Inlägg från: Björnes |Visa alla inlägg
  • Björnes

Tilles tråd

Hej familjen Underbar!

Hoppas att din golfunda gick bra Therese.
    Här nere har vi hållt på i trädgården. Just nu skiner solen, men det blåser något helt otroligt! Tille åker väldigt fort på molnen idag... Hoppas att det lugnar ner sig till imorgon då vi ska täckbarka häckar och land. Jag ser verkligen fram emot det... nej inte riktigt kanske. Men det kommer mog att bli snyggt när det är färdigt och så kanske man inte behöver rensa så ofta. Det är ju ett plus!

Glömde säga att ni bor fint. Det skulle jag sagt i morse, men det glömde jag. Läste på AB att Norrland skulle få det fina vädret i sommar. Tille har väl varit med och fixat lite där... =)

Läste din dagbok där du skrev att Tille ändå var er finaste och det är klart att han var. Tycker inte alls att han var sååå smal. Tittade mest på han helt otroliga ögon, som man så lätt kan drunkna i...Tille, allas vår underbare lille kille!

Ha nu en skön eftermiddag! Kikar säkert in i kväll igen, men nu ska jag iväg och träna lite.

Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej Goa familjen!

Hoppas att ni har haft en skön dag. Här har den varit ganska OK, men mycket blåsig...

När jag skulle logga in fick jag se på AB att det finns en isken älg i Trollhättan, inte långt från mig alltså... =) Han hade tydligen jagat uppen kvinna i ett träd.... Wow. Fast det är klart, man kanske inte ä så kqaxig om det skulle hända en själv. Jag hoppar ju högt och gör nästan brunt i byxorna om det brakar till i skogen när jag är ute och springer. Men det lät faktiskt ganska komiskt med en ilsken älg i Trollhättan. Bäst att hålla sig därifrån... =)

Ha nu enfortsatt trevlig kväll.Hoppas att middagen blev god. Umgänget vet jag ju att det var bra! Ska väl snart gå och lägga mig. Ungarna verkar inte veta att man ska sova längre på morongen när man är ledig! =)

Många varma och stärkande kramar från oss i Lidköping
    Erika

• Björnes

Therese!
    Du ser absolut inte ut som en kossa och lät inte som en åsna! var så lugn! =)
    Sov gott´!

Kram Erika

• Björnes

Hej!

Har inte varit inne på ett tag... Alice har varit sjuk igen, så det har blivit en ny antibiotikados...

Blev verkligen ledsen när jag nu läste att lille Berat redan somnat in. Jag lider verkligen med familjen. Förstår att det river upp sår och känslor för er Therese! Jobbigt! Önskar att de kunde hitta ett bot mot denna hemska sjukdom mycket snart. vill inte att fler ska gå detta öde till mötes...

tittar in lite senare igen.. Måste jobba lite. Har mycket som jag måste ta hand om nu före skolavslutningen.

Ha det så gott! Tänder ljus för Tille och Berat ikväll!

Många styrkekramar till er alla!
    Erika

• Björnes

Hej Therese!

Snygg bild på Nicklas in action. Han skulle säkert ha platsat i All Stars! tyckte att de varriktigt hyfsade ikväll faktiskt, eller så var det VM-94 som inte var så bra.... En del är nog inte så vältränade längre, som man vill minnas dem.... =)

Förstår att du hade en riktig downdag igår.. Inte så konstigt med tanke på vad det rev upp. Hoppas att du får sova gott inatt och att du inte har ont i kroppen imorgon.

Kul att Liam är så duktig i skolan... Hoppas att han känner sig nöjd själv med sina insatser.

Ha det så gott!
    Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej Underbara Ni!

Jag har varit borta i Helsingborg några dagar. Det har varit mycket trevligt med lite shopping och annat kul....

När jag kom hem igår såg jag att jag hade fått ett brev... Det var från er med den fina fjärilsbroschen. Den är verkligem vacker. Nu måste jag beställa fler...Tusen tack!

Här lyser solen och jag har varit ute och sprungit. Jag sprang faktiskt före frukosten idag, för att jag skulle ha det gjort. Nu kan jag hitta på en massa annat kul, som att köpa examenspresenter...

