• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Anonym (Berta)
    Hej och grattis till er som fått plus, till er som inte fick det eller fortfarande väntar på att testa, håll i och håll ut, håller tummarna för er att det snart får vara eran tur. Negativt test igår dpo 10/11. Men idag på den sjätte cykeln (är väl medveten om att det inte är särskilt länge men det har tagit hårt ändå, våran dotter blev till på första försöket) fick jag ett positivt digitalt ultratidigt test! Är i extas! Min dotter som precis blev 11 månader ska förhoppningsvis få bli storasyster, hoppas verkligen att det går vägen. Detta har gett mig en sån enorm respekt för er som kämpar månad in och månad ut kan inte ens förstå hur tufft det måste vara!
    Lägger officiellt in mig och mitt plus på listan🥹

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar) ➕️
    6/1 - Noranora11 ➖
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96) ➕️
    9/1 - SaSeLa
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand ➖
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    14/1 - Berta ➕
    14/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    18/1 - Jullan00
    18/1 Addy99
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    30/1 - Tjej90
  • Anonym (Längtar innerligt)
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-11 15:56:27 följande:
    Hej och grattis till er som fått plus, till er som inte fick det eller fortfarande väntar på att testa, håll i och håll ut, håller tummarna för er att det snart får vara eran tur. Negativt test igår dpo 10/11. Men idag på den sjätte cykeln (är väl medveten om att det inte är särskilt länge men det har tagit hårt ändå, våran dotter blev till på första försöket) fick jag ett positivt digitalt ultratidigt test! Är i extas! Min dotter som precis blev 11 månader ska förhoppningsvis få bli storasyster, hoppas verkligen att det går vägen. Detta har gett mig en sån enorm respekt för er som kämpar månad in och månad ut kan inte ens förstå hur tufft det måste vara!
    Lägger officiellt in mig och mitt plus på listan🥹

4/1 - Elly
    6/1 - Noranora11 ➖
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96) ➕️
    9/1 - SaSeLa
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand ➖
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    14/1 - Berta ➕
    14/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    18/1 - Jullan00
    18/1 Addy99
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    30/1 - Tjej90
    Vad kul, grattis! ❤️ Har du haft några särskilda känningar? 
    Anonym (Längtar) skrev 2026-01-11 13:25:12 följande:
    Tack! Än så länge går det bra. Jag vet att man inte ska testa och testa men kunde inte låta bli. Tog ett digitalt igår och fick 3+. Så glad att det verkar gå åt rätt håll.

Hoppas det tar sig för er den här månaden!!

Skönt med ännu en bekräftelse på ett digitalt test! ❤️ Klarar du av att känna dig lite glad eller är du mest orolig? Det kan ju dröja länge innan det dyker upp symtom och den tiden är ju värst när man inte har nåt att förlita sig på. 

Hela graviditetsrullen alltså? Vilken pärs! haha. 

