Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Hej Therese och Nicklas!

Hoppas att ni har haft en bra stund vid minneslunden och att solen fortfarande skiner på er.
    Här i Lidköping är det grått och faktiskt lite råkallt. Känns inte alls som vår...
    Vad kul att ni blev glada för det som ni fick. Det är rörande!

Är detså att jag ska beställa Boken om Tille hos dig eller köper jag den direkt i bokhandeln. Jag snackar om den so ännu inte kommit ut, fast det förstod du säkert.. Den andra har jag redan fått och den har jag verkligen tittat mycket i. Varje gågn så rinner tårarna.

Jag hoppas att ni får en trevlig eftermiddag. Och än en gång, det är vi som ska vara tacksamma för att ni lät oss få ta del av er lille prins.

många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Läste vad ni skulle använda pengarna till. Jag tycker att det låter mycket bra. Jag anser att ni ska använda pengarna till det som ni vill. Det bryr vi oss inte om. Det är era pengar och ni är värda varenda krona! Kom ihåg det!
    Kram Erika

• Björnes

God morgon Therese!

Läste nyss i din dagbok. Jag tycker att det låter mycket bra med att använda pengarna till ett syskon till Tille. Hoppas verkligen att det går vägen! Ni är sådana superbra föräldrar!

Här regnar det idag. Trist! Hoppas att det håller upp senare så att jag kan ut och springa.

Ikväll ska vi få lite besök så jag måste nog greja en del med det idag.... Fast det är ju bara trevligt!

Kul att många av blommorna fortfarande var fina oc att de saker som Liam lämnat till Tille fanns kvar. Jag kan riktigt se framför mig hur fint det blev med fjärilarna som du lade dit.

Ska åka på lägerskola med mina elever imorgon. Vi ska till Göteborg och gå på Universeum och Liseberg. Har en del att förbereda inför den resan. Ska fixa lite frågor till Universeum och roliga aktiviteter för kvällen. Det kommer nog att ta sin lilla tid, fast det är å andra sidan lite kul...

Ha en underbar dag! Det är ni verkligen värda!
    Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Ville bara säga god natt!

imorgon åker jag på lägerskola, så jag kommer inte att kunna gå in på FL på ett par dagar.

Hoppas att ni hade det trevigt ikväll.

Må så gott, underbara ni!
    Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Så där då!

Då var man hemma igen. Har inte hunnit att titta igenom hela tråden ännu, men läst dina dagboksanteckningar. Så skönt att Liam har haft det br, men också att han är hemma igen.

Så du har kommit igång bra med träningen då. Kul att höra. Tränar själv tre till fyra gånger i veckan. Oftast blir det jogging i skogen. Det är skönt!

har ju varit på lägerskolan med mina elever i ett par dagar. vi var bl.a. på Liseberg! Superkul! Jag älskar att åka! Jag och en förälder var som tokiga. "Skratt" Åkte allt med fart! Jag har ont i magen efter allt skrattande.

Nu får jag gå och lägga mina små töser. De har saknat sin mamma så jag får lägga lite tid på dem nu.
    Vi hörs!

Ha nu en skön kväll!
    bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Har precis kommit hem från jobbet nu och ätit lite. Tyvärr satt jag och petade lite på en tand. Trodde att jag fått en massa tandsten ,vilket jag ibland har, men så var inte fallet denna gång. Rätt som det var satt jag med en bit av tanden i handen... Underbart! Blir nog inte alls dyrt....! Kul, 33 år och tänderna börjar redan att falla ur munnen på mig! Trodde att jag hade bra tänder, inte mer än ett par hål, men där ser man..... Det är bara att gilla läget!

Känner mig också lite förkyld, men hoppas ändå att jag ska kunna hinna ut och springa lite. Det skulle vara skönt. Hoppas att din träning går bra. Ta det försiktigt bara, fast det har jag förstått att det vet du inte vad det är, eller? =)

Kul att Liams kompisars föräldrar kommer till er med ett bidrag som de har samlat in till Tillefonden. Bra initiativ av dem!

