Hej hej ...gooafina Tillemann...
Nu e de ju snart natt.. så även hos dig... nu ska nog små-gooafina fjärilsänglar sova, sussa så sött...med ett vakande öga på glänt för sina nära å kära...
Förstår att mycket spännande händer hos lilla MammaMys å PappaGooos....å du e med dom överallt...de vet jag. Skulle allt vara en upplevelse att få hänga på den resan...eller hur lillgubben...men du är ju där..de e du..men lilla jag.. jag får nog göra mej en egen resa dit nångång..har ju hört att det bara är sååå underbart där...
En arbetskompis till mej kom därifrån förra veckan..å de hade det såååå underbart.
Du ser väl till så att mysmamma å goospappa får det fina vädret när de är där..men de kan väl inte vara sååå dåligt där nångång eller..de ser ju Du till, eller hur.
Vet du Tillemann....min vän...i helgen åt jag min första Mjukis...vet du vad de e ... ååå, så gott..de e mjukglass, vit härlig smarrig vaniljglass som man spritsar i en våffelstrut, me gooströssel på om man vill..
Så nu har jag hunnit äta 2 stycken...å sommarn har inte ens börjat. För många, många år sen...då jobbade nämligen jag på en liten fabrik som heter GB-glace, å är man glasso-maan så älskar man å jobba där...det är som ett himmelrike fö r små "glasso-maaner", men sen lade dom ner fabriken här i Piteå, så jag fick sluta å många med mej...trist, trist...men tur är att gb:s glassar finns kvar...å jag älskar dom fortfarande...mmmmm.
Hoppas du får smaka på en mjukis eller kanske en fin liten Igloo me 2 pinnar nångång på ett av alla dina äventyr...ska dra med dig ut på en glasskiosk nån dag...sommarn e lång, å vi hinner äta massor me googlassar..visst vännen...
Nu e de nattinatti för lilla tanten helén...lägg dig å vila så sött bredvid Bamzesnutten å lilla runda gubben, men glöm inte ...ögat på glänt...å du e me oss alla överallt..jämt, jämt...
Nu ska vi skicka en hälsning till lilla mysmamma å goospappa me, dina fina föräldrar.. hoppas er fina semester är som ni hoppats...å bättre...
Hoppas ni får en skön natts sömn, utvilade å pigga...kan tänka mej att ni redan är varma å fina i färgen, å att ni är duktiga på att använda solskyddskrämerna..
Kan tänka mej att pappaGooos hennatatuering blev otroligt fin.. fjäril, kunde inte bli bättre...en fjäril för lilleMysTillemann..givetvis..
Ha nu en fin natt, kramas å mys, kärleksfamiljen så fin...
LilleTigerLiam å SessanDea... hoppas era dagar är fyllda me roliga saker... leka me extramormor, å mamma , skolan å kompisar...precis som de ska vara...
Vid de här laget sover nog ni redan... men jag önskar er en sån fin å goo-natt, många kramiar till er, storaStarka syskon.... Tillsammans e ni starka..helt klart..
Tillemann..saknar dig såå otroligt mycket...du är en stor liten kille...här, då, nu, sen å föralltid...alltid i mitt hjärta..min vän..
Nu säger jag nattinatti för denna gång...ögat på glänt..så är vi för varann..
sussa lugnt... kollar till dig imorrn...kramiz till mammaMys, pappaGooos, TigerLIam å SessanDea...å du min vän..Tille...så nätta fjäderlätta snuzningar på din gooa rara kind...vi ses...en dag..allihopa...vännen Helén.