Hoppasatt ni hittar några fina kläder till Liam. Det blir säkert bra.
    Ni hade en speckad dag framför er idag såg jag. Hoppas att det blir bra med mötet med "Tilles sjukvårdspersonal".

Ha nu en underbar dag och än en gång tack för den fina broschen. Ska genast sätta in pengar på kontot!

Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej på er Goa Ni!

idag har det varit fullt hus här hemma. Eftersom mina elever slutar imorgon kände jag att det skulle vara kulatt göra ett ordentligt avslut. De fick ta bussen från Skara hem till mig....
    Här stannade de från ca.9 till 13.30. Det gick förhållandevis bra. Vi spelade lite brännboll, lekte i trädgården, gick husesy och åt hamburgare och kladdkaka med grädde och glass...fast inte damtidigt så klart! =)
    Innan de gick hem så satt vi på gräsmattan och pratade om våra år tillsammans. Det var faktiskt lite kul.. De har ¨många vettiga åsikter.... Om nu jag kan bestämma vad som är vettigt eller ej....
    Det kommer att bli jobbigt på skolavslutningen imorgon. Jag kommer sakna dem.

Vädret har varit helt OK idag, men nu har det mulnat på igen..Hoppas att vädret är bra imorgon. Då kanske man kan bära klänning utan att frysa ihjäl!

Jag är så tacksam för fjärilspnsen som jag fick. Jag kommer att beställa fler.. Mamma såg den när hon var hemma hos mig och ville givetvis gärna ha en hon också. jag drar väl iväg ett mail till dig eller Nickas om det. Förstår att det kommer att vara mycket lång leveranstid på dem, men det är de värda!

Ha en skön kväll! Synd att Nicklas förlorade... men det kommer nya matcher.... och vinster =)

Många kramar till Er alla!
    Erika

• Björnes

Hej på er underbara familj!

Inser att tiden går fort när man är ledig. Vi har haft strålande solsken här i Lidköping också den senaste veckan, men idag regnar det. Jag tycker faktiskt att det är ganska skönt. Gräsmattan behöver verkligen få lite regn. Tyvär verkar det som regnet kommer att fortsätta även på midsommar. Det är ju inte lika kul!.... Men det är ju som det brukar vara på midsommar. =)

Kul att Dea har kommit upp till er. Jag förstår att hon vill mysa med Elsa. Tur att hon är så tålig....

Hur gick det för Liam på golfen? Tyckte han det var kul och vill börja spela, eller var det inget för honom?

Vilken match det var i torsdags. Gissa om jag skrek när de äntligen fick in bollen!! Det var ju helt underbart! Hoppas att de tar England nu på tisdag. Det skulle vara sååå gött!

Idag ska vi ut och jaga födelsedagspresent till Wilmas kompis. Svårt att köpa till en kille när man sjäv bara har tjejer. Han ville absolut inte ha några kläder iallafall... =) vi får väl se vad vi kan hitta på.

Ha det nu så underbart och lycka till på jobbet. Det kommer säkert att gå bra.
    Många varma kramar
    Erika

• Björnes

Hej på er!

Hoppas det gick bra på jobbet idag.

Kul med ryska posten. Blir nästan lite nostalgisk när man hör orden. Den leken lekte man en del när man var liten, fast då var det med killar så klart. skratt =)

Ska nu stoppa barnen i säng så att man kan se på fotbollen i lugn och ro. Så mycket ro kommer det nog inte att bli.... kommer väl ha en puls på över 200! =) tycker iallafall att det är oerhört kul!

Tänker på er massor. Läste om Kristoffer igår. Känns jobbigt att han börjar bli sämre nu... önskar verkligen att de kunde komma på ett bot snart.

Ha nu en skön fotbollskväll!
    Många bamsekramar Erika

• Björnes

Hej Therese!

