• HeWe

Tilles tråd

Hejhej, kära fina Lilla-Familjen..
    Åååå, vad det låter ljuvligt...Thailand! Sååå skönt me ljuvlig värme. De kan ni allt behöva nu när det blir lite lugnare för er, å bara mysa å rå om varann.

Ja, idag Lille-Tillevännen... har du väl fått hjälp som vanligt med att putsa upp fintröjan din..nu är det ju besöks-dags igen. Du kör väl me lilla-gubben där uppe...hihi.
    Gooa vänner, bekanta åsså en journalist... åsså fika...mmmmm, så gott.
    Vännen, du verkar ju ha det ganska fullspäckat just nu, det är ceremonier och myskvällar med vänner å bad å shopping med familjen...jah, för du är Ju me Överallt... just de...ÖVERALLT!!! Åsså Thailand, inte illa. Men du har ju allt flugit både högre å mycket, mycket längre bort än det...eller hur, vännen!

Jadu, jadu Tillegubben... vad skulle jag göra om jag inte kunde få skriva till dej, å snacka en stund??? Hm, jobba, jaa, de måste man ju, men just nu sitter jag hellre här, å tittar på alla dina fina bilder och tänker på dig å din fina lilla-familj, sååå gooa allihopa.
    Å så roligt att Sessan Dea fått komma hem nu, å vara me idag...åsså ska hon ju få fint i sitt rum, nya tapeter å de, jättekul, blir kanske nåt i en färg som du gillar, vem vet...får väl se.

Hur tycker du han är då, den där lilla runda gubben... haha, busig va? Ganska tokig om jag skulle säga det, men en mysgubbe me, rund å goooo, mmmm.
    Man får alltid som man vill för honom, sååå snäller....

Jaja, men nu ska jag skriva lite grann, inte störa dig så mycket just nu, för du har väl fullt hus me vänner å fika å myskramar å så.
    Men gokramizar till er alla prinsar, å sessor, kungar å drottningar...Men störst av allt mjukizpuzzizarna kommer till dej som vanligt...min vän, Tillemann. 
    å känner du att du vill nå mej, så vet du ju var jag finns...eller hur?
    Hoppas er dag...Er Goa Fina Dag me vänner å bekanta blir sååååå fin, som Din Dag i Fredags...bara Din Dag med de Dina...Saknar Dig..kramiz..Vännen Helén.

• HeWe

God morgon kära vänner...eller goddag,kanske de heter, jag har nyss vaknat efter en arbetsnatt, så här e de morgon.
    Så ljuvligt vacker den blev, den fina Stora BlomBuketten från Oss på FL...helt sagolikt vacker. Å alla de andra fina blommorna å presenterna till lille-Goe Tillemann. Så vackert.
    Så nu börjar det pinna på vardagen allt eftersom...träningar å jobbmöten å allt, måste kännas skönt att komma igång igen.

Hm, träning....jaa, tror jag me ska dra mej i nackskinnet och komma mej iväg, har varit så försoffad ett bra tag nu, så nu ska man väl börja om..å få träningsvärk...

Gick allting bra med den Tyske journalisten då? Fick du damma av din gamla skol-Tyska, visst hade du läst det förr???

Lille-Tillemann måste känna sig trötter idag, med allt folk han haft på besök i helgen.... för han skiner då me sin frånvaro här i Piteå me...men det är väl så..
    när inte Solaaa skiner så vilar väl "De Speciella Änglarna"... så e de väl.
    Å de e ju Tille som är Solaaaa i skyn...

Jaa, vad ska då denna dagen erbjuda månne tro???

Hoppas er dag blir bra, med möten, luncträffar å träningar å allt sånt, mys å rå om varann, sååå varma goa kramizar.
    Ge Tiger-Liam en rufs så lätt på hans goa fina huvud, en hand så nätt på SessanDeas kind, Bamzekramar till Kung Nicklas å Drottning Therese... å slängPuzzizarna i massor till Lille Goe fine-Tillemann.
    Ha de så bra mina vänner..kram TillesVän i Piteå, Helén.

• HeWe

HejSvejs Lilla-goaFina Familjen Värme, Omtanke å Kärlek.

Jaa, då var det åter kväll, å inte hann man fara å träna idag, men jag har allt varit ute å gått ialla fall....skönt,skönt.

Hoppas er dag med diverse göromål blev bra, och att det inte blir allt för hemsk träningsvärk....inte kul, de känner jag igen..en som är usel på att stretcha...

Vet inte hur ni har det nu, men här I Piteå är det Strålande Tille-Sol, han har väl säkert vaknat ordentligt nu efter middagsluren, fått i sig några av Klatermajas goooda bullar å så, dom fick jag ochså en smakbit av förut idag, mmmmmums!

Hon bakar såååå goda mumsiga bullar så, hon är sååå duktig.

Åsså säkert en massa gooosaft som nån snäller tant kokat bara åt lille-Tillemann, ååå, vad sugen man blir nu, bulla å saps....var det svartVinbärsSaft? ...ååå, så gott.

