    Det finns absolut chans att någon stark simmare varit kvar. Räkna inte ut dig helt än ❤️
    Nä ja vet egentligen att det är fullt möjligt men känns långsökt just för mig 😆 
  • Anonym (längtar innerligt)

Nån som vet om det finns nåt man kan göra för att flytta sin cykel lite? Det funkar verkligen inte med ägglossning onsdag em/torsdag morgon för oss 😭 Det är oftast mitt i veckan den hamnar. Den här månaden tog vi ledigt för att tajma men så kan man ju inte hålla på? Kan också meddela att det var svårare att lyckas prestera än vad vi nånsin trott när det var så himla ocharmigt ?schemalagt? mys. Lägger för oss kvinnor men stackars män 😅

Nästa ägglossning är vid nyår och då är vi ju lediga, men vi kommer att vara i en trång stuga omgiven av ungdomar? Sen i januari kan vi ju inte vara lediga från jobb igen. Vet ni nåt knep att tycka cykeln lite? Vill ju inte riskera nåt som funkar bra men det skulle vara så smidigt med ägglossning på helgen!!!

• Anonym (längtar innerligt)

Förlåt för så konstiga meddelanden. Hemsidan är så dålig med en massa reklam som dyker upp och så blir det så hattigt när man skriver. Många frågetecken i texten också men det är pga emojis. Hoppas det går att förstå det jag skrev ovanför ändå. 

• Anonym (Nr4)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-12-10 16:40:19 följande:
    Så irriterande när man försöker få till det så gott man kan, men vi kan ju ha tur ändå 😅🙏🏻 Dom små simmarna ska ju kunna leva och vänta flera dagar men jag är nog lite pessimistiskt lagd 🙈
    Labella9 skrev 2025-12-10 13:43:10 följande:
    Det finns absolut chans att någon stark simmare varit kvar. Räkna inte ut dig helt än ❤️
    Nä ja vet egentligen att det är fullt möjligt men känns långsökt just för mig 😆 
    Jag förstår, är också pessimistisk men försöker övertala mig själv 🤣
    En fin julklapp istället för en röd jul låter mycket trevligare 😁🎅
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-12-10 18:01:19 följande:

Nån som vet om det finns nåt man kan göra för att flytta sin cykel lite? Det funkar verkligen inte med ägglossning onsdag em/torsdag morgon för oss 😭 Det är oftast mitt i veckan den hamnar. Den här månaden tog vi ledigt för att tajma men så kan man ju inte hålla på? Kan också meddela att det var svårare att lyckas prestera än vad vi nånsin trott när det var så himla ocharmigt ?schemalagt? mys. Lägger för oss kvinnor men stackars män 😅

Nästa ägglossning är vid nyår och då är vi ju lediga, men vi kommer att vara i en trång stuga omgiven av ungdomar? Sen i januari kan vi ju inte vara lediga från jobb igen. Vet ni nåt knep att tycka cykeln lite? Vill ju inte riskera nåt som funkar bra men det skulle vara så smidigt med ägglossning på helgen!!!

Enda jag vet är när jag åt Rosenrot så fick jag ägglossning några dagar tidigare! Så det kanske hade varit något att prova? Är bara positivt oavsett att äta när man förösker bli gravid 🤗
  • Anonym (Elly)

Jag är lite i samma sits. Kommer ha ägglossning till jul och då är vi tillsammans i en ganska så stor stuga ändå med en till småbarnsfamil. Jag ska försöka få till nåt mys då men händer det inte ja då händer det inte.

Men som någon annan skrev tror jag också rosenrot kan flytta fram cykeln så ägglossning kommer tidigare. För mig har den kommit 1-2 dagar tidigare när jag testat med rosenro. Men jag har också läst att rosenrot kan rubba menscykel, dock aldrig gjort det för mig.
  • Zozoi

Jag kikar in här i tråden titt som tätt och hejar på er allihopa! 

Stor kram till er som fått mensen och jag hoppas på bättre lycka snart. Och ett stort lycka till ni som fortfarande går och väntar på att testa ❤️

• Anonym (F96)

Det här svaret gäller inte att förflytta cykeln, det vet jag ingenting om.
    MEN, det här med prestation och stress när det gäller att schemalägga ligget och känna att man MÅSTE - jag kan tipsa om heminseminering som ett alternativ. Det har tagit ner stressen otroligt mycket för mig att veta att om jag har ÄL och verkligen, verkligen inte är på humör så finns det faktiskt en backup plan. Vi har bara testat det en gång, men jag känner mig så mycket lugnare bara av vetskapen att det finns ett alternativ. 

Oromantiskt, visst! Men ibland får man vara lite praktisk :) Och någonstans tänker jag att det romantiska i det hela är faktiskt att man väljer att skaffa barn ihop.

Nu blev det ju ingen bebis av det för oss när vi testade, men enligt vad jag har läst ska det funka för många!
  • Loviisa92

Vad har ni för erfarenhet av testlagrets tento graviditetstest? Har köpt hem dom nu, brukar i vanliga fall använda mig av RFS men har fått svaga streck på dom och sedan mens, så antingen kemisk graviditet eller spök och därför testar jag tento denna månaden. 

• dstrl
    Loviisa92 skrev 2025-12-11 12:28:58 följande:

Vad har ni för erfarenhet av testlagrets tento graviditetstest? Har köpt hem dom nu, brukar i vanliga fall använda mig av RFS men har fått svaga streck på dom och sedan mens, så antingen kemisk graviditet eller spök och därför testar jag tento denna månaden. 

Billiga o bra tycker jag.
  • Anonym (Anonyma)
    1/12 - Ayla ➖
    4/12 - Zozoi ➕️
    4/12 - Anonym4042 ➖
    5/12 - Filippa ➕️
    5/12 - hejasommaren ➕️
    6/12 - Anonym (Elen) ➖
    7/12 - Lavi
    9/12 - Vallmo93 ➖
    9/12 - Elly
    12/12 - Tjej90sve
    13/12 - Labella9
    13/12 - Anonyma 
    14/12 - Nemi
    14/12 - Elisand
    15/12 - En som längtar
    16/12 - Otålig!
    16/12 - Isa94
    16/12 - Anonym (F96)
    17/12 - Juliflicka
    17/12 - Längtar innerlig
    17/12 - Kattan93
    19/12 - Babysheep
    20/12 - Mioio
    20/12 - Bebo7890
    20/12 - Virrpannan
    23/12 - Jullan00
    25/12 - Anonym (Nr4)
    26/12 - Hemliganatta
    28/12 - Grönbär
    30/12 - Ayla
    30/12 - Anonym (Elen)
    30/12 Anonym4042

Skrev in mig på listan nu :) 

Jag har en fråga, som säkert besvarats tidigare i tråden men jag frågar ändå: ni som plussade, hur var era flytningar innan plus? Jag har hört att man får mycket flytningar, men mina har typ försvunnit, men jag har inga andra symptom för att mensen ska dyka upp så jag hoppas ändå !! :) Brukar annars börja frysa och få ont i äggstockarna såhär två dagar innan mens.
Svar på tråden BIM december 2025