Wow, vilken match! Jag satt hemma i TV-soffan och tittade... Tommy hade åkt in till stan och satt med några grabbar på en pub och drack öl och hejade på vårt svenska lag!
    Jag trodde att det var kört när England gjorde 2-1,men så fel jag hade. Jag fullkomligt vrlade när Henke satte 2-2 målet, om det nu var Henke eller Mellberg det är ju frågan? Tyckte att vi hade några riktigt bra chanser och kanske borde vi ha vunnit.... =)

Kul att träningen gick så bra igår. Själv var jag ute i skogen och sprang, ca. 8 km. Ska ta mig runt 1 mil på torsdag. Tror nog att jag fixar det, frågan är bara vilken tid det kommer ta...

Kul att Dea hade sålt en massa bullar igår. Bra initiativ! Beundrar Nicklas för att han bakade åt dem. Själv bakade jag nästan 100 bullar igår, men jag skulle inte komma på tanken att ge Wilma dem så att hon kunde sälja dem. Så kul är det inte att baka... =)Alice är ju lite lactoskänslig, så då känner jag mig lite manad att baka, så att hon kan äta dem.. Annars skulle jag säkert ha köpt en del istället... Typiskt mig, lat och inte så ekonomisk! Men nu är jag stolt...Hoppas att de åtminstone räcker halva semester! Går åt en del nu när man är hemma på dagarna. Visst är det lite mysigt att fika? =)

Skönt att höra att det gick bra på jobbet igår..

Ha en skön dag!
    Många sommarkramar
    Erika

• Björnes

Hej på dig vännen!

Kikar bara in för att säga god natt.

Verkar som ni kommer få bättre väder i öst än vi i väst över midsommar. Här ska det regna, som vanligt får man nog säga... Men, men det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder.... Vem var det som grundade det uttrycket!? Det måste ha varit en positiv j...l!

Ha det nu så gått!
    Många varma kramar
    Erika

• Björnes

Vill bara önske er en riktigt skön midsommar!

Hoppas verkligen att det blir fint och att det inte river upp för mycket minnen!

Många varma sommarkramar till er alla!
    Erika

• Björnes

Hej på dig Therese!

Det verkar som att ni hade det bra på midommarafton. Vi var ju nere på västkusten hos ett par kompisar. Vi bodde tillsammans med dem i deras motorbåt. Det var supertrevligt, men väl hemma så känner jag mig lite vimmelkantig. Det känns som att jag fortfarande är kvar ute på havet. Det lilksom gungar hela tiden. Skumt... Känns inte alls bra. Hoppas det går över snart.

Bliv oerhört besviken när Sveriges match redan var över efter en kvart... Det var som om luften gick ur mig. Jag var inte alls på humör när den var över... men men. Får ta nya tag. Hoppas att det går bättre i EM! =) Kvalet börjar ju nu i september..=)

Ha en skön eftermiddag!
    Kram Erika

• Björnes

Hej på er i regnet!

här renar det och har gjort så de senaste 16 timmarna. visst är det bra för naturen, men nu känns det som det kan kvitta ett tag framöver.

Hoppas att ni får det trevligt på er semester i Danmark. Kör nu försiktigt! Ni har ju en bit att åka...
    Vi ska till Danmark om två veckor. Det ska verkligen bli trevligt. Vi har ju inte lika långt som ni... Tar kanske ca. 5 timmar, med lite stop på vägen. Får väl se om vi behöver muta barnen med Mc eller hur det går.=) Tur att det finns hamburgare...
    Tittade också på matchen igår kväll. Tyckte väl inte att den var så kul, fast det var lite trevligt med straffar ändå.

Tack än en gång för att du gav ut boken Tille-Lille. Har läst en del. Kan bara läsa lite åt gången...väcker mycket minnen och tårarna trillar ner. Beundrar er sååå. Ni är verkligen helt underbara!

Ha det så gott på kalaset i eftermiddag. Ät massor av tårta. det är du värd nu efter din runda i spåret.

Många bamsekramar
    Erika

• Björnes

Hej på er underbara familj!

Vet att ni åkt iväg nu. Hoppas verkligen att ni får det bra. Verkar som Tille iallafall har sett till att vädret blir bra. Fint Tille!

Har läst boken om Tille- Lille och kan inte sluta grina.... Kan inte fatta att det är över två månader sedan han lämnade oss här på jorden den lille prinsen. Tänk så många han berörde...

Ha nu en underbar semester!
    Många kramar
    Erika

Svar på tråden Tilles tråd