• Anonym (Trogen)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Jag ger upp nu. Alla killar är otrogna och har ingen lojalitet på nätet eller i livet. Jag har sett serien Love on the spectrum och undrar om man verkligen måste hitta en autist för att få den graden av lojalitet man söker. Det verkar vara sista utvägen???

• Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?
  • Anonym (E)

Inser du inte hur nedsättande du resonerar? 

Som redan har påpekats så är personer med autism individer och du får det att låta som om att träffa en autistisk man skulle vara det sista man tar till i ren desperation. 

Usch, hoppas att personer med autism som läser det här inte tar åt sig av TS okunskap och obetänksamhet. 

Alla män är för övrigt inte otrogna. Du får nog snarare reflektera över vilka män du dras till. 

• Anonym (Trogen)
    Anonym (Mx) skrev 2025-11-28 16:16:53 följande:

Då letar du eller attraherar troligen en viss kategori av män. Beklagar om du varit med om skitmän, men det finns troligen både för- och nackdelar även med en lätt autistisk man.

Var finns kategorin trogna män då? 
  • Anonym (Trogen)
    Anonym (Kri) skrev 2025-11-28 16:42:30 följande:

En annan idé kunde ju vara att söka en konservativt kristen man, gärna en som vuxit upp med sådana värderingar. De göder inte gärna några polygama begär heller, typ som att glo på porr, och sånt som bara uppmuntrar till otrohet. 

Har provat troende män också, samma porrberoende där. 
  • Anonym (Trogen)
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-28 16:48:11 följande:

Känner för dig, TS. Du måste ha haft väldig otur. Eller så söker du dig till en viss sorts män.

Jag tror inte att majoriteten män (eller kvinnor) är otrogna. Möjligen något enstaka snedsteg, men inte notoriskt.

Själv har jag varit obrottsligt trogen i ett 40-tal år.

Så du brukar inte använda andra kvinnors kroppar för att komma? Surfa porr? 
  • Tyra myra

Man kan inte vaccinera sig mot otrohet  men man kan försöka att inte binda sig med första bästa som visar intresse. 

Vänta och se tills det dyker upp någon som har lika starka känslor för dig som du har för henne/honom.  vänta tills du hittar någon som investerar lika mycket i relationen som du.  Då kommer respekten ni har för varandra att minska risken för otrohet.

• Anonym (Kri)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-28 22:23:32 följande:
    Har provat troende män också, samma porrberoende där. 
    Det har jag svårt att tro på faktiskt, det låter lite som att du hittar på hela historien. Men om inte så säger jag det igen - sök i de konservativa kretsarna, inte den moderna kristendomen eller Svenska Kyrkan. Porrtittande brukar inte vara accepterat i frikyrkliga värderingar. Du får också välja dina män med omsorg och ställa krav redan från början. 
  • Anonym (Autist)

Jag har själv autism och det finns forskning på att autister oftast finns bland extremt liberala personer. Vet inte hur många autister jag känner som lever i öppna relationer, det känns mer vanligt bland autister än neurotyper. Om man då tänker på extremt liberala personer är autister så är det ju personer som tycker att månggifte är något som funkar utmärkt och så vidare? 

Själv är jag inte den svartsjuka typen. Om min partner är otrogen så är det inget jag bryr mig nämnvärt om. 

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-28 22:22:13 följande:
    Filadelfia-kyrkan. De brukar ha julkonserter nu i december, där kan du säkert hitta någon.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Kri) skrev 2025-11-28 23:05:04 följande:
    Det har jag svårt att tro på faktiskt, det låter lite som att du hittar på hela historien. Men om inte så säger jag det igen - sök i de konservativa kretsarna, inte den moderna kristendomen eller Svenska Kyrkan. Porrtittande brukar inte vara accepterat i frikyrkliga värderingar. Du får också välja dina män med omsorg och ställa krav redan från början. 
    Man kan väl vara en utmärkt partner, man, sambo och pappa även om man ser på porr ibland. Är porr detsamma som otrohet för dig?
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-28 22:22:13 följande:
    De blir ofta upptagna tidigt , före 25 år. och för hela livet. De är därför inte aktiva på Tinder eller liknande.
Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?