Jaa, goaKära familjen å Tillemann, nu ska jag bygga ihop lite nya bilder på dig, TilleGubben, som jag ska fixa in i mitt galleri, så håll utkik...vid det här laget är du en väldigt välfotograferad grabb, riktig fotomodell, johoodu, du ska veta att du finns i mångas galleri, å i allas Hjärta, sååååå stor är du, SnyggisTille.. "Marcus Schenkenberg"..släng dig i väggen... haha.
    Å nu så blir det snart jobb igen för mej, vill du hålla mej sällskap då, kan jag väcka dig om de blir för trist när jag ska sitta där å hohoa, helt för mej själv... men ja vet ju var du finns....
    Ha nu ett jättemysigt slut på kvällen, kära, fina älskande familjen-Omtänksam, kramas å njut av varje sekund, den är dyrbar, de vet vi ju alla nu.

kramar å rufsar till prinsar å sessor, en hand så len på kungar å drottningars kind. Å Tillemann... Slängisarna till dej. Kram vännen Helén.

• HeWe
    Gonatt kramgoa familjen å Tillemann..
    Nu ska ja jobba, ska tänka på er när ni sussar så sött.
    Hörs igen imorrn. kramizar till er alla, å puzzizar till Tillemann.
    Tillevännen Helén. Nattinatti
  • HeWe
    Gomorron Söta-goa Lilla Familjen Kärleksfull å Omtänksam...

Sovit som stockar hoppas jag, efter all träning.
    Ingen träningsvärk får jag hoppas, eller känns armar å ben som bly just nu.

Å idag blir de ju mys, för hela slanten. Bo på hotell, såååå ljuvligt. Nu ska ni riktigt bli uppassade å bara låta allt vara, nu är det Er tur å få koppla av.
    Hoppas ni får en fin dag/kväll när ni ska sitta där å spana ut genom hotellfönstret å se ut mot den fina utsikten. Så vackert beläget hotell..

Men givetvis...Tillemann ser nog till så ni får det soligt å fint, huvudsaken är ju att man har "Sol i hjärta å Sinne", å det har ju ni, absolut.
    Njut, så massor, varje sekund....rå om varann, kramas å bara *VAR*, 
    CarpeDiem...fånga dagen.

Ha trevligt, ät gott å mys hos varann...kramas mina vänner, kram kära gooaLiam Å GooDea. Slängpuzzizarna till min stjärna... Tillemann. Er Vän..Tillevännen Helén.
  • HeWe

Kram å gonatt...kära lilla familjen kärlek!

Nu ska jag jobba... Nattinatt. Helén.

• HeWe

Börjar me att säga Grattis på Namnsdagen Therese...
    Sååå, underbart ni verkar haft det på hotellet, helt suveränt lyxigt... så värda att få bli ompysslade så. Ja, frukosten brukar vara den man vill komma ihåg på ett hotell, för det mesta så kollosalt, enormt stora buffé-bord.
    Å ni verkar lär nog aldrig glömma denna frukost... på sängen, oiiiiii, så mysigt.
    Såna mornar skulle ni allt behövt fler utav, tycker jag.

Så då blev de å styla för optikern då, blinka me dina fina blå. Tror nog inte han skulle bli purken på dig för att du inte skaffat nya på länge, han skulle nog bara blinka tebax å tycka att du har så fina blå, som din son.
    Trist det där med hotellet, men ni blir nog säkert nöjd vilket ni än väljer, kan det vara annat än fantastiskt där...tror inte det, det ser inte så ut, iaf.

Åsså lille-goooVännen min...Tillemann.
    Hur går det me alla nya kompisarna dina, du har väl inte hunnit träffa dom alla kan jag tro. Jag kan tänka mej att det är några stycken å hälsa på. Men det skulle bli ett Otroligt kalas om alla kunde komma....me Saps å bulla...mmmm
    Ja idag har ju din goafina mamma namnsdag, då kan du ju samla alla dina vänner å sjunga en sång för mamma, kanske det blir den här som de brukar sjunga hemma hos "Lotta På BråkmakarGatan..."

...Vad e de för en dag?....
    E de en vanlig dag?... Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Tessans födelsedag....hurra, hurra, hurra....

Eller så kan ni sjunga... 

"Jag ska måla hela världen lilla Mamma..
    full av solsken varje dag..
    att det regnar å är grått det gör desamma, 
    DU ska solsken i ditt fönster ändå ha.
    Alla blommorna du gärna ville köpa,
    Lilla Mamma jag ska måla dem till dej.
    Jag ska måla hela Världen Lilla Mamma,
    å allt ska bli så ljust å glatt för dej.

kanske de skulle passa lilla mamsen, tror hon skulle bli glad vilken ni än väljer.
    Åsså tar ni en bulle till å firar Mamma Hela dagen, de är hon såååå värd.
    Har du hunnit utforska omgivninen där borta än då?
    Kom ihåg att du får hoppa å studsa på alla moln, hur mycket du vill, å du kan Aldrig ramla ner, de lovar jag dig. Men du har ju Arne som skyddar dig, så var inte rädd. Be Arne spela dragspel för dig, vettja. Det är han duktig på.
    Då kan ni ju dansa för, och till lilla mamma, du får höra med han om han kan disco, eller vad som nu är populärt där du bor.
    Men disco på dragspel, jahaa, kanske inte så tokigt.

