• Anonym (Sofie87)

Lämnad och dumpad

För ungefär 3 veckor sedan började jag märka att min pojkvän blev kall och drog sig undan mig, det var som att allt blev jobbigt och plötsligt gick ut över mig, var en laddare sönder var det mitt fel, fanns det ingen mat klar var det mitt fel, Var vi tillsammans vid tv:n var jag i vägen. Helt plötsligt bara dog allt ut och han skyllde på att jag var total förändrad, att jag inte är nog tillräcklig för honom. Igår hade vi ett snack, vi skulle försöka igen. Idag kom han hem från jobbet, det första han gör är att möta mig med en kall blick och en enkel hälsning. Jag frågar vad vi ska äta tillsammans ikväll, han svarar ?nu är det bra, du får Packa dina saker, jag är så trött på dig? jag får panik och börjar panik gråta, han säger att jag ska rycka upp mig och att mitt liv kommer bli bättre. Han tar nyckeln från mig, ser ut att fundera väldigt mycket och mina föräldrar kommer och hämtar mig. Han bara står och kollar på mig för att sedan ge mig en kram? Jag går, lämnar hans lägenhet, han drar ner alla gardiner och bara går och sover, skiter alltså totalt i mig, helt känslokallt. 

jag kan inte sluta gråta, han har alltid varit min nummer 1, det kändes inte som att han ville detta egentligen. jag mår jätte dåligt. jag fick inte ens en ärlig chans, jag fick ingen rimlig anledning, jag fick bara gå, och där står han. 

• Svar på tråden Lämnad och dumpad
  • Anonym (Sofie87)

Han sa även att jag gråter och överdriver för att jag försöker fjäska och försöker skapa en förändring 

• Dardi007skane

vad bra att du stack därifrån. Han kommer ångra sig men hoppas du går inte tillbaka för din egen skull för det kommer aldrig blir bra med honom . 

• Anonym (Sofie87)
    Dardi007skane skrev 2025-11-13 02:16:48 följande:

vad bra att du stack därifrån. Han kommer ångra sig men hoppas du går inte tillbaka för din egen skull för det kommer aldrig blir bra med honom . 

Tack. Jag fick verkligen ingen chans, han gav mig en hejdå kram? Varför ens en kram? Som att det skulle hjälpa När jag är totalt nedbruten. 
  • Dardi007skane
    Anonym (Sofie87) skrev 2025-11-13 02:20:29 följande:
    Tack. Jag fick verkligen ingen chans, han gav mig en hejdå kram? Varför ens en kram? Som att det skulle hjälpa När jag är totalt nedbruten. 
    förnedra inte dig själv ! Det är han som skulle få chans och inte du ! hans betende förtjänar noll respekt 
  • Anonym (Gå vidare)

Inte ens när jag är så arg, upprörd och extremt trött på min sambo skulle jag göra så mot honom. För i slutändan så älskar jag honom och kan inte se ett liv utan honom. 

Min poäng: hitta en annan. Han verkar ostabil. Man vill vara med någon som står med en under vått och torrt. Förlåta varandra vid misstag och istället bygga en stabilare relation och ta lärdom av händelsen. 

Man kan vara ledsen, upprörd och besviken. Någon timme, dag, vecka eller rent av en månad beroende på vad det är. Är man genuint ledsen och den andra är redo att förlåta finns det en framtid. 

Men att beskylla sin partner för saker i vardagen på de sättet som inte ens är ditt fel är inte ok. Låter lite som du blivit utsatt för psykisk misshandel. Skulle inte förvåna mig om han vill ha dig tillbaka om ett litet tag. Då har han lyckats bryta ner dig lite så kommer du tillbaka till honom med sänkt huvud och ber om ursäkt. När det egentligen är han som ska göra det. 

Kanske även dåliga skuldkänslor för han gjort något (träffat någon annna?) så går det dåliga humöret ut på dig. Vill ha bort dig ett tag så han kan fumla runt med den andra tjejen en tag, sen när hon tröttnat eller han tröttnat så hör han av sig. Igen, se ovan så kommer du tillbaka med skuldkänslor och ber om ursäkt för något du aldrig gjort. Me men han beskyller dig, lättare så än att beskylla sig själv. 

