• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Hejasommaren
    Anonym (43) skrev 2026-01-14 17:09:01 följande:
    Har funderat på om jag kan ha det, eftersom jag har lite mensvärk till och från och börjar få flytningar. Så vi får väl se de kommande dagarna. 🙂

Jag blödde nästan dagligen, och det har jag aldrig gjort tidigare men vet ju att ingen graviditet är den andra lik.
    Håller tummarna att ÄL närmar sig även för dig ❤️
  • Anonym (Berta)

Hade Spottning igår och idag först rosa sen rött det kommer Och går, hade lite ont efter första gången men sen dess har de inte gjort nå ont alls, vanliga rfsu är knappt positiva ännu fast jag är 1 dag efter bim, fick dock ett positivt clear blue med veckoindikator 1-2 igår. Tempen hade sjunkit 0,4 under natten också så jag är nått jävulskt orolig men försöker att inte tappa hoppet, någon som har några tips eller nå snälla ord jag vet inte riktigt vill bara känna att det kommer bli okej oavsett.

• Anonym (43)
    Hejasommaren skrev 2026-01-15 08:15:13 följande:
    Håller tummarna att ÄL närmar sig även för dig ❤️
    Jag har aldrig använt äl-tester och sånt, känns som att det skulle stressa mig.. 😅
    Har aldrig tempat heller, däremot känner jag ju själv i kroppen om jag är varmare än vanligt. 🙂
  • Anonym (43)
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-15 08:51:59 följande:

Hade Spottning igår och idag först rosa sen rött det kommer Och går, hade lite ont efter första gången men sen dess har de inte gjort nå ont alls, vanliga rfsu är knappt positiva ännu fast jag är 1 dag efter bim, fick dock ett positivt clear blue med veckoindikator 1-2 igår. Tempen hade sjunkit 0,4 under natten också så jag är nått jävulskt orolig men försöker att inte tappa hoppet, någon som har några tips eller nå snälla ord jag vet inte riktigt vill bara känna att det kommer bli okej oavsett.

Man kan blöda även om man är gravid eftersom slemhinnorna är mer känsliga, så det behöver inte vara något negativt 🙂 men jag förstår att det är jobbigt att inte veta. Du kan nog bara avvakta, tyvärr.
  • Hejasommaren
    Anonym (43) skrev 2026-01-15 09:30:59 följande:
    Jag har aldrig använt äl-tester och sånt, känns som att det skulle stressa mig.. 😅
    Har aldrig tempat heller, däremot känner jag ju själv i kroppen om jag är varmare än vanligt. 🙂
    Ja man ska givetvis inte pyssla med saker som ökar på stressen, det är bara dumt ☺️ eftersom jag har ÄL max 4ggr/året så blir det viktigt att både hitta dem och bekräfta dem så därav test + temp 😅
  • Anonym (Längtar innerligt)
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-15 08:51:59 följande:

Det låter tungt att gå och fundera på! Jag hade  blödningar runt mens några gånger i början i en av mina tidigare graviditeter. Det var jag jätteorolig över såklart men ut kom ett friskt barn. 

Förstår att det inte tar bort din oro det minsta men jag tänker att alla graviditeter är unika och att det är svårt att inte läsa in allt i allt. Hoppas att du mår okej. ❤️

• Anonym (Berta)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-15 16:59:52 följande:

Det låter tungt att gå och fundera på! Jag hade  blödningar runt mens några gånger i början i en av mina tidigare graviditeter. Det var jag jätteorolig över såklart men ut kom ett friskt barn. 

Förstår att det inte tar bort din oro det minsta men jag tänker att alla graviditeter är unika och att det är svårt att inte läsa in allt i allt. Hoppas att du mår okej. ❤️

Det har ökat lite under dagen men är fortfande inte likt mens, hoppas på att den bara borrar sig in ordentligt eller att slemhinnan är skör, det lär ju märkas snart nog var vidrigt att va på jobbet och låtsas som ingenting har mått väldigt illa och varit extremt trött idag med. Får helt enkelt ta det en dag i taget, och tack till både dig och ?43? som svara o ville peppa lite det betyder verkligen mycket då jag tyvärr inte har någon annan att prata om detta med förutom min fästman som inte vet hur de är o va kvinna med allt vad det innebär även om han försöker så gott han kan😅
  • Anonym (Elen)

Nu har jag fått bekräftad ägglossning av nc och den har satt på samma datum som min läkare sa jag skulle ägglossa efter gjort ultraljud. Var orolig den kanske skulle rubba sig lite då jag var sjuk och hade 40 graders feber i helgen, men skönt det inte blev så 😁

Nu börjar den eviga väntan och den plågsamma väntan haha, jag ska verkligen försöka inte lägga all min tankeverksamhet på känna efter eller kanske hitta symtom. Hoppas jag klarar de och behåller lugnet ❤️

Hur är de med er andra? ❤️

• Hejvärldenhej

Hej alla fina ni! Jag har hängt med och läst sen start men inte vetat om jag vill skriva. Iaf så är ni alla ett så himla fint stöd bara genom att dela era resor ❤️ tack för det!!

Känner verkligen för er alla!! kan inte ens föreställa mig påfrestningen av att kämpa så otroligt länge som några av er gjort och kanske med ovisshet om ägglossning och all den extra komplexitet. 

Kort om min resa: har ett barn som fyller två i mars, gjorde ett första syskonförsök som helt sjukt tog sig direkt i septembe, men slutade i MA och medicinskt missfall i november. Cykeln verkar hämtat sig och nu kör vi igen 🥲 så taggad och vill såsåså gärna nu. Han ställa in mig på ett år med bebis

Väntar på bekräftelsen men tror ägglossning igår som NC. Fick maximal gubbe på clearblue i tisdags, dock första testet (men gissar att det ändå stämmer även om jag inte hade blink innan)

Väldigt olika lång lutealfas så BIM nångång 27-29

• Hejvärldenhej
    Berta: måste vara så jobbigt! Har en kompis som varje gång hon varit gravid haft som mens så därför inte fattat först att hon är det! och läst många andra. Men förstår verkligen att det inte känns kul

Elen: wohoo!! Då är vi lite galna och besatta samtidigt nu då 😅 hur tidigt brukar du testa? Jag har båda mina graviditeter för svagt plus på tidiga test 9 dpo så kommer inte kunna hålla mig denna gång heller
Svar på tråden BIM Januari 2026