Tilles tråd
Hejhej, kära fina Lilla-Familjen..
Åååå, vad det låter ljuvligt...Thailand! Sååå skönt me ljuvlig värme. De kan ni allt behöva nu när det blir lite lugnare för er, å bara mysa å rå om varann.
Ja, idag Lille-Tillevännen... har du väl fått hjälp som vanligt med att putsa upp fintröjan din..nu är det ju besöks-dags igen. Du kör väl me lilla-gubben där uppe...hihi.
Gooa vänner, bekanta åsså en journalist... åsså fika...mmmmm, så gott.
Vännen, du verkar ju ha det ganska fullspäckat just nu, det är ceremonier och myskvällar med vänner å bad å shopping med familjen...jah, för du är Ju me Överallt... just de...ÖVERALLT!!! Åsså Thailand, inte illa. Men du har ju allt flugit både högre å mycket, mycket längre bort än det...eller hur, vännen!
Jadu, jadu Tillegubben... vad skulle jag göra om jag inte kunde få skriva till dej, å snacka en stund??? Hm, jobba, jaa, de måste man ju, men just nu sitter jag hellre här, å tittar på alla dina fina bilder och tänker på dig å din fina lilla-familj, sååå gooa allihopa.
Å så roligt att Sessan Dea fått komma hem nu, å vara me idag...åsså ska hon ju få fint i sitt rum, nya tapeter å de, jättekul, blir kanske nåt i en färg som du gillar, vem vet...får väl se.
Hur tycker du han är då, den där lilla runda gubben... haha, busig va? Ganska tokig om jag skulle säga det, men en mysgubbe me, rund å goooo, mmmm.
Man får alltid som man vill för honom, sååå snäller....
Jaja, men nu ska jag skriva lite grann, inte störa dig så mycket just nu, för du har väl fullt hus me vänner å fika å myskramar å så.
Men gokramizar till er alla prinsar, å sessor, kungar å drottningar...Men störst av allt mjukizpuzzizarna kommer till dej som vanligt...min vän, Tillemann.
å känner du att du vill nå mej, så vet du ju var jag finns...eller hur?
Hoppas er dag...Er Goa Fina Dag me vänner å bekanta blir sååååå fin, som Din Dag i Fredags...bara Din Dag med de Dina...Saknar Dig..kramiz..Vännen Helén.