• Svar på tråden Scrapbooking2!
  • Kaki

Metallhjärtat är från making memories!!

• sambima

Till hjärtat så finns MMs små frames som är så underbara, ovala, rektangulära... om du håller dig till den sortens metall? Fast du kanske ville använda dig av sånt du har hemma?

• Sussieb

Jag har sovit ut nu efter att ha scrappat hella natten.... Jag gick ifrån happyscrapping 2:40 så det är tur att man bor nära, tar max 5 min att gå, så kl 2:55 så låg jag hemma i sängen och han knappt få ner huvudet på kudden innan jag drömde sött om massa lo: ter....

Jag är riktgit nöjd för att vara mitt första maraton så tycker jag att jag han göra ganska mycket...
    Det vart en första sida till Sebastians album, det vart en dubbel lo om mitt badmonster, en dubbel lo där Sebbe sitter i sin läragåvagn och så han jag på börja en dubbel lo med Sebbe och hans trumma.....
    Kommer scana mina lo när jag tagit hem dem, de är kvar för att vara med i två tävlingar och för att Teherese som har happyscrapping ville scana och lägga ut det i sitt galleri titta gärna om ett tag på www.happyscrapping.se så ska de även finnas för beskådning där.

Längtar redan till nästa maraton som blir till våren.....

• sambima

Roligt Sussieb! Hoppas få se dina LOs därifrån snart!

Vila ut ordentligt nu! Man brukar snurra scrapbooking hela veckan efter och leva på scrapkicken

• bambigirl

Åh... Har precis vart på teemarie och vad mkt dekorationer de hade fått in sen senast jag var där! Hade inga pengar nu och inget tålamod hos mannen men på torsdag när lönen kommer blir det nog en sväng dit.

• sambima

Idag har jag scrappat TVÅ layouter *mirakel

Känner att min scrapblockad börjar luckras upp lite i taget nu. Jätte skönt.
    Det var dessutom SVÅRA bilder på Samba och Mockasin. Jag tror att bilderna finns i mnitt galleri, ett där Mockasin äter gräs och ett på Samba med hennes gröna ögon. Mockas är svår pga av de väldigt klara och starka gröna färgerna, medan Samba är alltid svår - hon ser så fundersam och djup ut... och då kan jag inte göra en löjlig busLO till henne som jag kan slänga ihop till Mockasin....

*svammel...

Jag lägger in dem när jag fått tag i en scanner igen.

• Kaki

Sambima:

Aha.....är frames alltså ramar av metall eller?! Antar att de finns på MM:s hemsida så att jag kan gå in och kika??

Jag har så gott som inga dekorationer här hemma. dessutom inga som passar till den tänkta sidan så jag måste köpa i veckan. Har endast det där hjärtat......

Säg till när du lagt ut dina nya LO:s

• Kaki

Nu tror jag att jag hittat dem på papprikas hemsida.

Jättefina, om det nu är de du menar Sambima!!

• sambima

Kaki Det är metall ramar så det var inte länken som du postade. De matchar d hjärtat jag tror att du har

• Kaki

Japp Sambima! Du såg kanske inte mitt andra inlägg Jag har hittat dem på Papprikas hemsida så jag får åka dit och kika i veckan.

• Jozebelle

Vem startar nya tråden då!

Jag kan väl i och för sej göra det! Men om jag strtatr den ikväll då istället, det går väl lika bra????!!!!!

• SC o EP

Behöver någon som förklarar för mig!!

Chalks
    embossing

Vad är det??

• Jozebelle

SC o EP: Chalks är kritor du kan använda med hjälpv av småsuddar (eller bomullstops) för att göra lite extra effekter på exempelvis kort, tags, rivna kanter ja allt egentligen, om vill skugga det lite...

Embossing har jag inte startat med än så det får någon annan förklara

• Hannie

Jag vill också gärna veta vad embossing går ut på. Vet att det är nåt pulver man använder, men vad gör pulvret?

Jozebelle:
    Självklart måste vi ha en ny scrapbooking-tråd! Tror inte det spelar någon roll vem som startar den.

• Kaki

Hur använder man glitterlim?? Jag menar, det borde ju användas på ett annat sätt än vanligt lim, för limmar man bara så syns ju inte glittret.

Hoppas ni erfarna står ut med frågor som enligt er säkert är helt självklara:-/

Svar på tråden Scrapbooking2!