Kul att ni hittade en cykel till Liam. Den verkar ju vara mycket fin. Skulle önska att man kunde se tapetseringen som ni har börjat med i Deas rum. Ombyggnad..., eller extra våning låter ju hur spännande som helst! Hoppas att det inte blr alltför dyrt utan att det går att genomföra. har prcis gjort iordning vår inglasning av altanen. Ska bli underbart att sitta där i sommar. Här blåser det alltid en massa. Trodde att när fler hus blev byggda så skulle det bli mycket bättre med så blev ej fallet. Här blåser det jämt känns det som. Önskar man hade växter som blev fullvuxna med en gång.

Nej, nu måste jag gå och lägga barnen. Dags för lite sagostund och mys först!

Ser fram emot att få köpa din bok, trots att tårarna kommer att strömma! Tack för att du låter oss ta del av den!

Ha det så gott och lycka till med träningen.
    Bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Har varit inne och läst i dagboken och på Tråden. Det tar ett tag... Fattar precis lika lite som alla andra här på FL hur någon kan kontakta AB utan att ta reda på fakta först. Men säger precis som det har blivit sagt av andra här på FL - låt det bara rinna av er. Vi här på FL vet hur det ligger till. Ni kommer alltid att ha vårt fulla stöd.

Har varit underbart väder här nere i Västergötland också. Skulle varit ute och sprungit nu, men gräsmattan behövdes klippas. Får ta det imorgon istället. Läste att innebandyn gick bra. Hade inte trott något annat heller för den delen. Du är en riktig fighter. Det fick nog Tille från dig....

Hoppas att filmen som ni såg var bra. Det var väldigt länge sedan vi var på bio. Blev faktiskt lite sugen.....men så får man ju också säga att i Lidköping går det inte så många filmer. Vi har endast två salonger. Ja, ja, skratta lagom... =) Utbudet är med andra ord inte det allra bästa! =)

Ha nu en skön kväll och packa lite. Thailand...mmm. låter underbart. Ni kommer att få det mycket skönt.

Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej på er, underbara Therese och Nicklas!

Så var det äntligen helg igen! Underbart och med det vädret... Jag bara älskar det. Sett en massa fjärilar idag igen och då tänker jag alltid på er lille prins. Hoppas att han har det bra där han är!

Hoppas att ni får en trevlig kväll. Förrätten lät verkligen smarrig. Kopierade även receptet som du lade ut här på FL Hoppas att det var OK. Det lät också mycket gott.
    Här har vi det också soligt och varmt. Har röjt upp på den nyinglasade altanen nu i eftermiddag, så att vi ska kunna sitta där och äta och dricka gott. Tommy har redan öppnat den första ölen. Blir säkert ett par till, men inte för många för i morgon är det vertikalskärning av gräsmattan som gäller........ Mycket trevligt men det måste göras =).

Kommer och tittar till er imorgon igen. Då ska det bli intressant och höra hur kvällen varit...

Ha det så gott och ta hand om er!
    Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Ha nu en underbar semester! Njut av varje minut. Det är ni verkligen värda!

Tille kommer att titta till er från molnet där han är nu.
    Må nu så gott!
    Bamsekramar till er båda!
    Erika

• Björnes

Hej på er goa semesterfirare!

Det låter som att ni trots tröttheten har det bra. Skönt att höra. Än så länge är det fint här också. Känns kom´nstigt med sommarvärme i början av maj. En av mina elever hade badat i havet i helgen. Dock ingen överdrivet hög temperatur¨, 12 grader tror jag att det var. Antar att ni har det något varmare i vattnet. =)

Klart att Tille är med er på semestern. Han måste ju se så att ni har det bra. Kul att Nicklas gjorde en hennatatuering med en fjäril. Gulligt!

Ha nu en superskön semester!
    Många bamsekramar
    Erika

Svar på tråden Tilles tråd