• Anonym (Trogen)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Jag ger upp nu. Alla killar är otrogna och har ingen lojalitet på nätet eller i livet. Jag har sett serien Love on the spectrum och undrar om man verkligen måste hitta en autist för att få den graden av lojalitet man söker. Det verkar vara sista utvägen???

• Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?
  • Anonym (Trogen)
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 13:09:03 följande:

Fast att män runkar fast de är i en relation är inget konstigt. Om båda var arbetslösa och inte har barn och sitter hemma hela dagarna kanske man kan ha sex precis när man känner för det (och så måste ju partnern vara sugen också såklart).

Just nu har vi en bebis som sover med oss och ammas och en 3-åring som ofta kommer upp i sängen också. Sambon måste sova tidigt för han ska upp till jobbet och jag måste vakna med bebisen. Som du kanske kan gissa blir det inte tillfälle att ha sex så ofta. Förstår du hur orimligt det skulle vara om jag skulle förbjuda min sambo att runka? Eller han skulle förbjuda mig att ta hand om mig själv de gånger jag får tillfälle. 

Om han kollar porr eller inte struntar jag i så länge han inte kollar på något riktigt sjukt eller obehagligt , det skulle jag väl vilja veta om isåfall. Annars är det något som han kan hålla för sig själv. Det är väl isåfall om det går ut över det gemensamma sexlivet som det blir ett problem. 

Vem har sagt något om att förbjuda partnern att runka? Jag har inga problem med om min partner skulle runka ibland. Det jag har problem med är om han måste ha tillgång till andra kvinnors kroppar och underliv medan han gör det. Det är helt sjukt att detta är så normaliserat att tanken på en man som runkar utan porr ses som det onormala. Och skrämmande hur många män är så beroende att de inte klarar av att runka utan det. 
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-29 15:02:37 följande:
    Vem har sagt något om att förbjuda partnern att runka? Jag har inga problem med om min partner skulle runka ibland. Det jag har problem med är om han måste ha tillgång till andra kvinnors kroppar och underliv medan han gör det. Det är helt sjukt att detta är så normaliserat att tanken på en man som runkar utan porr ses som det onormala. Och skrämmande hur många män är så beroende att de inte klarar av att runka utan det. 
    Man skaffar aptiten ute, men äter hemma som det heter. Man håller sig till en kvinna rent fysiskt, men självklart vandrar tankarna iväg ibland och män är visuella.

Har du själv aldrig fastnat för någon attraktiv man i tanken, i en bok, på jobbet eller liknande? Man behöver ju inte vilja sätta på alla i verkligheten bara för att man tycker dom är attraktiva.
  • Anonym (L)

De flesta kan tycka att andra än partnen är attraktiva, det har inget att göra med otrohet.

• Anonym (Mx)
    Anonym (L) skrev 2025-11-29 15:14:53 följande:

De flesta kan tycka att andra än partnen är attraktiva, det har inget att göra med otrohet.

Det är rätt orimligt att tro att man bara blir attraherad av sin partner. Dom flesta kan även deala med den verkligheten utan att köra fast i svartsjuketräsket.
  • Anonym (R)

Det finns gott om killar som inte är otrogna. Du bör fråga dig själv varför du dras till skiten och inte attraheras av de vettiga. Är de tråkiga i dina ögon? Annat?

• Jimmy75
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-28 22:22:13 följande:
    Var finns kategorin trogna män då? 
    Tja, bland alla andra män och människor naturligtvis. Jag känner hur många som helst. De är dock upptagna. Det enda du kan göra är att på olika vis fundera över vad det är gemensamt mellan de relationer du har haft. Dras du till en viss typ av män? Har du ingått i en relation med dem innan du haft klart för dig att ni båda är överens om att ni är exklusiva? Det låter som att du har haft en del otur absolut, vilket såklart är jättetråkigt....men det är inte supersannolikt att det BARA handlar om otur. Antagligen finns det mönster du kan upptäcka kopplade till hur du attraheras av och hur du väljer partner som då gör att risken för dig att råka ut för det ökar.
  • Anonym (ho ho ho)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-29 14:54:59 följande:
    Du kommer inte kunna kunna ge en enda referens till någon seriös forskning som visar  samband mellan extrem liberalism och autism.
    "Extrem liberalism" kan i forskartermer rätt säkert översättas till "inappropriate and risky behaviors". Lo and behold, I give you: 

Sex and Sexuality in Autism Spectrum Disorders: A Scoping Review on a Neglected but Fundamental Issue

