Hur får man energi...
Jag måste få något så jag orkar mig genom den här julen.
Men för att försöka gå energi nu så måste du helt enkelt förlika dig med att du inte kommer få det du önskar från din man/sambo. Det tar bara mer energi att bli besviken. Tänk istället på hur bra du är som gör ditt bästa för barnen. Absolut behöver inte barn alltid en massa grejer och alltid det bästa. Men ofta är en passiv förälders försvar att barnen inte bryr sig och inte vill ha.
Tänk gott om dig själv och vilken fantastisk förälder du är. Sätt dig till ro och lyssna på en ljudbok som passar dina behov just nu. Eller pyssla med något som intresserar dig. Ta en liten stund till att göra något som stärker ditt självförtroende.
Men för att försöka gå energi nu så måste du helt enkelt förlika dig med att du inte kommer få det du önskar från din man/sambo. Det tar bara mer energi att bli besviken. Tänk istället på hur bra du är som gör ditt bästa för barnen. Absolut behöver inte barn alltid en massa grejer och alltid det bästa. Men ofta är en passiv förälders försvar att barnen inte bryr sig och inte vill ha.
Tänk gott om dig själv och vilken fantastisk förälder du är. Sätt dig till ro och lyssna på en ljudbok som passar dina behov just nu. Eller pyssla med något som intresserar dig. Ta en liten stund till att göra något som stärker ditt självförtroende.
Har ni någon tex stuga eller annan tillflyktsort du kan åka till några dagar?
Kan räcka med två nätter borta, bara för vila.
Hade börjat med att vråldumpa partnern. Bara där skulle den positiva energin börja komma tillbaka.
Jag skulle råda dig redn nu att börja jobba på en separation rent konkret. Att ta tag i det kommer att ge dig andrum och känsla av att det faktiskt händer saker och du kan lättare stå ut med kaos om du har en konkret plan och deadline stt jobba mot.
Skriv en lista på vad du måste ta tag i och beta av den punkt för punkt
Extra viktigt om det är så att du tyvärr nånstans snart kraschar fysiskt/psykiskt att det finns fixade saker som underlättar så du inte sitter där och är fast i flera år till innan du konkret kommer därifrån.
Jag ser det som att du måste börja ro din livbåt och snabbt som fan mot land innan du sjunker. En ljudbok och promenad kommer inte hjälpa
Jag skulle råda dig redn nu att börja jobba på en separation rent konkret. Att ta tag i det kommer att ge dig andrum och känsla av att det faktiskt händer saker och du kan lättare stå ut med kaos om du har en konkret plan och deadline stt jobba mot.
Skriv en lista på vad du måste ta tag i och beta av den punkt för punkt
Extra viktigt om det är så att du tyvärr nånstans snart kraschar fysiskt/psykiskt att det finns fixade saker som underlättar så du inte sitter där och är fast i flera år till innan du konkret kommer därifrån.
Jag ser det som att du måste börja ro din livbåt och snabbt som fan mot land innan du sjunker. En ljudbok och promenad kommer inte hjälpa
Håller helt med! Egentlig är det då du borde göra. Men märker att du inte är mottaglig för det. Då är stärka självförtroendet så du kan ta det steget bra. En ljudbok som handlar om just det, att stärka dig själv i den här situationen ett steg.
Att separera är ju inte att bara packa en resväska och fly. Det bäddar för konflikter och den här mannen verkar inte se till barnens bästa utan mer föräldraskapet som en konkurrens föräldrar emellan. Då kommer det bli riktigt kämpigt vid en separation. Har varit för själv. Efter nästan sju år har det lugnat sig. Och efter totalt haveri där jag till slut blev inlagd för att kroppen la av. Sov i flera veckor. Så hitta en lösning men hitta också stunder nu att stärka dig själv både mentalt, nycklar i din situation, och fysiskt genom att komma bort ett tag.