• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Elen)
    Griiffin skrev 2026-01-11 22:22:31 följande:

Ja det är ju så dumt egentligen, speciellt för mig som aldrig plussat tidigt😅 med min son plussade jag inte förens 2 dagar efter BIM och med min andra graviditet plussade jag på BIM. Båda gångerna tog jag flera tester innan som var negativa! 
    Ah spännande att du har symtom ändå! Jag känner absolut ingenting! Molvärk har jag men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g.. 
    Vi har BIM på samma dag! Ska oxå testa på onsdag igen bara för att vara helt säker, är hundra på att jag inte är gravid dock! 

Åh hoppas inte de är ett spök utan att du faktiskt plussar tidigt ❤️ håller alla tummarna för onsdag 🤞🏼
    Det luriga med kroppen är ju att inte ha symtom kan vara ett symtom 🤪

• Anidah

jag över inte hur jag ska tolka detta. Jag hade bim i lördags 10/1. Tog ett testa tidigt 6/1 som visade solklart negativt. Tog ett testa tidigt i lördags mest för att utesluta, ett svagt streck uppenbarade sig och jag fick en smärre chock. Har nämligen inte haft några symtom nu som jag haft de senaste fyra graviditeterna som slutat i missfall v8. Då har jag vetat en vecka innan bil att jag säkert är gravid. Men nu, Känner fortfarande inga symtom. Tog dessa två test nyss och clearblu testa tidigt visar ju ett svagt streck men vanliga testet ingenting alls. Jag känner mig förvirrad?. Och vågar inte hoppas!

• Anonym (Fiahalotta)

Kan det inte bara vara att du haft senare ägglossning eller att det faktiskt inte lyckades första gången och kroppen gjorde ett nytt försök att ägglossa där det lyckades? tempar du? Annars skulle jag gissa på senare ägglossning och därmed senare bim 🙏

Anidah skrev 2026-01-12 07:28:33 följande:

jag över inte hur jag ska tolka detta. Jag hade bim i lördags 10/1. Tog ett testa tidigt 6/1 som visade solklart negativt. Tog ett testa tidigt i lördags mest för att utesluta, ett svagt streck uppenbarade sig och jag fick en smärre chock. Har nämligen inte haft några symtom nu som jag haft de senaste fyra graviditeterna som slutat i missfall v8. Då har jag vetat en vecka innan bil att jag säkert är gravid. Men nu, Känner fortfarande inga symtom. Tog dessa två test nyss och clearblu testa tidigt visar ju ett svagt streck men vanliga testet ingenting alls. Jag känner mig förvirrad?. Och vågar inte hoppas!

• Griiffin
    Anonym (Elen) skrev 2026-01-11 23:28:54 följande:

Åh hoppas inte de är ett spök utan att du faktiskt plussar tidigt ❤️ håller alla tummarna för onsdag 🤞🏼
    Det luriga med kroppen är ju att inte ha symtom kan vara ett symtom 🤪

Ja, man kan ju alltid hoppas! Tack snälla🥰❤️
    Med min son hade jag ALLA symtom som går att ha kändes det som. Andra graviditeten hade jag inga symtom alls. Har loggat att jag var trött och hade molvärk dagen innan jag plussade. Annars kände jag ingenting, blev så chockad när jag plussade, hade tänkt att det skulle vara som första gången med massa symtom😅
  • Griiffin

Jag är inne på samma spår som Fiaha­lotta, du har säkert haft ägglossning senare än vad du trott! 
    Ta ett digitalt test så får du det på svart och vitt och även vilken vecka😊 min senaste graviditet hade jag inte heller några symtom men jag var gravid, så man måste inte ha tydliga symtom när man plussar. De kan komma som en käftsmäll senare😅❤️

• Anidah
    Griiffin skrev 2026-01-12 07:51:07 följande:

Jag är inne på samma spår som Fiaha­lotta, du har säkert haft ägglossning senare än vad du trott! 
    Ta ett digitalt test så får du det på svart och vitt och även vilken vecka😊 min senaste graviditet hade jag inte heller några symtom men jag var gravid, så man måste inte ha tydliga symtom när man plussar. De kan komma som en käftsmäll senare😅❤️

Kanske.. Jag kände dock att jag hade ägglossningssmärta runt dagen för äl och min mens är som en klocka var gång. Därför jag tycker det är så konstigt. Kan det varit ett långsamt ägg 😅 eller sent fäste? jag vet inte men vågar inte hoppas.. 🥺
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-11 15:56:27 följande:
    Hej och grattis till er som fått plus, till er som inte fick det eller fortfarande väntar på att testa, håll i och håll ut, håller tummarna för er att det snart får vara eran tur. Negativt test igår dpo 10/11. Men idag på den sjätte cykeln (är väl medveten om att det inte är särskilt länge men det har tagit hårt ändå, våran dotter blev till på första försöket) fick jag ett positivt digitalt ultratidigt test! Är i extas! Min dotter som precis blev 11 månader ska förhoppningsvis få bli storasyster, hoppas verkligen att det går vägen. Detta har gett mig en sån enorm respekt för er som kämpar månad in och månad ut kan inte ens förstå hur tufft det måste vara!
    Lägger officiellt in mig och mitt plus på listan🥹
    Grattis!!
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-11 16:25:14 följande:

Skönt med ännu en bekräftelse på ett digitalt test! ❤️ Klarar du av att känna dig lite glad eller är du mest orolig? Det kan ju dröja länge innan det dyker upp symtom och den tiden är ju värst när man inte har nåt att förlita sig på. 

Hela graviditetsrullen alltså? Vilken pärs! haha. 

Nu när jag fått se att det verkar gå åt rätt håll så vågar jag faktiskt känna mig lite glad och inte bara stressad. Men innan jag börjar drömma och planera allt för mycket så har jag för säkerhets skull bokat in ett tidigt ultraljud nästa fredag. jag vill se det lilla hjärtat slå innan jag andas ut Hjärta

Även här vågar jag mig på ett grattis! Men säger som Griffin, testa med digitalt också så kan du se veckor :)

• Anonym (Fiahalotta)
    Anidah skrev 2026-01-12 08:12:08 följande:
    Kanske.. Jag kände dock att jag hade ägglossningssmärta runt dagen för äl och min mens är som en klocka var gång. Därför jag tycker det är så konstigt. Kan det varit ett långsamt ägg 😅 eller sent fäste? jag vet inte men vågar inte hoppas.. 🥺
    Läste för några dagar sen att de gjort en studie på ägglossningsmärta och det är långt ifrån alltid den infaller när ägget släpps. Den kan komma dagar innan till dagar efter. Håller tummarna. Även om jag inte tror på veckorna digitala test för dem öre som de andra 🙈
  • Anonym (Fiahalotta)

Hittade

Anidah skrev 2026-01-12 08:12:08 följande:

• Anonym (Nemi)

Blir tyvärr minus för mig även denna månad. Det svaga plus jag fick i fredags var kanske kemisk graviditet eller spökstreck. Tog väldigt hårt på det här denna månad.. Detta var vårt tredje försök med första barnet och vet att det kan ju ta upp till ett år men flera vänner runtomkring mig blir gravida på 1-2 försöket och jag känner mig orolig för att något är fel.. Tänker låta mig vara ledsen och besviken idag så får det bli att ta nya tag för nästa.

Men stort grattis igen till alla som plussat! Håller mina tummar för er som väntar. ❤️

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar) ➕️
    6/1 - Noranora11 ➖
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96) ➕️
    9/1 - SaSeLa
    10/1 - Nemi ➖
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand ➖
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar