• HeWe

Tilles tråd

Hej å gomorron goooe familjen kärlek.

Ojojoj, börja dagen me en spruta... men det gick ju bra väl...
    Så spännande me gått å blandat  middag...kanske det blir några förslag sen på vad ni åt för nåt gott...

Ute...är vad som gäller i min agenda idag, å ni har väl också fiiiinväder kan jag tänka...
    men att det ska vara sååå svårt att slita sig från datorn, givetvis är det ju det...man får ju följa er dag å ert fina gooa liv, fullt av saker att göra hit å dit, så man blir alldeles svettig bara av att läsa vad ni  ska göra å har gjort...Ni är alltid sååå påhittiga!

Börjar resnerverna ge sig till känna nu eller... du/ ni kanske inte brukar få resfeber eller så, lite pirr kanske.. Det är ju dock en massa timmar i planet. Tur man kan läsa å sova då.

Ha nu en superduper strålande fin dag men vänner å goo mat å så, å hoppas att din magvärk försvinner fort, fort.. all goo-mat vill man ju inte missa juh.
    Kramas å mys, ge LiamTigermaaan en bamzegoois från mej, å ni me såklart...
    puss, puss Tillemann på din kind där du sitter på ett fint moln å kikar ner på oss alla...meh, jag ser dig ju inte, det är ju molnfritt här... men du är ju överallt, så jag hinner ínte me bara...du rejsar nog så fort omkring. 
    Lycka till nu ikväll då, tänker på er, nu, imorgon å alltid, alltid....
    kramiz er vän..Tillevännen Helén.
  • HeWe
    Hej å gokväll kära vänner...

Nu är de kväll återigen... man hänger inte me i detta tempot..
    nu ska de ätas gott, umgås å bara mysas me gooa vänner som sällskap, såå härligt det låter. Ni kommer få det sååå trevligt.
    Å solen hänger fortfarande kvar, uppe å skiner för oss alla.

Hos er har det säkert hänt en massa härliga å trevliga ting idag, liten vovve på besök, å promenader... för att inte glömma sprutor, ajajaj.

Har här hänt nåt spännande då?...hm, nee, Ute me vovven...städa, mat å hämtat mina sista alster från keramiken...jaa, endel ting kanske jag hunnit me under dagen.
    Nu blir de kvällspromenad igen.. vovven kräver mitt sällskap, så jag får väl slita mej från datorn, å den lilla fina goa familjen för ett tag.
    Men Du..Tillemann.. du hänger väl på en runda, nu när jag gå...
    känns ju alltid fint me sällskap. Å vet du... jag har också gjort upp en plan nu, för en bättre kondis...håll tummarna....Here I come....

Nu får du hålla ett litet öga på din kära mamma mys å pappa goos... å Liam Tigermaan å Vackra Sessan Dea ikväll...
    Mamma å pappa är ju hos kompisar, men de vet du ju redan... se till så de har de bra..
    Tänker på dig varje dag, jämt, jämt... du är en varm del av mitt hjärta... en vän i alla väder... som jag för dig...
    Nu när du nattar tar du å ger Bamzesnutten en gooo från mej me, så sussar ni sen så sött.
    Nattinatti, min goe käre vän... du är med mej nu, imorgon å alltid...kramiz å slängpussarna till dej..
    Mamma mys å pappa goos, Liam Tigermaan, å Sessan Dea...stora varma vida kramen ska ni ha...gooa vänner.

Vi syns imorrn igen, ha de bra, bye..er vän...Tillevännen Helén.
  • HeWe
    Hejhej i värmen den sköööna....

Vill bara önska er en helt ofantligt underbar semester imorgon...
    och en underbar dag idag... hoppas ni me njuter av solen...
    Idag blir det lite datasittande, tyvärr...men man kan inte låta solen gå förbi bara...
    så underbart varm som den är idag.
    Ha de nu bra, hoppas er kväll igår blev fin, kollar till er sen igen...bamzekramiz till dej Therese å Nicklas, Liam å Dea, å puss,puss Tillemann min vän...
    Vi hörs sen....er vän Helén.
  • HeWe
    Hej goa vänner...
    Nu bär det snart av.. sol å värme å bara mys å må såå väl, de e  ni såå mycket värda.
    Tillemann... håll ett öga på planet imorgon.. din goa mamma å pappa ska upp å flaxa i de blå, se till så att de mår väl å har de bra...det blir ju endel timmar i luften.
    Hoppas ni får en helt underbar semester å vilar ut er ordentligt...hoppas på en skymt av er på tråden...ha de bra, vi hörs..massor me kramizar till er vänner å Tillemann får mina slängpussar...kram vännen Helén.
  • HeWe

Hejhej  Tillegubben...
    Hoppas du höll bra koll på mamma å pappa när de flög förbi dig... å se till så de får det lugnt å fint på deras välbehövliga semester...
    Vad händer hos dig då på dagarna...kan tänka mej att det är svettigt där uppe i Nangijala...
    så mycket värme som du skänker oss, så måste det väl vara brännhett hos dig..
    Hur går det me lilla runda gubben då, å Bamzesnutten... hoppas ni leker å har skoj hela dagarna, å kastar ner ett öga på oss...dina gooa vänner å din fina familj, lite då å då.. för du vet ju att vi saknar dig såå, vännen.
    Visst kan du väl hälsa till min gooa pappa..du vet..din vän där uppe..runda gubben..hälsa honom att jag saknar honom...å att ni kramaz å myser mycket...för det skulle jag göra om jag var me er där uppe nu.

Vet du..tillemann...idag har jag nästan inte suttit vid datorn nåt.. har varit ute hela dagen...å snart ska jag plantera massor me fina blommor...vad tycker du jag ska sätta för nån blomma...tycker du röda eller gula..givetvis ska jag sätta flera blåa, så fina som dina vackra ögon..
    Sen när rabatten är klar ska jag sätta dit flera fina fjärilar på pinnar..såna som man har i rabatter.. för den rabatten är bara tänkt till dej min vän..å vår vän runda gubben...
    vad tror du om det..
    Idag har jag sett många, många fina fjärilar...då ser jag bara dej, så fin å sååå skör..gooa lilla mysTille.
    Jag saknar dig såå,  å jag saknar min gooa runda lilla gubbe till pappa..
    Ha nu en fin å mysig kväll å mys bland alla molnen...snuza på bamzesnutten... kramas me lilla runda gubben, så hörs vi imorrn...nu är de snart nattinatti, för imorrn jobbar ju jag.
    Nattinatti säger vi till mammaMys å pappa Goos där borta i KohSamui..å Liam å Dea här hemma.. sussa sött...

Ha det bäst, världens bästa, största prins...eller du är en Kung...min kung.. massor me snuzningar på din goooa kind, min vän..kramiz din vän Helén.

• HeWe
    Hej gooa fina Tillemann...min vän..
    Nu är de snart dags för mat, å sen vet du.. då ska du få följa me mej på kalas...en liten Fredrik fyller år...vi ska äta goo, goo fika å smarrig tårta...å masser me go-saps...mums.
    Nu bär de snart iväg...skynda dig å klä dig.. syns snart då..vännen min.
    Vinka till memma å pappa, säg  att du kommer strax...nu är de kalas...
    Kramelikramiz..vi syns..din vän Helén.
  • HeWe
    Hej igen..gooa kära ni..MammaMys å PappaGooos..
    Såå härligt me semester...så behövligt... å sååå varmt kan jag tänka mej...
    helt fantastiskt...
    Trist att inte den låååånga flygresan gav nån sömn...men tur nog så e ni ju på semester...bara ledigt å slappt...som de ska va..
    Så Nicklas e sån han me..jaa, vi är nog några stycken då...trodde alla ville pruta...joo, nog vill man väl allt...men inte lätt om man e för snäller å betalar gladerligt till de inte allt för välbärgade försäljarna..
    Min gubbe skulle testa å pruta på vindruvor i Turkiet...hm, de skulle han inte gjort... han blev utskälld, jag fick inte mina druvor å vi blev visade därifrån...hm, envisa gubben min...efter det skötte jag handling av livsmedel..
    Så kan de gå... 
    Hoppas ni riktigt njuter för fullt... bara myser å ääär....me varann...hos varann, för varann...Å lillgubben är ju me er i varje sekund, varje liten fjäril som virvlar i luften.. vid varje vindpust, varje andetag...så finns han där...

Nu håller jag på att anlägga en fin rabatt här hemma...å alla blommor å blader tänker jag tillägna GooeTillemann å min pappa...den lilla runda Gubben...i Nangijala...sen ska de bli fullt me fina fjärilar på pinnar...överallt i rabatten...hoppas de gillar det från ovan...

Nu väntar maten på mej, sen brottningsmatch me tvätten...å sist ikväll..rabatten...den ska bli sååå fin, för Tillemann å pappa, för er å för oss andra. Ha de gott å många gooa kramizar vänner...njut å mys..å Tillemann...slängpussen till dej å min lilla pappa...kram vännen Helén.
  • HeWe

Hej hej ...gooafina Tillemann...
    Nu e de ju snart natt.. så även hos dig... nu ska nog små-gooafina fjärilsänglar sova, sussa så sött...med ett vakande öga på glänt för sina nära å kära...
    Förstår att mycket spännande händer hos lilla MammaMys å PappaGooos....å du e med dom överallt...de vet jag. Skulle allt vara en upplevelse att få hänga på den resan...eller hur lillgubben...men du är ju där..de e du..men lilla jag.. jag får nog göra mej en egen resa dit nångång..har ju hört att det bara är sååå underbart där...
    En arbetskompis till mej kom därifrån förra veckan..å de hade det såååå underbart.
    Du ser väl till så att mysmamma å goospappa får det fina vädret när de är där..men de kan väl inte vara sååå dåligt där nångång eller..de ser ju Du till, eller hur.
    Vet du Tillemann....min vän...i helgen åt jag min första Mjukis...vet du vad de e ... ååå, så gott..de e mjukglass, vit härlig smarrig vaniljglass som man spritsar i en våffelstrut, me gooströssel på om man vill..
    Så nu har jag hunnit äta 2 stycken...å sommarn har inte ens börjat. För många, många år sen...då jobbade nämligen jag på en liten fabrik som heter GB-glace, å är man glasso-maan så älskar man å jobba där...det är som ett himmelrike fö r små "glasso-maaner", men sen lade dom ner fabriken här i Piteå, så jag fick sluta å många med mej...trist, trist...men tur är att gb:s glassar finns kvar...å jag älskar dom fortfarande...mmmmm.
    Hoppas du får smaka på en mjukis eller kanske en fin liten Igloo me 2 pinnar nångång på ett av alla dina äventyr...ska dra med dig ut på en glasskiosk nån dag...sommarn e lång, å vi hinner äta massor me googlassar..visst vännen...
    Nu e de nattinatti för lilla tanten helén...lägg dig å vila så sött bredvid Bamzesnutten å lilla runda gubben, men glöm inte ...ögat på glänt...å du e me oss alla överallt..jämt, jämt...

Nu ska vi skicka en hälsning till lilla mysmamma å goospappa me, dina fina föräldrar.. hoppas er fina semester är som ni hoppats...å bättre...
    Hoppas ni får en skön natts sömn, utvilade å pigga...kan tänka mej att ni redan är varma å fina i färgen, å att ni är duktiga på att använda solskyddskrämerna..
    Kan tänka mej att pappaGooos hennatatuering blev otroligt fin.. fjäril, kunde inte bli bättre...en fjäril för lilleMysTillemann..givetvis..
    Ha nu en fin natt, kramas å mys, kärleksfamiljen så fin...
    LilleTigerLiam å SessanDea... hoppas era dagar är fyllda me roliga saker... leka me extramormor, å mamma , skolan å kompisar...precis som de ska vara...
    Vid de här laget sover nog ni redan... men jag önskar er en sån fin å goo-natt, många kramiar till er, storaStarka syskon.... Tillsammans e ni starka..helt klart..
    Tillemann..saknar dig såå otroligt mycket...du är en stor liten kille...här, då, nu, sen å föralltid...alltid i mitt hjärta..min vän..
    Nu säger jag nattinatti för denna gång...ögat på glänt..så är vi för varann..
    sussa lugnt... kollar till dig imorrn...kramiz till mammaMys, pappaGooos, TigerLIam å SessanDea...å du min vän..Tille...så nätta fjäderlätta snuzningar på din gooa rara kind...vi ses...en dag..allihopa...vännen Helén.

• HeWe
    Hej å nattinatti kan man väl säga just nu..

Jaa, ni gooa vänner...låter som en ganska tuff dag...me mycket spring.
    Å kortspelandet slutade till Nicklas fördel förstår jag...haha..men din tur kommer.. så du e dålig förlorare..men inte är det väl kul å förlora..needå.

Här hemma är ni saknade av många...tur att vi kan följa er varje dag ändå, om än inte lika ofta kanske...men en lite skymt iaf.
    Å nu känner ni väl att stressen håller på att släppa å känslor börjar välla fram..
    låt dom komma bara..såå värdefulla tårar å minnen..
    Tillemann är ju med Er hela tiden...fast bara en bit bort, i sitt fina gooa Lekland..Nangijala..där han har det sååå bra...

Jaa du, Tillemann...Denna dagen blev ganska lång...jobbat till 17, sen så skulle jag BARA vila middag...hm, joodå, men jag vaknade ca 22.30, utvilad å pigg..
    åsså måste ja ju gå å lägga mej nu IGEN... å vrida mej å vända mej å snurra å pusta å stonka...haha..ja får skylla mej själv, eller hur.
    Hoppas din dag varit fin.. hoppas du inte drar på dig nån förkylning eller så, för nu verkar du blåsa lite kall-luft på oss ett tag...men de kan svalkas lite..vi får bara klä oss lite extra..visst.
    Dröm nu om lekhagar...fotbollar, hockeyklubbor,blomsterängar å fåglar å fina gooa små fjärilar...såna har ja sett många av nu, så jag ser att du finns hos oss...hos mej, varje dag, jämt, jämt...sååå nära.
    Krama gooa bamzeznutten, å lilla gooa runda gubben, sussa gött å dröm sött...miljarders me snuzningar å slängizar på din mysgooa kind, min vän...
    så ses å hörs vi imorrn...kanske blir de en sväng till Mjukis-glasskiosken..vem vet...bara du å ja..kompis.

Gooa MammaMys å PappaGooos...njut av er fina tid i KohSamui...njut av varann, njut av att vi saknar å gillar er...ni e värdefulla..såväl TigerLiam å SessanDea...hoppas de har de skoj me xtraamormor å mamma...bättre nära å kära kan de inte omges av...vi hörs imorrn...väntar me spänning på att höra hur er dag blir...nattiskramizar från er vän...TillesGooeVän Helén.
  • HeWe

Hejhej ni gooafina mammaMys å pappaGooos långt borta i Koh Samui...
    hoppas er dag varit superbra..trots "Nära ormenUpplevelser" , men de verkar ni ju skött suveränt..

Även långt borta i Thailand visar sig gooevännen Tillemann för er på ett eller annat sätt...å nu då, genom alla de fina fjärilarna ni skådat...

Å jag kan lova er att här har småänglarna lämnats längtandes efter honom, för det har regnat här idag.... men han kommer ju tebax till Sveriges Nangijala...när ni kommer hem..eller hur..

Nu får ni ha en jättegoosig å mysig kväll, å natt..massvis me styrkekramizar till er..Therese å Nicklas..å fiiinGooa kramizar till TigerLiam å SessanDea...här hemma..Tillemann min vän...idag skulle jag ju visa dig den första "Glasskiosken"..jag var där..men vart var du? ...Johoo..i KohSamui...hoppas deras mjukisar är lika gooda..om de nu har några..

Sussa sött nu, vi tar snart en tur till tjorran...du å jag...vännen..du å ja..

vi hörs imorrn..jag längtar redan....kram er vän...Tillevännen Helén.

Svar på tråden Tilles tråd