Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Hej på er!

Har nu kommit hem från Göteborg. Vi har haft det mycket skönt med härligt mycket sol och salta vindar.

Har tänkt mycket på er idag. Läste just det som du hittills skrivit i din dagbok, att det inte kändes lika jobbigt att plocka iordning inför minnesstunden som ni skulle ha för Tille tillsammans med era kompisar. Jag är övertygad om att det varit lika fint som i fredags.

Härligt att höra att det blev så bra med Dea igår. Det behövde ni nog alla!

Thailand! Låter alldeles underbart! Det är ni värda efter det här!

Måste sätta mig lite och jobba nu. Har massor att förbereda inför nästa vecka. Kommer nog att ta lite tid...

Ha en fortsatt skön kväll underbara familj!
    Tille, har sett en massa fjärilar och tänkt på dig lille prins!
    Många kramar
    Erika

• Björnes

God morgon!

Vad skönt det låter när man läser din dagbok. Det verkar som att ni har haft det bra trots att det kan vara jobbigt. Såg buketten. Den blev verkligen fin. Bra att de stoppade i fjärilar i den. Det finns det ju så gott om nu.... Ska också köpa och stoppa i mina krukor.

Tille var en otrolig liten gosse. Tänk så mycket han hann med att åstadkomma under hans korta tid på jorden. Det känns otroligt! Han kommer alltid att finnas hos många av oss här på FL. Så fort jag ser en fjäril tänker jag på honom. Hans ögon kommer man aldrig att glömma. Dessutom har jag ju köpt boken som ni gjort och kommer att köpa den andra också när den kommer ut i handeln.

Kul att Dea var nöjd med helgen. Förstår att hon inte ville åka hem. Vem skulle vilja lämna en sådan underbar familj! Bra att ni ska hitta på något kul till sommaren!

Ha det så gott!
    Många kramar
    Erika

• Björnes

Godmorgon!

Ville bara önska er en bra dag idag! Lyckades inte komma inpå FL igår kväll, så det fick bli nu på morgonen.
    Hoppas att du inte har för ont i kroppen idag.... kan hända att det blir lite svårt att ta sig fram, men det är det värt. Då känns det ju att man har jobbat!

Läste om er på AB igår. Säger det igen, som jag sagt så mångagånger förut. Beundrar er sååååå! Ni är otroliga! Passa på och njut riktgit mycket när ni är i Thailand. Det är ni värda!

Ha det så bra idag.
    Många kramar Erika

• Björnes

Hej Therese!

Jar ganska nyss kommit hem. Dagispersonalen ringde mig på jobbet idag och sa att min minsting var sjuk...IGEN... så det var bara att åka hem! Underbart! Jag ska ju inte klaga.. Vad är vab. kontra det som ni har gått igenom....?

Blev så glad när jag hämtade posten. Där låg ett paket från boken om mig själv. Jag fullkomligt slet upp den! Den är så fin! Tusen tack för att vi fick ta del av den. Jag vet ju att den igentligen var gjord för de allra närmaste. Tille är så underbar! Man blir alldeles varm i hjärtat när man tittar i den. Så mycket kärlek! Tilles underbara stora blå ögon! Så klart kom tårarna också, men inte med samma känsla som tidigare... Konstigt!

Hoppas att ni får en skön eftermiddag och kväll på hotellet. Njut nu riktigt mycket! Drick massa goda drinkar... =)

Tusen tack än en gång för att jag fick beställa boken om er lille prins Tille.
    Stora Kramar
    Erika

• Björnes

Grattis på namnsdagen Therese!

Läste att mi har haft det underbart. Härligt!
    Har lyssnat på låten om er lille prins så nu sitter jag här i tårar igen. Så underbart vacker den är! Men det är klart att det var ju er lille Tille också.
    Har tittat mycket i boken om Tilles liv och är så tacksam för att jag fick betälla den, trots att den igentligen bara skulle vara till för er. Känns extra roligt när jag läste att de skänker 10 kr. per bok till EB.

