Hur får man energi...
Jag måste få något så jag orkar mig genom den här julen.
Jag åker på Kallis och bastar för mig själv, njuter av värmen och vinterbadar sedan för en adrenalinrusch som ger mig endorfiner och glädje. I "kvinnorummet" där finns också ett pentrykök med kaffe, en kakburk och ett vänligt ord för den som behöver.
Jag vårdar mina fötter med krämer och fil och målar tånaglarna röda. Fina fötter gör mig glad.
Jag tränar yoga för att hålla mig rörlig, förebygga smärta och släppa jobbiga känslor ifrån mig.
Jag springer på löpband för att endorfinerna gör mig glad i flera timmar efteråt. Det mina muskler orkar, musiken jag väljer till min lista, ger mig en positiv rytm och jag går oftast halvdansande ut därifrån till "Shake it off" eller "I love me / Meghan Trainor" . Vill man inte springa- prova zumba? Eller bara fuldansa till favvomusiken medan du viker tvätten hemma. 
Jag "klär mig på bra humör". När det inte känns bra på insidan kan man i alla fall ha på sig något som får en att känna sig lite bättre till mods. Om det sedan innebär bekvämt eller stiligt bestämmer du klart själv.
Jag har utmanat mina light-fobier för många år sen och besegrat dem en efter en. Mörker, pariserhjul, spindlar, getingar, nålar (blev blodgivare i 20 år). Att vinna över sig själv är en fantastisk känsla- unna dig den. Det går!
Kom igen nu- lev för din egen skull några timmar ibland och våga ta itu med det som stör dig. Och rör på dig medan du kan, för kroppen blir gladare av det.
Det