Slutsats: gå inte tillbaka även om han vill. Ha lite ryggrad och värdera dig högre än att vara med en sån skitstövel. Säg att du inte accepterar att bli behandlad på de sättet han gjorde.  

• Dardi007skane
    Anonym (Gå vidare) skrev 2025-11-13 02:28:32 följande:

Inte ens när jag är så arg, upprörd och extremt trött på min sambo skulle jag göra så mot honom. För i slutändan så älskar jag honom och kan inte se ett liv utan honom. 

Min poäng: hitta en annan. Han verkar ostabil. Man vill vara med någon som står med en under vått och torrt. Förlåta varandra vid misstag och istället bygga en stabilare relation och ta lärdom av händelsen. 

Man kan vara ledsen, upprörd och besviken. Någon timme, dag, vecka eller rent av en månad beroende på vad det är. Är man genuint ledsen och den andra är redo att förlåta finns det en framtid. 

Men att beskylla sin partner för saker i vardagen på de sättet som inte ens är ditt fel är inte ok. Låter lite som du blivit utsatt för psykisk misshandel. Skulle inte förvåna mig om han vill ha dig tillbaka om ett litet tag. Då har han lyckats bryta ner dig lite så kommer du tillbaka till honom med sänkt huvud och ber om ursäkt. När det egentligen är han som ska göra det. 

Kanske även dåliga skuldkänslor för han gjort något (träffat någon annna?) så går det dåliga humöret ut på dig. Vill ha bort dig ett tag så han kan fumla runt med den andra tjejen en tag, sen när hon tröttnat eller han tröttnat så hör han av sig. Igen, se ovan så kommer du tillbaka med skuldkänslor och ber om ursäkt för något du aldrig gjort. Me men han beskyller dig, lättare så än att beskylla sig själv. 

Slutsats: gå inte tillbaka även om han vill. Ha lite ryggrad och värdera dig högre än att vara med en sån skitstövel. Säg att du inte accepterar att bli behandlad på de sättet han gjorde.  

Bra sagt !
  • Lynx123

Du beskriver en vidrig person som varken respekterar eller ens gillar dig. Varför ödslar du dtt värdefulla liv på en sådan jeppe??? Varför kryper du för honom? Är du hans hembiträde???

• Anonym (Lisa)

Han har bestämt sig för att göra slut och har skapat anledningar till att kunna göra slut . 

Att skylla på en massa konstiga saker är klassiskt när man vill flytta fokus från sig själv. Han har mest troligt hittat nån annan och vill bli av med dig helt enkelt.  

Alternativt så har han rätt i att du är förändrad sv olika orsaker och inte orkar med det då du kanske blivit mer negativ och ert förhållande faktiskt inte fungerar längre. Det kan finnas sanning i det han säger helt enkelt,  det vet bara du. 

• Anonym (Ride, Sally ride)

Lär dig en sak: Man går aldrig aldrig aldrig tillbaka till en relation där man inte blir respekterad. Så dåligt självförtroende får man inte ha.

Sörj en stund och lappa ihop dig själv, du kommer att hitta en annan kille när du är redo för det.

• Anonym (C)

Han hade flera veckor då han visade att han inte ville vara i ett förhållande med dig. Han har bestämt sig. 

Det är svårt att separera om man har varit tillsammans ett tag, även om man verkligen vill det. Så han skyller allt på dig, att allt du gör är fel. 

Kramen från honom när du lämnade var ett hej då, inget annat. 

Ja han kan ha träffat någon ny, med det vet vi inget om.

Du får börja sorgeprocessen efter förhållandet. Man kommer inte undan det när man har varit tillsammans ett tag,  och den andra bryter upp förhållandet.
    Smärtsamt men nödvändigt.

Svar på tråden Lämnad och dumpad