"This review found that, although individuals with ASD may have sexual functioning, their sexuality is characterized by higher prevalence rates of gender dysphoria and inappropriate sexual behavior. Furthermore, sexual awareness is reduced in this patient population, and the prevalence of other variants of sexual orientation (i.e., homosexuality, asexuality, bisexuality, etc.) is higher in adolescents with ASD than in non-autistic peers. Sexual health and education should be included in the care path of patients with ASD in order to improve their quality of life and avoid/reduce inappropriate and risky behaviors."

pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9688284/
  • Anonym (ho ho ho)

Vidare hade jag sex med en otrogen och rätt kinky person med autismdiagnos  senast idag faktiskt, så jag tror inte det är en lösning på TS problem. Oskyldig

• Anonym (Kri)
    Anonym (Mx) skrev 2025-11-29 06:56:32 följande:
    Om man har den synen på porr, så reduceras antalet män för en relation med 95% skulle jag gissa.
    Mycket möjligt. Och det gör mig inget alls. Är hellre utan partner än tillsammans med nån patetisk porrnisse.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 13:09:03 följande:

Fast att män runkar fast de är i en relation är inget konstigt. Om båda var arbetslösa och inte har barn och sitter hemma hela dagarna kanske man kan ha sex precis när man känner för det (och så måste ju partnern vara sugen också såklart).

Just nu har vi en bebis som sover med oss och ammas och en 3-åring som ofta kommer upp i sängen också. Sambon måste sova tidigt för han ska upp till jobbet och jag måste vakna med bebisen. Som du kanske kan gissa blir det inte tillfälle att ha sex så ofta. Förstår du hur orimligt det skulle vara om jag skulle förbjuda min sambo att runka? Eller han skulle förbjuda mig att ta hand om mig själv de gånger jag får tillfälle. 

Om han kollar porr eller inte struntar jag i så länge han inte kollar på något riktigt sjukt eller obehagligt , det skulle jag väl vilja veta om isåfall. Annars är det något som han kan hålla för sig själv. Det är väl isåfall om det går ut över det gemensamma sexlivet som det blir ett problem. 

Jag har aldrig pratat om onani, trött halmgubbe från ditt håll. Men att glo på porr medan man gör det är inte att vara trogen i mina ögon. Och inte i TS ögon heller som det verkar.
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 12:56:43 följande:

Du menar alltså på fullt allvar att autistiska män inte skulle få ligga utan att betala för det😂

Det beror väl på hur svårt autism man har men någon med lätt autism (det man tidigare kallade Aspberger) har nog oftast inga jätteproblem med det om de är snälla och trevliga och ser hyfsat bra ut. Jag hade en inneboende när jag var yngre som har lätt autism. Vi är fortfarande vänner, han har lite svårt med det sociala men är lång , vältränad, snäll, tar hand om sig själv. Han fick nyligen tvillingar. Vad jag vet är han inte otrogen som tur är men han dejtade flera tjejer när vi bodde tillsammans också.

Min bror har också antagligen lätt autism , objektivt skulle jag säga att han ser bra ut. Han har flickvän och har aldrig haft några större problem att träffa tjejer. Otrogen har han nog faktiskt varit mot en tjej också (inget jag tycker är ok såklart) , iallafall anklagade hon honom för det. 

Jag tror inte heller autistiska män är porrberoende i högre utsträckning än andra. Och om du tror att det bara är män som inte får sex på annat sätt som betalar för det så måste jag göra dig väldigt besviken. Jag har haft oturen att jobbai den branschen själv i några år när jag var ung och ensamstående mamma. Många har fru eller flickvän, många ser bra ut, framgångsrika , trevliga , sociala. Det blir kanske lättare om man inbillar sig att det bara är ensamma losers som bor i sin mammas källare som gör sånt men så är det absolut inte, det kan vara precis vem som helst. De som köper sex för att de absolut inte får ligga på något annat sätt är en klar minoritet, tror inte jag har träffat mer än någon enstaka i den kategorin, kanske ingen alls till och med. 

Sluta dumtolka mina texter. Nej, har aldrig påstått att det enda sättet för autistmän att få sex är att betala, bara att de har svårare för det sociala och därmed skulle ha lättare att vara otrogna genom att betala för det, i jämförelse med män som har en normal social förmåga.

Har heller aldrig påstått att autistmän skulle vara mer porrberoende än icke autistiska män. Ännu en tradig strawman från dig. Sluta läsa in en massa trams som inte finns i mina texter. 

Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?