• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (F96)

Hej! Detta blir vår fjärde cykel, vi försöker med vårt första barn. Eftersom ÄL blir runt jul för mig och vi bor borta hos familj tror jag chansen är låg till nästa BIM. Men jag hoppar in ändå! Denna cykel har jag bestämt att inte testa ÄL och egentligen inte försöka ?aktivt?. vi kommer köra när vi känner för det, och inte använda skydd bara. men man vet aldrig, kan ju gå ändå 🌞

BIM-lista:
    9/1 - Anonym (F96)

• Anonym (Otålig!!)

Hej!

Hoppar in här också. Det blir det tredje försöket för vår del, och det fertila fönstret inträffar NATURLIGTVIS samma dagar som vi ska tränga ihop oss i en liten stuga med nära och kära... Suck!Gråter Men vi ska göra vårt bästa! Försöker se det som "positivt" att vi inte lyckats så att man kan dricka champagne och äta rött kött utan oro på Nyår Skrattande

BIM-lista:
    9/1 - Anonym (F96)

17/1 - Otålig!!

• Elisand

Hej på er! 

Det här blir vårt 18e försök för första barnet, hoppas på plusregn!! <3
    Vi kommer påbörja fertilitetsutredning med första besöket nästa vecka. Är nervös, men känns bra att äntligen fått en tid till det. Vill ju såklart inte att något ska vara fel, samtidigt så vill vi ju förstå varför det inte funkat och hoppas att det finns en "enkel" lösning på det. Vi får se helt enkelt. Försöker hålla hoppet uppe! 

BIM-lista:
    9/1 - Anonym (F96)
    11/1 - Elisand

17/1 - Otålig!!

• Anonym (Nemi)

Hej! Detta blir vårt tredje försök. Har inte jättehöga förhoppningar på denna månad då min ÄL brukar vara dag 14 i min cykel och det är såklart på julafton medan vi är hos familj.. Så liiite svårt att kunna smyga undan någonstans men vi ska försöka se om vi kan pricka några dagar runt där iaf. 😅

Hoppas januari blir vår månad med mycket plus för oss alla! ❤️

BIM-lista:
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    11/1 - Elisand

17/1 - Otålig!!

• Anonym (Längtar)

Hoppar in här också! Fjärde försöket. Vi fick ett plus i början på december, men det blev ett tidigt mf. Det varade inte längre än min mens brukar vara så hoppas på äl som vanligt i början på nästa vecka. Om allt rullar på som vanligt så borde BIM vara 5/1. Använder ÄL tester sen tre dagar tillbaka för att inte riskera att missa Glad

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    11/1 - Elisand

17/1 - Otålig!!

• llullish

Hej!

Mitt andra försök. Har en dotter som fyller 12 i februari. Kan inte minnas att det var såhär mycket huvudbry när dottern planerades. Haha.
    Bör ha BIM 10/1. Ska det här försöket köra med äl-test. Har sett att min cykel svajar mellan 24-28 dagar. Så blir orolig att vi ska missa fönstret.

Lycka till allihopa ♥️

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    10/1 - llullish

• Anonym (Fiahalotta)

Hela 2026 står öppet för att ge massa plus 🙏 Till nästa jul kan bebisar vara här eller bakas ❤️

• Anonym (Längtar)
    Anonym (Fiahalotta) skrev 2025-12-19 09:34:57 följande:

Hela 2026 står öppet för att ge massa plus 🙏 Till nästa jul kan bebisar vara här eller bakas ❤️

Vilken härlig tanke ❤️
  • Anonym (Fiahalotta)

Tycker det är lättare att se det i ett längre perspektiv. När man försökt ett tag så är det lättare att försöka hålla ett längre mål än att enbart se varje månad som enda chansen. 

Anonym (Längtar) skrev 2025-12-19 15:22:45 följande:
    Vilken härlig tanke ❤️
  • isa94

Försök 5 för oss nu, vilket känns segt då vi lyckades med de två andra barnen på 1 och 2 försök bara, 

Är lite inne på om jag ska skippa ägglossningstest denna gång, kanske för att försöka minsta tankarna och stressen o h hoppas på att det kan göra något positivt, har väldigt regelbundna cyklar med ÄL vid cd 14-15 Och använder NC. och då satsa mer på att ha samlag varannan dag bara när mensen väl slutar. 

Men blir dock osäker på om jag kommer ångra mig om jag inte köper hem tester, (köper jag vet jag att jag kommer använda). Då blir det svårare att försöka två dagar i rad vid rätt dag för att maximera dagarna. 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!

Svar på tråden BIM Januari 2026