Scrapbooking2!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Tror att den andra tråden blir stängd för svar idag, så jag startar en ny här!
Länk till gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-67/m461913.html
Scrappa vidare!
Mikkis:
Har du kollat på fotoaffärer? De brukar ha album i olika storlekar med fasta blad. Står iaf ibland på de om de är syrafira eller inte.
Man tycker nästan alla borde vara det när de säljs i fotoaffär, men man kan aldrig vara säker.
Annars finns det på Coop Forum som Sambima skrev här ovan.
Vad är det för mått på 12*12 papperen nu igen?? Såg ett album på Akademibokhandeln med plastfickor som kanske går att ha som scrappalbum.
Var har ni köpt era album och till vilket pris ca??
Kaki
12x12 = 30*30 på ett ungefär---- ibland skilje sig papper åt och sannerligen plstfickor från tillverkare till tillverkare. Hel mysko.
Oki Sambima, då vet jag. Var nyss inne och kollade på scrappamera.se och då letade jag pappersstorlek på 12*12 men stod 30*30 och jag blev en aning förvirrad i scrappdjungeln
men då vet jag att det är det jag ska ha....
När ni beställer papper, kollar ni då först ut lite kort och väljer papper därefter så att de ska matcha på nåt sätt eller tar ni bara några papper som ni tycker är fina???
Jag tar papper som jag tycker är fina för jag tycker aldrig att jag har tillräckligt med papper. Jag får aldrig nog av chatterbox papper - kan inte få för mkt chatterbox.
Så oftast för att de är fina, men givetvis att jag nån gång kommer att ha använding för dem.
Men jag har exempelvis ett resealbum i 12*12 och just nu scrappar jag mina USA bilder - då har jag valt ut lite speciella papper med lite amerikanska färger (blått, vitt och rött) sen att jag bara ska ha bazzill i det albumet.
Sambima:
Tusen tack för ditt svar men har (såklart!!) en följdfråga....
Vad är bazzill och chatterbox???
Hur länge har du scrappat??
Jag har scrappat sen nov-03, men har "scrappat" mina gamla fotoalbum... men inte syrafritt.
Bazzills är ett märke men också med papper som heter bazzills mono och trios. Monos kommer i fem nyans per färg och trios i tre per färg. Dessa är cardstock/kartong med linnetextur mycket fint!
Chatterbox kommer också från bazzill och är superfina mönstrade papper också med fin linnekänsla.
du kan kolla på dem på
www.lifetimemoments.com
eller
www.aliveandscrapping.com
en fråga hur gör ni med bokstäverna skär ni ut dom eller fyller ni i som man gjorde när man var lite help :)?
Jag skär och klipper ut mina bokstäver. Tycker det blir snyggast. Jag skriver ut på vanligt papper och klipper ur de bokstäverna. Ritar av dem på det papper jag vill ha och klipper och skär där.