• Anonym (Berta)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-11 16:23:02 följande:
    Vad kul, grattis! ❤️ Har du haft några särskilda känningar? 
    Tack! det var just avsaknaden av symptom förutom molvärk och lite märkliga känningar i kaggen som gjorde att jag hade så höga förhoppningar denna cykel. Efter jag födde barn har symptomen varit så extrema innan lingonveckan, mått så illa och spytt och haft mig. nu var de ju som sagt knappt nå känningar alls i jämförelse😅
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-11 18:44:39 följande:
    Tack! det var just avsaknaden av symptom förutom molvärk och lite märkliga känningar i kaggen som gjorde att jag hade så höga förhoppningar denna cykel. Efter jag födde barn har symptomen varit så extrema innan lingonveckan, mått så illa och spytt och haft mig. nu var de ju som sagt knappt nå känningar alls i jämförelse😅
    Häftigt! Hoppas du får fortsätta må bra. 😊 
  • Anonym (Berta)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-11 19:30:29 följande:
    Häftigt! Hoppas du får fortsätta må bra. 😊 
    Tack va gulligt, sist gång började jag spy dagligen från och med 3+5 redan men Det spelar inte så stor roll känner jag om man får behålla sitt mirakel. Ska hålla tummarna för dig, vilken dag har du tänkt testa💕
    Anonym (Berta) skrev 2026-01-11 19:56:37 följande:
    Tack va gulligt, sist gång började jag spy dagligen från och med 3+5 redan men Det spelar inte så stor roll känner jag om man får behålla sitt mirakel. Ska hålla tummarna för dig, vilken dag har du tänkt testa💕
    Jag hoppas testen kommer på posten imorgon em. I sånt fall testar jag tisdag morgon. Annars onsdag morgon. Är väl för tidigt men jag tror jag får mest ro av det denna månad. 
  • Anonym (Berta)
    Anonym (Längtar innerligt) skrev 2026-01-11 20:40:06 följande:
    Jag hoppas testen kommer på posten imorgon em. I sånt fall testar jag tisdag morgon. Annars onsdag morgon. Är väl för tidigt men jag tror jag får mest ro av det denna månad. 
    Önskar dig all lycka till och hoppas det är din mpnad eller åtminstone att 2026 blir ditt år! Mår sämre av att vänta till BIM man blir helt konstig i skallen av de, har märkt av nu att jag kissar mycket oftare än vanligt i typ två dagar bara inte tänkt så noga på det och broccoli smakade fjärt när jag åt middag, kul med ett nytt symptom ändå.
  • Bebo7890
    Griiffin skrev 2026-01-11 12:14:09 följande:

Hej tjejer😊

Ni som har haft BIM eller har BIM nu i dagarna, hur går det för er?

Själv tog jag ett RFSUs testa tidigt.. skulle jag inte ha gjort. Fick ett spökstreck.. så irriterande när man hinner få upp hoppet! Har dock aldrig plussat 4 dagar innan BIM förut. Känns ändå väldigt hopplöst denna månad😩 får bli ett test igen på BIM. (Har ändrat min bim från 13/1 till då 14/1 då jag räknat fel och NC säger 14/1)

4/1 - Elly
    6/1 - Noranora11 ➖
    7/1 - SMEL
    9/1 - Anonym (F96) ➕️
    9/1 - SaSeLa
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    10/1 - Anidah
    11/1 - Elisand ➖
    11/1 - Isa94
    12/1 - En som längtar
    14/1 - Griffin
    14/1 - Bebo7890
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    18/1 - Jullan00
    18/1 Addy99
    26/1 - Babysheep
    26/1 - Anonym (Elen)
    28/1 - Ayla
    30/1 - Tjej90
    Hej 🙂

åh jag vet känslan, vill också egentligen testa tidigt men håller mig för att inte göra de då man blir besviken. Jag har bim i veckan 14/1. Idag har jag känt att mina bröst är så ömma men inte spända så de kan lika gärna vara symtom till mens? men hoppas fortfarande. Sist jag testade tidigt fick jag spök strek två gånger ? man blir så ledsen 

Har ni andra symtom ? Hur känner ni inför testandet? När tänkte ni testa? 
  • Griiffin
    Bebo7890 skrev 2026-01-11 22:00:40 följande:
    Hej 🙂

åh jag vet känslan, vill också egentligen testa tidigt men håller mig för att inte göra de då man blir besviken. Jag har bim i veckan 14/1. Idag har jag känt att mina bröst är så ömma men inte spända så de kan lika gärna vara symtom till mens? men hoppas fortfarande. Sist jag testade tidigt fick jag spök strek två gånger ? man blir så ledsen 

Har ni andra symtom ? Hur känner ni inför testandet? När tänkte ni testa? 

Ja det är ju så dumt egentligen, speciellt för mig som aldrig plussat tidigt😅 med min son plussade jag inte förens 2 dagar efter BIM och med min andra graviditet plussade jag på BIM. Båda gångerna tog jag flera tester innan som var negativa! 
    Ah spännande att du har symtom ändå! Jag känner absolut ingenting! Molvärk har jag men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g.. 
    Vi har BIM på samma dag! Ska oxå testa på onsdag igen bara för att vara helt säker, är hundra på att jag inte är gravid dock! 

Svar på tråden BIM Januari 2026