Skulle så gärna vilja se det som TV4 spelar in idag, men det verkar inte gå. Jag har inte er lokalstation eftersom jag bor i Lidköping. Så klart!! Jag hoppas att de beslutar sig för att sända den för alla, om ni själva tillåter så klart!

Hur gick träningen idag då? Kände du av benen? Var själv ute och sprang för första gången sedan i höstas igår. Men jag tog det nog för lugnt för jag känner inte mycket idag... Typiskt mig!

Ha nu en fortsatt trevlig dag!
    Många kramar
    Erika

• Björnes

God morgon!

Hoppas att jag kan titta på det på nätet som TV4 gjorde. Skulle väl ligga ute någon gång under förmiddagen.
    Är hemma idag eftersom min dotter har lite problem med andningen. Det låter mycket tungt. Får de om vi måste in till sjukhuset och inhalera idag igen..

Ska väl försöka att rätta lite inlämningsuppgifter och städa idag. Visst låter det kul?!
    Ikväll tänkte jag gå och träna lite. Har fått lite träningsvärk på baksidan av låren sedan min joggingtur i spåren.Det känns faktiskt helt OK. Hoppas att det släpper efter dagens träning.

Ha nu en skön dag!
    Varma kramar
    Erika

• Björnes

Hej igen Therese och Nicklas!

Tittade på er på TV4, dock uten ljud. På min dator säger den att jag har gjor en förbjuden åtgärd och att jag måste stänga ner och på min mans dator fick jag inget ljud. Jag är inte den bästa på datorer som ni säkert förstår. Kommer att titta på inslaget igen när min man kommer hem. Han tycker att jag är lite okunnig, för att uttrycka det milt. Tror inte att hans ordval passar så bra i denna tråd.... =)
    Hur så helst var det väldigt gripande att se er och er lille prins, Tille. Hans ögon kommer jag aldrig att glömma. Tårarna rann så klart, men det gör de mycket ofta. Har sagt det förut, Tille kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta, precis som ni, underbara människor!

Hoppas att ni har haft en bra dag.
    Många kramar
    Erika

• Björnes

Hej Therese och Nicklas!

Tittade på ert inslag på TV4mitt med ljud igår kväll. Jag grät, så klart, men det gjorde även min man. Han blev oerhört rörd. Även han fängslades av ert öde och av Tille underbara ögon. Lite trött blev jag nog, att det skulle ta så lång tid för han att fatta att ni är helt otroliga och underbara..... men vad är det man säger. Bättre sent än aldrig, eller.... =)

Var och tränade igår kväll. Kändes faktiskt ganska bra idag, så jag bestämde mig för att ta en runda i skogen efter jobbet. Det skulle jag nog inte ha gjort. Nu kan jag nästan inte röra mig.

Vad gott med tacos. Skull ha ätit det idag också, men eftersom det var tacos till skollunch fick det vara. Det blev som barnen önskade, hamburgare! Jag tog en sallad eftersom jag inte är så tilltalad av just hamburgare. Oh, vad sunt det lät. Så är det inte riktigt... =)Snacka kan jag ju.

Har lyssnat på Tille lås några gånger. Den är verkligen fin!

Så det blir en dokumentär med största sannolikhet då. Jag kommer att titta på den det kan ni skriva upp. Dessutom är jag helt övertygad om att min andra hälft också kommer att titta! Hoppas att ni blir nöjda och att vi får se den. Mengodkänn den bara om ni känner er helt säkra!

Ha nu en mysig kväll med tacos och något gott att dricka!
    Många kramar
    Erika

• Björnes

Du behöver inte säga något. Det är vi som ska tacka för att ni har släppt in oss i er´t liv och att vi fick "lära känna" er lille prins, som gett oss så mycket. jag tror att jag talar för alla här. Det var det minsta som vi kunde göra för er!
    Många kramar Erika

• Björnes

Vill också tacka LillemanTösa och Visslan. Utan er hade det aldrig gått! Ni är underbara.. Det vet redn Therese och Nicklas! Tack!
    Kram Erika

Svar på tråden Tilles tråd