Jaja, då var det snart dags för mej å jobba igen, kl 17, men som tur är, så blir det bara 5 timmar ikväll.. Så Kanske jag hinner in en sväng till ikväll å snacka me erl, om ni inte hunnit somna förstås.

Ok, käre, gooooe underbara fina DU...Tillemann...
    Ha nu en så underbar dag, å vill du mej nåt, så vet du var ja finns, gör inget om jag jobbar, jag har alltid tid för dig, min Vän.

Släng-Puzzar å Kramizar i massor till dej. Ps..ge arne en kramiz från mej, vettja. Säg att ja saknar honom.
    Mamma Drottning, å Pappa Kung har verkligen förtjänat deras Titel, å de ska ha alla mina gooa, Varma Vidöppna kramizar, de är deras.
    Tiger Liam och Sessan Dea, de ska få alla busiga bamzehugs i världen från mej.  Jaa, nu ska jag snart börja göra mej klar, för jobbet..
    Men busa å ha skoj nu min Vän, så hörs vi sen.
    Mamma å pappa, kungapar...
    Ha en fin kväll, hoppas det går bra me journalisten, eller reportern.

THERESE...skulle vara kul å få veta när de tänkt sända i såna fall, hoppas de säger det, så man vet. Hoppas de inte bara sänder LOKALT... så ja me får se.
    Som jag sa förut.. många kommer sitta som "karlssons" på rutan...eller rent "Super-lim.  Tittarsiffrorna kommer skjuta i höjden kollosalt.
    Okej, Återigen, helt fantastiska är ni Mina Vänner... å såå gooa allihopa.
    Ha det så bra, så hörs vi sen då. kramiz Er Vän...TilleVännen Helén.

• HeWe

Hihi, nu gick nog fingrarna allt för fort för mig, inte var det ju födelsedag, som jag skrev i sången, nee, namnsdag är det mamma liten har...
    Så kan det gå me för rappa fingrar... Grattis ialla fall. Mamma Lite.
    // Helén

• HeWe
    Hej å goookväll...alla drottningar å kungar, prinsar å sessor.

Låter som att dagen bjudit på mycket smått å gott... å nu ett avslappnande pokerspel, inte illa. Kamma nu hem nåt stort, å vinn...fast nåt stort har ni ju redan åstadkommit... Älskade LilleTillemann, fanns ingen större på denna jord, å finns ingen större i Nangijala.
    Ååå, ska bli spännande å kolla in nyheterna i morrn, som jag sagt förr.... mycket klister kommer gå åt... många sitter nog som klistrade vid rutan...joodå.

Nu är de kväller, å jobbat har man, nyss hemkommen... så nu blir det väl kudden,  å sen upp tidigt, se nyheterna, me er gooooa familjen Kärlek å Omtänksamhet.. å Tillemann min store vän. Sen är det dags för mej å dra mej i kragen... ska å trääääääna, på gymmet, måste, måste, måste, komma igång.
    Jaaaha, men då får jag bara önska er nattinatti, världens Bästa Föräldrar 2006, bästa TigerLiam Å SessanDea..... Sist men ABSOLUT INTE minst....Tillemann, min Vän... slängisarna är dina.
    Sussa sött på dina moln... å tänk om man kunde fått låna ett liiiitet moln att sova i, då kanske man nog drömma sött varje natt..
    Syns igen imorrn, kramiz lilla-goa älskade, älskande Familjen Omtänksam... å Min goe Vän Tillemann....       Er Vän, Tillevännen Helén.
  • HeWe

Gomorron kära GoooaVänner...

Hoppas ni fått en mysgoo natt, förutom den lilla traumatiska händelsen... ajajaja, de kunde slutat illa.

Så då blir det jobbet idag då, jaa, uppdatering är väl inte dumt, man tappar nog ganska mycket när man varit borta ett bra tag. Å jobbet lägger man nog på hyllan när man blir ledig.

Sååå ljuvligt att det är klart me Thailand nu, man skulle vara en lite "flugskit " just nu, så man kunde följa me i väskan....haha. Sååå nice, värme, sol å slappa me en bok, fiiiiint.

Jaa, lille GooooeTillemann, idag ska ni få vara me på Tv...

Tv-kändis blir du också, inte illa för en liten goosig grabb.

SItter här me spänning å väntar på att få se nyheterna, men de tar ju sin lilla tid me deras uppdateringar... men de kommer väl..

Nu får ni ha en jättefin dag kära lilla gooosfamiljen Kärlek å Omtänksamhet...
    så hörs vi sen, snart bär det iväg på jobbet.
    Massor me stora famnen kramizar till er å Tillemann... slängPuzzen..så goo.
    Er vän...Tillevännen Helén.

Svar på tråden Tilles tråd